Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT341 | ||||||||
Ders İsmi: | Pazarlama Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi CEYDA OVACI Dr.Öğr.Üyesi FATMA YONCA TUNÇ Doç. Dr. EDİN GÜÇLÜ SÖZER Öğr.Gör. FÜSUN FESLİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler dersi tamamladıklarında müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı, amacı, pazarlama stratejisi içerisindeki yeri, müşteri veri entegrasyonu, satış gücü otomasyonu ve uygulamaları, müşteri ilişkileri yönetiminde etik, gizlilik ve yeni çıkan uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Pazarlama stratejileri ve planları geliştirme; müşterilerle iletişim kurma; uzun dönemli sadakat yaratma; ; güçlü markalar oluşturma; pazar bölümlerini ve hedef kitleleri belirleme; marka değeri yaratma; ürün ve hizmet stratejileri; fiyatlandırma stratejileri; dağıtım kanallarının yönetimi; bütünleşik pazarlama iletişiminin unsurları; dijital iletişim; reklam, satış promosyonu, halkla ilişkiler; doğrudan pazarlama; ağızdan ağıza reklam ve kişisel satış. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izleğinin açıklanması ve tartışılması | |
2) | Pazarlamanın temel kavramları (Pazarlamanın konusu, pazarlama anlayışları ve pazarlamayla ilgili öteki kavramlar) | Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecek. |
3) | Pazarlama Çevresi / Pazarlama İçgörülerini Yakalamak | Tartışma videosu öğrencileri O'learn üzerinden gönderilecek. |
4) | Müşteri İlişkileri Yönetimi/Temel Kavramlar | Tartışma Videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecek. |
5) | Pazar Bölümlendirme Stratejileri ve Hedef Pazar Seçimi | Tartışma videoları O'learn platformu üzerinden gönderilecektir. |
6) | Konumlandırma Stratejileri | Tartışma Videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecek. |
7) | Tüketici Davranışları | Tartışma videosu O'learn üzerinden gönderilecektir. |
8) | Vize sınavı | |
8) | • Hedef pazarın belirlenmesini tanımlama • Pazarı bölümlere ayırmayı açıklama • Hedef pazara ulaşma stratejilerini anlama: farklılaştırılmış, farklılaştırılmamış ve yoğunlaştırılmış pazarlama politikası • Hedef pazar tayini | Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek |
9) | Büyüme ve Rekabet Stratejileri | Tartışma Videosu O'learn üzerinden gönderilecektir. |
10) | Pazarlama Karması: Ürün Stratejileri | Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecektir. |
11) | Pazarlama Karması: Fiyat Stratejileri | Tartışma videosu O'learn üzerinden gönderilecektir. |
12) | Pazarlama Karması: Dağıtım Stratejileri | Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecektir. |
13) | Pazarlama Karması: Tutundurma Stratejileri | Tartışma videosu öğrencilere O'learn üzerinden gönderilecektir. |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Kevin Lanne Keller, Philip Kotler "Pazarlama Yönetimi" 2018 Çeviri editorü: İbrahim Kırçova Beta yayınları |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 98 |
Ödevler | 15 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 7 |
Final | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü | 194 |