Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders izleğini açıklar.
• Yönetim kavramını tanımlar.
• Organizasyon kavramını açıklar. |
|
2) |
• Analiz birimi kavramını açıklar.
• Değişken ve parametre kavramlarını tartışır.
• Hipotez kavramını tanımlar.
• Ölçek geliştirme kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.3-32
|
3) |
• Yönetim kavramını açıklar.
• Yöneticilik unsurunu tanımlar.
• Organizasyon unsurunu açıklar.
• Davranış kavramını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması |
4) |
• Eğitim unsurunu açıklar.
• Yetiştirme kavramını tanımlar.
• Geliştirme kavramını tanımlar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.76-89
|
5) |
• Karar modelleri ve karar vermede rasyonellik konusunu açıklar.
• Çerçeveleme etkisini açıklar.
• Karar verme ve kültür ilişkisini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.99-130
|
6) |
• Planlama sürecinin başlangıcıni açıklar.
• Amaç ve hedeflerin belirlenmesini tartışır.
• Amaçlara ulaştıracak alternatif yolların belirlenmesini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.131-146
|
7) |
Vize Sınavı |
Vize sınavına hazırlık. Vize konularının okunması.
Koçel, 2010 s.154-167
|
8) |
• Organizasyon yapılarını belirleyen unsurları açıklar.
• İş bölümü ve uzmanlık konularını açıklar.
• Departmanlaşma kavramını tanımlar.
• Emir-komuta zincirini açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.175-186
|
9) |
• Mesleki unvanları açıklar.
• Örgütsel unvanları tanımlar.
• Kadro unvanlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.186-198
|
10) |
• Bilimsel yönetim yaklaşımını tanımlar.
• Bürokrasi yaklaşımını açıklar.
• Hawthorne araştırmalarını tanımlar.
• Sistem yaklaşımını açıklar.
• Woodward araştırmasını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.205-334
|
11) |
• Uyum yaklaşımlarını açıklar.
• Toplam kalite yönetimi anlayışını tanımlar.
• Organizasyonların yeniden yapılandırılmalarını tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.345-458
|
12) |
• Kaos teorisini açıklar.
• Yönetim labirentinin başlıca unsurlarını tanımlar.
• İletişim sürecinin unsurlarını açıklar.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.473-544
|
13) |
• Güç kaynaklarını açıklar.
• Liderlik teorilerini açıklar.
• Gruplararası ilişkiler ve çatışmaları tartışır.
|
Bir sonraki haftanın konusunun okunması.
Koçel, 2010 s.551-659
|
14) |
• Çatışma türlerini açıklar.
• Çatışma çözümleme yollarını tanımlar.
• Örgütsel çatışma yönetimi sürecini açıklar.
|
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.645-667
|
15) |
Final Sınavı |
Final sınavına hazırlık.
Koçel, 2010 s.3-667
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|