Dersin Amacı: |
The purpose of this course is to designed to provide the opportunity to learn about infectious diseases, gain knowledge and skills for the control of infectious diseases. Course will describe Illness in the community, leading to disability or death, caused by outbreaks of diseases |
Dersin İçeriği: |
Enfeksiyon Etkenlerinin Genel Özellikleri ve Enfeksiyon Oluşumu, Enfeksiyon Hastalıklarının Önemi, Temel Kavramlar, Yayılması ve Kontrol Yöntemleri, Solunum Yolu ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları, Sindirim Sistemi ile Bulaşan Enfeksiyon Hastalıklar, Deri Ve Mukozayla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları I, Deri Ve Mukozayla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları II, Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyon Hastalıkları,
Kan ve Diğer Yollarla Bulaşan Hastalıklar, Sosyal Bulaşıcı Hastalıklar, Üriner Sistem Enfeksiyonları, Hastane enfeksiyonları ve korunma yolları, Enfeksiyon Hastalıklarından Korunma ve Kontrol Yöntemleri
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi öğrencilere tanıtmak |
|
2) |
Bulaşıcı hastalıkların ifadesi
• Enfeksiyöz hastalıklarda temel kavramların açıklanması
• Bulaşıcı hastalıkların yayılmasının önemi ve kontrol yöntemlerinin açıklanması |
- |
3) |
Solunum sistemi ve konseptinin ifadesi
• Solunum yoluyla bulaşan hastalığın ifadesi
• Solunum yoluyla bulaşan hastalıklara karşı önleyici tedbirlerin açıklanması |
- |
4) |
Sindirim sisteminin ve konseptin ifadesi
• Bulaşıcı hastalıkların ve sindirim sisteminin bulaşmasının ifadesi
• Sindirim sistemi yoluyla bulaşıcı hastalıkların bulaşmasını önleme yöntemlerinin ifadesi |
- |
5) |
• Deri, mukoza zarları ve ilgili kavramların anlatımı
• Cilt ve müköz membranlarla bulaşıcı hastalıkların bulaşmasının ifadesi
• Cilt ve müköz membranlarla bulaşıcı hastalıkların bulaşmasının önlenmesi yöntemlerinin ifadesi |
- |
6) |
• Cilt, müköz membranlar ve ilgili kavramların anlatımı
• Cilt ve müköz membranlarla bulaşıcı hastalıkların bulaşmasının ifadesi
• Cilt ve müköz membranlarla bulaşıcı hastalıkların bulaşmasının önlenmesi yöntemlerinin ifadesi |
- |
7) |
• Üreme sistemi ile ilgili kavramların açıklanması
• Bulaşıcı hastalıkların ve üreme sisteminin bulaşmasının ifadesi
• Bulaşıcı hastalıkların ve üreme sisteminin bulaşmasının önlenmesi yöntemlerinin ifadesi |
- |
8) |
• Ara sınav vasıtasıyla öğrencileri değerlendirmek |
- |
9) |
• Dolaşım sistemi ve sistemle ilgili kavramların anlatımı
• Dolaşım sisteminin bulaşıcı hastalıklarının bulaşmasının ifadesi
• Bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve dolaşım sisteminin bulaşma yönteminin tarifi |
- |
10) |
• Toplumsal bulaşıcı bulaşıcı hastalıkların ifadesi
• Toplumsal bulaşıcı bulaşıcı hastalık önleme yöntemlerinin ifadesi
• Toplumsal bulaşıcı bulaşıcı hastalık önleme yöntemlerinin öneminin açıklanması |
- |
11) |
• İdrar yollarının ekspresyonu
• Üriner sistem hastalıklarının ifadesi
• İdrar yolu hastalıklarının önlenmesi yöntemlerinin ifadesi |
- |
12) |
• Hastane enfeksiyonlarının ifadesi
• Hastane enfeksiyonu önleme yöntemlerinin ifadesi
• Hastane enfeksiyonu önleme yöntemlerinin öneminin açıklanması |
- |
13) |
• Bulaşıcı hastalıkların genel olarak geri alınması
• Bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve kontrol yöntemlerinin tanımlanması
• Bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve kontrol yöntemlerinin öneminin açıklanması |
- |
14) |
• Direnç enfeksiyonuna neden olan nedenlerin öğrenilmesi
• Dirençli enfeksiyonların klinik bulgularının tanımı
• Direnç Enfeksiyonlarının Laboratuvar Bulgularının Tanımlanması |
- |
15) |
Öğrencileri final sınavı ile değerlendirmek |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
2) |
Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
4 |
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
4) |
Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. |
4 |
5) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
4 |
5) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. |
4 |
7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
8) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. |
4 |
9) |
Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
4 |
10) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
11) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
4 |
12) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
4 |
13) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
4 |