Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT234 | ||||||||
Ders İsmi: | İllüstrasyon II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BUSE TOPSAKAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencileri illüstrasyon teknikleri ile tanıştırarak, hayalden karakterler ve mekanlar üretmelerine yardımcı olacak yöntemleri ve bu üretimleri değerlendirmeleri için gerekli okumaları yapabilmeleri sağlamayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | 1- Mürekkep ve boya kullanarak illüstrasyon üretebilir. 2- Kendi tasarımlarını iki boyutlu bir yüzeye aktarabilir. 3- Belli temalara uygun karakter tasarımları üretebilir. 4- Özgün fikirleri taslaklara dökerek geliştirebilir. 5- İllüstrasyon işlerini doğru bir şekilde değerlendirebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriklerinin Öğrencilere Anlatılması. Sunum şeklinin anlatılması. Araştırma yöntemlerinin içeriği neler olmalı? Renk seçimleri, illüstrasyon analizi ve tarzların savunulması. | YOK |
2) | İllüstrasyona giriş – Görsel anlatım ve Renk Seçimleri İllüstrasyonda tarz, tutarlılık ve ton. İllüstrasyon teknikleri. | Kişisel malzeme tercihleri |
3) | Gazetecilikte İllüstrasyon: Metinde odak belirleme. Görselde anlatım karesi belirleme | Bir haber seçip sınıfa basılarak getirilmesi |
4) | Haber Görseli – sonlandırma ve sunum | Teslime hazırlama |
5) | Promosyon ve Kartpostal: Öne çıkarılması gereken öğelerin belirlenmesi. Can alıcı veya satıcı nokta nedir? Doğrudan anlatım nedir? | Bir özel gün veya olay belirlenmesi ve hakkında araştırma yapılması. |
6) | Kartpostal Üretimi – sonlandırma ve sunum | Teslime hazırlama |
7) | Kavramsal anlatım: Kavram ve duygu nedir? Kavramsal illüstrasyon nerede kullanılır. Kavramsal anlatımda renk, tarz ve ton seçimi. | Bir kavramsal konu ya da duygu seçilerek hakkında araştırma yapılması. |
8) | Kavramsal anlatım – sonlandırma ve sunum | Teslime hazırlama |
9) | Karakter üretme | Yok |
10) | Karakter seçimi, Özelliklerin ifadesi Renklerin seçimi | Eskizlerin sunuma hazırlanması |
11) | Karakter üretme - sonlandırma ve sunum | Teslime hazırlama |
12) | Kitap kapağı üretimi; Mekan – karakter – konu ilişkisini kurma | Eskizlerin gerçekleştirilmesi |
13) | Finale hazırlık ve işlerin sopnlandırılması | Yok |
14) | FİNAL: Teslim | İşlerin teslimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Gregory, Danny. An illustrated life: Drawing inspiration from the private sketchbooks of artists, illustrators and designers. How Books, 2008. [ISBN: 1600610862] |
Diğer Kaynaklar: | Gregory, Danny. An illustrated life: Drawing inspiration from the private sketchbooks of artists, illustrators and designers. How Books, 2008. [ISBN: 1600610862] |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 4 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 4 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 4 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 1 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 2 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Kanaat Notu | 1 | % 10 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 5 | 50 |
Sunum / Seminer | 6 | 2 | 12 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 108 |