İş Sağlığı ve Güvenliği (Uzaktan Eğitim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UMING151 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel İngilizce I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP GÜLER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. NECMETTİN KOÇ Serdar ÖZTÜRK Öğr.Gör. EMRE SANCAK Öğr.Gör. CEM AKSİNER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | To improve the students' basic English abilities. |
Dersin İçeriği: | Bu ders internet üzerinden verilmektedir. Bu ders öğrencilerin Başlangıç seviyesinde Genel İngilizce becerilerini geliştirmesine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Dört beceri alanının –Okuma, Yazma, Dinleme ve Konuşma- hepsini içermektedir. Öğrencilerin kelime bilgisini daha da geliştirmek ve dilbilgisini pekiştirmek ön planda tutulmaktadır. Bu dersin sonunda öğrenciler, kendilerini tanıtabilmekte, günlük rutinler, boş zaman aktiviteleri ve yetenekleri hakkında konuşabilmektedir. Ayrıca öğrenciler, nicelik belirtebilmekte, yer tasvir edebilmekte ve geçmiş olaylar hakkında konuşabilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction | |
2) | Greetings; saying hello and good bye /Spelling names | Online materials and worksheets |
3) | Numbers 1-10 / personal information | Online materials and worksheets |
4) | Personal items/ classroom objects | Online materials and worksheets |
5) | Prepositions and expressions of location | Online materials and worksheets |
6) | Types of celebrities / basic adjectives/adjectives to describe personality | Online materials and worksheets |
7) | Family members / Numbers 10-101 | Online materials and worksheets |
8) | Midterm | |
9) | Morning routines/ verbs for every day activities/ days of the week | Online materials and worksheets |
10) | Time expressions for routines | Online materials and worksheets |
11) | Types of TV shows / free time activities/ time expressions for frequency | Online materials and worksheets |
12) | Expressions for likes and dislikes | Online materials and worksheets |
13) | Neighbourhood places/ Adjectives | Online materials and worksheets |
14) | Neighbourhood places/ Adjectives | Online materials and worksheets |
15) | Revision | |
16) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Online materials prepared by the course instructor |
Diğer Kaynaklar: | MyEduClass Platform |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | |||||||||||
2) İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | |||||||||||
3) Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | |||||||||||
4) Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | |||||||||||
5) Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | |||||||||||
6) İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | |||||||||||
7) İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | |||||||||||
8) Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |||||||||||
9) İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | |||||||||||
10) Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | |||||||||||
11) Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | |||||||||||
12) Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çalışanların sağlığının korunması ve geliştirilmesi, meslek hastalıkları ve iş kazalarının azaltılması konularında bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip bilim uzmanları yetiştirilmektedir | 1 |
2) | İş koluna özel sağlık ve güvenlik riskleri değerlendirmesini yapabilme, Temel adımları tanımlama. | 1 |
3) | Gezi-gözlem yolu ile inceleme yapma (walk-through survey), | 1 |
4) | Sağlığa zararlı etkenleri-tehlikeleri tanımlama, | 1 |
5) | Çevreye yönelik değerlendirme yapma, | 2 |
6) | İşçinin sağlık durumunu değerlendirme, | 2 |
7) | İş yerinde korunma stratejisi geliştirme, | 1 |
8) | Var olan iş sağlığı ve güvenliği sistemlerini değerlendirebilme, | |
9) | İş yerlerinde afet ve acil durum planlarını yapabilme | 2 |
10) | Temel düzeyde Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi konusunda kuramsal bilgi ve birikimin oluşturulması. | 2 |
11) | Anadil kullanımında temel birikimin güncellenmesi kullanım alanlarının tekrar hatırlanması ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi. | 1 |
12) | Temel seviyede yabancı dil öğretiminin gerçekleştirilmesi, dilin kullanımı ve bölüm dersleri ile ilişkilendirilmesi | 3 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 14 | 84 |
Ödevler | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 118 |