Yeni Medya ve İletişim
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE104
Ders İsmi: Reklamcılığın Temelleri
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi SERRA ORKAN
Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; öğrencilerin, reklamcılığın toplumsal ve kültürel hayatın içinde yerini kavramasını sağlamak, reklamın toplumsal etkileşim ve ekonomik büyümedeki rolünü anlamlandırmasına yardımcı olmak ve bilim ve sanat arasında yaratıcılıkla kurduğu bağın temel bileşenlerini uygulamalı olarak ve örnekler üzerinden analiz etmek.
Dersin İçeriği: Reklamcılığın tanımı, tarihi, pazarlama faaliyetleri içindeki yeri ve önemi, reklamın amaçları ve fonksiyonları, çeşitleri, reklamcılıkta kullanılan reklam çekicilikleri ve temalar, reklam mesajı oluşturulması, reklam senaryosu yazımı ve mini prodüksiyon seçimi, reklamcılığın geleceği, yeni teknolojilerin reklamcılık üzerinde etkisi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Reklam kavramı ve türleri; reklam iletişimi; reklam ve pazarlama arasındaki ilişki; reklam tarihi ve küreselleşme; reklam süreci; reklam sürecinde yer alan kişi ve organizayonlar; reklamveren, medya ve reklam ajanslarının reklamcılıktaki yetki ve sorumlulukları; tüketici davranışları ve reklam; reklam araştırmaları; reklam bütçeleri oluşturmanın temelleri; reklam ve halkla ilişkiler arasındaki etkileşim; reklamda kampanya süreci.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklamın tanımı ve reklamcılığın nasıl başladığına ilişkin anlatım. The History and Evolution of Advertising: https://www.tintup.com/blog/history-evolution-advertising-marketing/
2) Reklamcılığın kısa tarihi İzlenecek video: Sell and Spin A Story of Advertising: https://www.youtube.com/watch?v=YPBf7km7NAk
3) Reklamcılıkta kullanılan kelime ve deyimler PDF dökümanı: http://www.tml.web.tr/download/Reklamcilik-Not.pdf
4) Reklamın özellikleri ve diğer pazarlama faaliyetlerinden ayrıldığı noktalar Blog: http://pazarlamablog.blogspot.com.tr/2008/03/reklam-pazarlama.html
5) Reklamın amaçları ve fonksiyonları Reklamın Temel Fonksiyonları: https://dijilopedi.com/reklamin-temel-fonksiyonlari/ Video: Rory Sutherland, Reklamcıdan Hayat Dersleri https://www.ted.com/talks/rory_sutherland_life_lessons_from_an_ad_man?language=tr
6) Reklam çeşitleri Web sitesi: https://www.business.qld.gov.au/running-business/marketing-sales/marketing-promotion/advertising/types Youtube video: https://www.youtube.com/watch?v=QN7NZB4f4qM (oluşturduğu duygularla ilgili)
7) Reklam planlamasında aşamalar Blog: http://www.reitix.com/Makaleler/Reklamin-Planlama-ve-Uygulama-Sureci/ID=5028 Slideshare document: https://www.slideshare.net/kartiktherealhero3/advertising-and-advertising-planning-process Kitap: How to Plan Advertising, Alan Cooper
8) Tepki hiyerarşi modelleri Academia PDF (tepkiler hiyerarşisi modeli): http://www.academia.edu/5878236/Etkiler_Hiyerar%C5%9Fisi_Modeli_ve_%C4%B0nternet_Reklamlar%C4%B1
9) Reklam mesajının belirlenmesi Blog yazısı: http://blog.reklam.com.tr/genel/reklam-stratejisi-nasil-hazirlanir/3014/ Ted konuşması: The Greatest TED talk ever sold, Morgan Spurlock https://www.ted.com/talks/morgan_spurlock_the_greatest_ted_talk_ever_sold
10) Medya araçları ve seçimi Seçim faktörleri hakkında yazı: http://www.yourarticlelibrary.com/advertising/selection-of-advertising-media-for-a-company-14-factors/48659 Kitap: The Media Handbook: A Complete Guide to Advertising Media Selection, Planning, Research, and Buying, Helen Katz. Makale: (okan kütüphane full text) Selection of web sites for online advertising using the AHP https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0378720602000046
11) Etkililiğin ölçümü Basılı Reklam etkililiği üzerine bir araştırma: https://earsiv.anadolu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/11421/264/928600.pdf?sequence=1&isAllowed=y Effie Awards web sitesi: https://www.effie.org/ Etkililik ve etki arasındaki farkı anlatan bir blog yazısı: http://www.imediaconnection.com/articles/ported-articles/blogs/2013/may/in-advertising-efficiency-and-effectiveness-arent-the-same/
12) Reklam yazımı (mini workshop) Gerekli ana başlıklar: https://www.tutorialspoint.com/advertisement_and_marketing_communications/advertisement_copywriting.htm Başarılı copywriting örnekleri/basılı reklamlar: https://bestcopyads.wordpress.com/
13) Türkiye’de reklamcılık Gelişimin globalle bağlantısını anlatan bir yazı: https://www.turkcebilgi.com/t%C3%BCrkiyede_reklamc%C4%B1l%C4%B1k Bilgi MerkeziSektörel Raporlar / Araştırmalar http://www.iabturkiye.org/sektorel-raporlar-arastirmalar
14) Globalde reklamcılık Global reklam stratejisi üzerine bir makale: https://www.emeraldinsight.com/doi/full/10.1108/02651330210425024 Global reklam bütçesi ve dağılım payları https://www.statista.com/statistics/273288/advertising-spending-worldwide/
15) Yeni iletişim teknolojilerinin reklamcılığa yansımalarının tanımlanması Reklamın diğer iletişim yöntemleri ile ilişkisinin anlatılması Konuların değerlendirilmesi
16) Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları düzenli olarak dersin kapalı Facebook grubu olan HRE104 Reklamcılığın Temelleri sayfasında paylaşılacaktır.
Principles of Advertising A Global Persprective, Second Edition, Mon Lee, Carla Johnson ISBN-
Diğer Kaynaklar: Yaratıcı Reklamcılığın Temelleri, Literatür Yayıncılık, Ken Burtenshaw, Caroline Barfoot, Nik Mahon

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Arazi Çalışması 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 52
Sunum / Seminer 10 18
Proje 10 11
Ödevler 12 24
Küçük Sınavlar 1 1
Ara Sınavlar 2 2
Rapor Teslimi 3 3
Final 1 2
Toplam İş Yükü 165