Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE412 | ||||||||
Ders İsmi: | STK'larda Halkla İlişkiler | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | STK'larda özelleşmiş halkla ilişkiler perspektifine bakmak ve öğrencilerin bu konuda edinecekleri yetilerin kapasitelerini arttırmak. |
Dersin İçeriği: | Sivil toplum teorileri; Tarihte sivil toplum olgusunun dönüşümü; sivil toplum kavramı; sivil toplumun oluşmasını sağlayan dinamikler; sivil toplum kuruluşu tanımı; kar amacı gütmeyen kuruluş tanımı; sivil toplum kuruluşlarının vizyon, misyon ve amaçları; kar amacı gütmeyen kuruluş kategorisindeki türler; sivil toplumun üçüncü sektör olarak gelişim süreci; üçüncü sektör olarak sivil toplum kuruluşlarının farklı tanımları; farklı siyasi yapılanmalar içinde sivil toplum örgütlerine yönelik yaklaşımlar; demokratik işleyiş açısından sivil toplum kuruluşlarının örgütlenme biçimleri; sivil toplum kuruluşlarında katılımcı örgütlenme yapısı; sivil toplum kuruluşları için iletişim faaliyetlerinin önemi; sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişimi; sivil toplum kuruluşlarında yazılı iletişimin önemi ve kullanım biçimleri; sivil toplum kuruluşlarının yeni iletişim teknolojilerini kurum içi iletişim sürecine adapte etme biçimleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sivil toplum örgütleri kavramının tanımı ve kapsamı. | yok |
1) | Sivil toplum örgütleri kavramının tanımı ve kapsamı. | yok |
2) | Kar amacı gütmeyen kuruluşların işlevleri. | yok |
3) | Kurumsal sosyal sorumlulukta, sivil toplum örgütlerinin yeri. | yok |
4) | Sivil toplum örgütlerinin sınıflandırılması ve özellikleri. | yok |
5) | Sivil toplum örgütlerine katılımı etkileyen unsurlar. | yok |
6) | Toplumsal değişim süreci. | yok |
7) | Toplumsal tepki refleksi ve iletişim süreci. | yok |
8) | Ara sınav- Halkla ilişkiler faaliyetlerinin, Sivil toplum örgütlerinde önemi. | yok |
9) | Sivil toplum örgütlerinde uygulanan halkla ilişkiler yöntemleri. | yok |
10) | Sivil toplum örgütleri tarafından uygulanan Halkla ilişkiler faaliyetinin amacı. | yok |
11) | Sivil toplum örgütlerinde hedef kitle. | yok |
12) | Uluslararası faaliyetler açısından Sivil toplum örgütlerinin önemi. | yok |
13) | Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda sanata ve çevreye verilen desteğin önemi. | yok |
14) | Kar amacı gütmeyen kuruluşların lobicilik faaliyetleri. | yok |
15) | - | - |
16) | - | - |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | Oyman, Mine, Kar Amacı Gütmeyen Organizasyonlar İçin Pazarlama, Detay Yayıncılık, 2013. Karayel Bilbil, Emel, Halkla İlişkiler Perspektifinden Sivil Toplum, Pales Yayınları. Biber, A., “Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler”, İstanbul: Nobel Yayın Dağıtım, 2003. Cengiz, E., “Kar Amacı Gütmeyen Kurumlarda Pazarlama Faaliyetleri”, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 8, Sayı 2, 2006, 303-409. Keyman, F., “Sivil Toplum, Sivil Toplum Kuruluşları ve Türkiye”, Arzu Karamani (yay. haz.), İstanbul Bilgi Üniversitesi, Sivil Toplum ve Demokrasi Konferans Yazıları, No.4 (vize) Kocabaş, F. “Küreselleşme Bağlamında Kar Amacı Gütmeyen Kuruluşların Güçlendirilmesinde İnternetin Önemi”, Kamu-İş, Cilt 10, Sayı 2, 2008. Ryfman, P. Sivil Toplum Kuruluşları, İstanbul: İletişim. Sunar, L. (yay. haz.) Sivil Toplum Kuruluşları İçin Yönetim Rehberi, İstanbul: Kaknüs Yayınları, 2005. (vize) Uslu, A. T., Marangoz, M., “Kar Amacı Gütmeyen Kurumlarda Sosyal Pazarlama ve Çevre Gönüllü Kuruluşlara Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt 10, Sayı 1, 2008,109-138. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | |||||
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | |||||
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | |||||
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |||||
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma. | |
2) | Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. | 4 |
3) | Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. | 3 |
4) | Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. | 3 |
5) | Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma. | |
6) | Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi | 4 |
Alan Çalışması | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Sosyal Faaliyet | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 3 | 9 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 12 |