IE103 Introduction to Industrial Engineeringİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Mühendisliği (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IE103
Ders İsmi: Introduction to Industrial Engineering
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi PELİN ALCAN GEZGİNCİ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi PELİN ALCAN GEZGİNCİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstri mühendisliği bilimini ve mesleğini tanıtmak. Ders, endüstri mühendisliğinin amacı, kapsamı ve genel yaklaşımlarına ilişkin bilgi vermek amacıyla düzenlenmiştir.
Dersin İçeriği: Bu ders, endüstri mühendisliği bölümünün temel görevlerini ve alt başlıklarını öğrencilerimize anlatmak için tasarlanmıştır. Endüstri Mühendisliği, diğer mühendislik dalları arasında hala çok önemlidir; bu kısımları tanımlamaya çalışıyoruz. Endüstri mühendisliğinde sistem tanımını, bölümün alt başlıklarını ve bu dersin en önemli gereksinimlerini tartışıyoruz.
Öğrencilere üretim planlama ve kontrol, yöneylem araştırması, istatistik, kalite mühendisliği, yapay zeka, iş sağlığı ve güvenliği, ergonomi gibi temel konular anlatılır ve örneklerle sunulur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Endüstri mühendisliği, endüstri mühendisliği kavramları ve endüstri mühendisliği tarihi hakkında bilgi sahibi olmak.
2) Endüstri mühendisliğinin çalışma alanları hakkında bilgi edinmek.
3) Endüstri mühendisliği alanında temel kavram ve teknikler hakkında (örneğin, üretim planlama ve kontrol, yöneylem araştırması, Kalite mühendisliği , İş sağlığı ve güvenliği, yapay zeka veergonomi gibi) bilgi sahibi olmak.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Endüstri Mühendisliğinin Tarihçesi ve Kapsamı YOKTUR
2) Endüstri Mühendisliğinin temel görevlerini vermek. Dijitalleşme çağından ve bunun endüstri mühendisliği ile ilişkisinden bahsetmek. YOKTUR
3) Üretim Planlama ve Kontrol (PPC) kapsamında Endüstri 4.0 ve alanlarını tanımlamak. YOKTUR
4) Üretim planlama, kapasite planlama ve ERP sistemlerine giriş YOKTUR
5) ERP ve yazılımlarında temel modüllerin tanımlanması, kalite kavramına giriş. YOKTUR
6) Kalite sistemlerini, toplam kalite yönetimini ve alt başlıklarını anlatmak YOKTUR
7) Kalite kontrol, Kaizen, Sıfır Hata , Yalın felsefe ve 6 Sigmanın anlatılması. YOKTUR
8) Olasılık, istatistik ve olasılık dağılımlarını tanımlamak. YOKTUR
9) Vize YOKTUR
10) Bayes Teoremini, Ağaç çizelgelerini ve Permütasyon ve Kombinasyonu tanımlamak. YOKTUR
11) Yöneylem Araştırması ve temel uygulama alanlarını tanımlamak YOKTUR
12) İş Sağlığı Güvenliğini ve temel kavramlarını Özetlemek YOKTUR
13) Yapay Zekayı ve temel uygulamalarını özetlemek YOKTUR
14) Ergonomiyi ve temel alt başlıklarını özetlemek YOKTUR
15) Final YOKTUR

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Shtub, A., Cohen, Y. (2016). Introduction to Industrial Engineering, Second Edition, Taylor and Francis Group, LLC.

Turner, W.C., Mize, J.H., Case, K.E., Nazemtz, J.W. (1993). Introduction To Industrial and Systems Engineering, Pearson.

Introduction to Industrial Engineering - Bonnie Boardman, Copyright Year: 2020
ISBN 13: 9781648169823
Publisher: Mavs Open Press
Language: English

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) 1
4) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 5
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. 5
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ödevler 6 6 36
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 80