Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Halkla ilişkilerin gelişimi ve beş dönemi |
yok |
2) |
Halkla ilişkilerin ortaya çıkış nedenleri: sosyal, politik, ekonomik ve kültürel faktörler |
yok |
3) |
• Sivil toplum kavramının içselleştirilmesi
• Sivil toplum kavramının tarihsel süreç içinde gelişiminin anlaşılması
• Dünyada sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Türkiye’de sivil toplum algısının değerlendirilmesi
• Sivil toplum ve örgütlenme arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
4) |
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için kriterlerin değerlendirilmesi
• Kar amacı gütmeyen kurululşlar için rekabetin tanımlanması
• Kar amacı gütmeyen kurumların strateji geliştirmedeki politik sorunları
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda yönetim zayıflığı sorunu
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesi boyutlarının anlatılması
• Kar amacı gütmeyen kuruluşlarda hizmet kalitesinin ölçümünün anlatılması
|
veri yok |
5) |
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlamaya duyulan ihtiyaın anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlamanın karakteristik özellikleri
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama hedeflerinin belirlenmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında pazar analizi ve çevresel koşulların değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarında ürün ve hizmet karmasının değerlendirilmesi
• Sivil toplum kuruluşlarının pazarlama stratejisinin uygulanması sürecinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında pazarlama çalışmalarının değerlendirilmesi sürecinin anlatılması.
|
veri yok |
6) |
VİZE |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
7) |
• Sivil toplum kavramının tarihsel gelişm sürecinde değişen anlamlarını açıkla.
• Kar amacı gütmeyen kuruluşları hangi finansal ve idari çeşitlenme içinde gördüğümüzü anlat.
• Gönüllülüğün kar amacı gütmeyen kuruluşlar için önemini anlat.
• Hükümetten bağımsız kuruluşların ne tür hedefleri ve özellikleri olduğunu anlat.
• Bir kuruluşun kart amacı gütmemesinin nasıl bir finansal işleyişe işaret ettiğini açıkla.
|
VERİ YOK |
8) |
• Gönüllülük kavramının anlatılması
• Gönüllülük psikolojisinin anlatılması
• Gönüllü yönetimi konusunun anlatılması
• Gönüllülerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Gönüllülerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
9) |
• Sivil toplum kuruluşlarında katılımvcı ve katılımcı olmayan iletişimin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında kurum içi iletişim mecraları
• Sivil toplum kuruluşlarında kişisel iletişim faaliyetlerinin anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında dönemlik çalışma planlarının oluşturulmasının iletişime katkısının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının kurum içi iletişiminde yeni iletişim teknolojilerinin kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
10) |
• Üyelik kavramının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarında üyelerle iletişim yöntemlerinin anlatılması
• Üyelik planlamasının anlatılması
• Üyelerle iletişimin planlaması, uygulanması ve değerlendirilmesi
• Üyelerin sivil toplum kuruluşlarının kamuyla iletişimi açısından öneminin anlatılması.
|
VERİ YOK |
11) |
• Sivil toplum kuruluşları için kaynak geliştirme yollarının anlatılması
• Sivil toplum kuruluşlarının sponsor ve destekçileriyle iletişiminin planlanması
• Sponsor ve destekçilerin sivil toplum kuruluşlarından beklentilerinin anlatılması
|
VERİ YOK |
12) |
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler hedeflerinin tanımlaması.
• Sivil toplum kuruluşlarında uygulanan halkla ilişkiler yöntemlerinin anlaşılması.
• Sivil toplum kuruluşlarının halkla ilişkiler stratejisi geliştirmeninin öneminin anlatılması.
• Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler çalışmaları kapsamında örgütlenme ve görev tanımlarının anlatılması
|
VERİ YOK |
13) |
• Sivil toplum kuruluşlarında kampanya planlama sürecinin anlatılması
• Eylem planı hazırlama sürecinin anlatılması
• Fikir oluşturma aşamasının anlatılması
• PEST, SWOT ve BOSS analizinin anlatılması |
VERİ YOK |
14) |
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak izleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının bir parçası olarak arşivleme ve tanıtım
• Kampanya eylem planının parçası olarak sosyal nmedyanın kullanımının anlatılması
|
VERİ YOK |
15) |
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Dünyadaki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının incelenmesi
• Türkiye’deki sivil toplum kuruluşlarınn çalışmalarının değerlendirilmesi |
VERİ YOK |
16) |
FİNAL |
Sivil Toplum Örgütlerinde Halkla İlişkiler
Ayhan Biber
2003, Nobel yayın dağıtım
9789755918846
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|