Görsel İletişim Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GIT234
Ders İsmi: İllüstrasyon II
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. BUSE TOPSAKAL
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencileri illüstrasyon teknikleri ile tanıştırarak, hayalden karakterler ve mekanlar üretmelerine yardımcı olacak yöntemleri ve bu üretimleri değerlendirmeleri için gerekli okumaları yapabilmeleri sağlamayı amaçlar.
Dersin İçeriği: 1- Mürekkep ve boya kullanarak illüstrasyon üretebilir.
2- Kendi tasarımlarını iki boyutlu bir yüzeye aktarabilir.
3- Belli temalara uygun karakter tasarımları üretebilir.
4- Özgün fikirleri taslaklara dökerek geliştirebilir.
5- İllüstrasyon işlerini doğru bir şekilde değerlendirebilir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) İllustrasyon yapabilme becerisi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriklerinin Öğrencilere Anlatılması. Sunum şeklinin anlatılması. Araştırma yöntemlerinin içeriği neler olmalı? Renk seçimleri, illüstrasyon analizi ve tarzların savunulması. YOK
2) İllüstrasyona giriş – Görsel anlatım ve Renk Seçimleri İllüstrasyonda tarz, tutarlılık ve ton. İllüstrasyon teknikleri. Kişisel malzeme tercihleri
3) Gazetecilikte İllüstrasyon: Metinde odak belirleme. Görselde anlatım karesi belirleme Bir haber seçip sınıfa basılarak getirilmesi
4) Haber Görseli – sonlandırma ve sunum Teslime hazırlama
5) Promosyon ve Kartpostal: Öne çıkarılması gereken öğelerin belirlenmesi. Can alıcı veya satıcı nokta nedir? Doğrudan anlatım nedir? Bir özel gün veya olay belirlenmesi ve hakkında araştırma yapılması.
6) Kartpostal Üretimi – sonlandırma ve sunum Teslime hazırlama
7) Kavramsal anlatım: Kavram ve duygu nedir? Kavramsal illüstrasyon nerede kullanılır. Kavramsal anlatımda renk, tarz ve ton seçimi. Bir kavramsal konu ya da duygu seçilerek hakkında araştırma yapılması.
8) Kavramsal anlatım – sonlandırma ve sunum Teslime hazırlama
9) Karakter üretme Yok
10) Karakter seçimi, Özelliklerin ifadesi Renklerin seçimi Eskizlerin sunuma hazırlanması
11) Karakter üretme - sonlandırma ve sunum Teslime hazırlama
12) Kitap kapağı üretimi; Mekan – karakter – konu ilişkisini kurma Eskizlerin gerçekleştirilmesi
13) Finale hazırlık ve işlerin sopnlandırılması Yok
14) FİNAL: Teslim İşlerin teslimi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gregory, Danny. An illustrated life: Drawing inspiration from the private sketchbooks of artists, illustrators and designers. How Books, 2008. [ISBN: 1600610862]
Diğer Kaynaklar: Gregory, Danny. An illustrated life: Drawing inspiration from the private sketchbooks of artists, illustrators and designers. How Books, 2008. [ISBN: 1600610862]

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak 5
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak 4
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak 4
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek 4
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak 1
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Kanaat Notu 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 5 50
Sunum / Seminer 6 2 12
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 108