Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Organizasyon kavramını açıklar. |
|
2) |
• Analiz birimi kavramını açıklar.
• Değişken ve parametre kavramlarını tartışır.
• Hipotez kavramını tanımlar.
• Ölçek geliştirme kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.3-32
|
3) |
• Yönetim kavramını açıklar.
• Yöneticilik unsurunu tanımlar.
• Organizasyon unsurunu açıklar.
• Davranış kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması |
4) |
• Eğitim unsurunu açıklar.
• Yetiştirme kavramını tanımlar.
• Geliştirme kavramını tanımlar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.76-89
|
5) |
• Karar modelleri ve karar vermede rasyonellik konusunu açıklar.
• Çerçeveleme etkisini açıklar.
• Karar verme ve kültür ilişkisini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.99-130
|
6) |
• Planlama sürecinin başlangıcıni açıklar.
• Amaç ve hedeflerin belirlenmesini tartışır.
• Amaçlara ulaştıracak alternatif yolların belirlenmesini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.131-146
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık. Vize konularının okunması.
Koçel, 2010 s.154-167
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
9) |
• Mesleki unvanları açıklar.
• Örgütsel unvanları tanımlar.
• Kadro unvanlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.186-198
|
10) |
• Bilimsel yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Bürokrasi yaklaşımını açıklar.
• Hawthorne araştırmalarını tanımlar.
• Sistem yaklaşımını açıklar.
• Woodward araştırmasını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.205-334
|
11) |
• Uyum yaklaşımlarını açıklar.
• Toplam kalite yönetimi anlayışını tanımlar.
• Organizasyonların yeniden yapılandırılmalarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.345-458
|
12) |
• Kaos teorisini açıklar.
• Yönetim labirentinin başlıca unsurlarını tanımlar.
• İletişim sürecinin unsurlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.473-544
|
13) |
• Güç kaynaklarını açıklar.
• Liderlik teorilerini açıklar.
• Gruplararası ilişkiler ve çatışmaları tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.551-659
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
En az birinde derinlik kazanmak üzere, kimya bilgisi ve matematiğe dayalı fizik bilgisi; çok değişkenli matematik ve türevsel denklemleri de kapsayacak biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık. |
|
13) |
Hem ısıl sistemler hem de mekanik sistemler alanlarında, bu tür sistemlerin tasarım ve gerçekleştirilmesi de dahil olmak üzere, çalışabilme becerisi. |
|