Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı, hastalarınn tedavisi için gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ek olarak, cerrahi hastaları preoperatif, ameliyat safhasında, cerrahi aletler de dahil olmak üzere, aletlerin kullanımı için beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin İçeriği: |
Kalp damar cerrahisi hastalıkları cerrahisi, Akciğer plevra hastalıkları cerrahisi, Nöroşirürji cerrahisi, Ortopedik hastalıklar cerrahisi, Erkek genital ve kadın ürolojik hastalıklar cerrahisi, Jinekolojik ameliyatlar ve sezaryen, Yenidoğan cerrahi hastalıkları, Ameliyathane hazırlığı , Çocuk cerrahisinin özellikleri, ameliyathane hazırlığı, Ekstraokuler-intraokuler cerrahi, Kulak ameliyaları, Estetik amaçlı cerrahi, Çocuklarda minimal invaziv girişimler, Çocuklarda toraks ameliyatları, Çocukluk çağı tümör cerrahisi,Organ Nakli |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Cerrahi Hastalıklara Giriş |
- |
2) |
• Kardiyovasküler sistemin temel anatomik yapısını tanımlamak
• Kardiyovasküler cerrahi hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak
• Kardiyovasküler cerrahi hastalıklarda cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Kardiyovasküler cerrahi hastalık operasyonunda cerrahi aletlerin kullanımını saptamak |
- |
3) |
Akciğer ve plevranın temel anatomik yapısını tanımlamak
• Akciğer ve plevra hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak
• Akciğer ve plevra hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Akciğer ve plevra hastalıklarında cerrahi aletlerin kullanımını saptamak
• Akciğer ve plevra hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
4) |
Sinir sisteminin temel anatomik yapısını tanımlamak
• Sinir sistemi cerrahi hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak
• Sinir sistemi cerrahi hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Sinir sistemi cerrahi hastalıklarında cerrahi aletlerin kullanımını saptamak
• Sinir sistemi cerrahi hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak |
- |
5) |
• Lokomotor sistemin temel anatomik yapısını tanımlamak
• Lokomotor sistem cerrahi hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak
• Ortopedik cerrahi hastalıklarda kullanılan cerrahi aletleri tanımlamak
• Lokomotor cerrahi hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
6) |
Erkek / kadın genital ve ürolojik bölgenin temel anatomik yapısını tanımlamak
• Erkek genital ve kadın ürolojik hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak
• Erkek genital ve kadın ürolojik hastalıklarda kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Erkek genital ve kadın ürolojik cerrahi hastalıklarında cerrahi aletlerin kullanımını saptamak
• Erkek genital ve kadın ürolojik cerrahi hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
7) |
• Jinekolojik bölgenin temel anatomik yapısını tanımlamak
• Jinekolojik hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak
• Jinekolojik hastalıklarda kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Jinekolojik operasyonlar ve Sezaryen doğumlarında cerrahi araçların kullanımını saptamak
• Jinekolojik operasyonlar ve Sezaryen doğumlarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
8) |
Ara sınav vasıtasıyla öğrencileri değerlendirmek |
- |
9) |
Yenidoğanın temel anatomik yapısını tanımlamak
• Yenidoğan hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak
• Yenidoğan hastalıklarında kullanılan cerrahi aletleri tanımlamak
• Yenidoğan hastalıklarında ve bebek cerrahisinde cerrahi aletlerin kullanımını saptamak
• Yenidoğan hastalıklarında ve bebek cerrahisinde cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
10) |
Kulak, göz ve burunun temel anatomik yapısını tanımlamak
• Kulak, göz ve burun hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak
• Kulak, göz ve burun hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Kulak, göz ve burun hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
11) |
• Çocuğun ürogenital sisteminin temel anatomik yapısını tanımlamak
• Çocuğun ürogenital sistem hastalıklarının temel teorik temellerini tanımlamak
• Çocuğun ürogenital sistem hastalıklarında kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• Çocuğun ürogenital sistem hastalıklarında cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
12) |
İnfantil torasik bölgesinin temel anatomik yapısını tanımlamak
• İnfantil torasik hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak
• İnfantil torasik hastalıklarda kullanılan cerrahi aletlerin tiplerini belirlemek
• İnfantil torasik hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini saptamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
13) |
İnfantilin temel anatomik yapısını tanımlamak
• İnfantil tümöral hastalıkların temel teorik temellerini tanımlamak
• İnfantil tümöral hastalıklarda kullanılan cerrahi aletleri tanımlamak
• İnfantil tümöral hastalıklarda cerrahi müdahale yöntemlerini tanımlamak
• Preoperatif dönemde cerrahi hastaları tanımlamak
• Ameliyat öncesi dönemde cerrahi aletleri tanımlamak
• Ameliyat safhasındaki cerrahi hastaları tanımlamak
• Cerrahi aletleri operatif aşamada tanımlamak |
- |
14) |
• Malpraktisin tanımlanması
• Malpraktisin önemini tanımlamak
• Malpraktinin yasal sorumluluğunu tanımlamak |
- |
15) |
Final sınavı ile öğrencileri değerlendirmek |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
4 |
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
8) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
10) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |