Sosyoloji
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE201
Ders İsmi: Pazarlama İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersi Veren(ler):















Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere modern pazarlama iletişimi süreçlerini bütünleşik bir bakış açısıyla kavratmaktır. Ders kapsamında, farklı pazarlama iletişimi araçlarının (reklam, halkla ilişkiler, doğrudan pazarlama, dijital pazarlama, satış promosyonları, etkinlik yönetimi vb.) nasıl stratejik bir şekilde bir araya getirildiği ele alınır.
Dersin İçeriği: Bütünleşik Pazarlama İletişimi dersinde, pazarlama iletişiminin temel bileşenleri ve günümüz dijital ekosistemindeki dönüşümü ele alınmaktadır. Ders kapsamında: Pazarlama karmasına yönelik çağdaş yaklaşımlar ve entegre pazarlama iletişimi stratejileri, pazarlama iletişiminde hedef kitle analizinin entegrasyonu ve segmentasyonu anlama, iletişim hedeflerine yönelik pazarlama iletişimi stratejik planının oluşturulması, farklı pazarlama iletişimi yöntemlerinin entegrasyonu, teknoloji ile etkileşimi ve dijitalleşme sürecinin iş dünyasına etkileri, dijital ve mobil platformlardan yararlanma biçimleri, satın alma noktasında iletişim kampanyalarının oluşturulması yapay zeka stratejilerinin bütünleşik pazarlama iletişiminde kullanımı, etik ve yasal kurallar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bütünleşik pazarlama iletişimi kavramını ve sürecini detaylandırarak açıklar. Bütünleşik pazarlama iletişimi ve bileşenlerini tanımlar. Bütünleşik pazarlama iletişiminin kurumlar ve tüketiciler açısından taşıdığı önemi ifade eder. Pazarlama iletişiminde yaşanan temel gelişmeleri analiz eder.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Demografik ve psikografik değişkenleri okur ve analiz eder. Bütünleşik pazarlama iletişim araçlarını tanır ve analiz eder. Geleneksel medya kanallarındaki faaliyet ve uygulamaları analiz eder. Yeni medya kanallarındaki faaliyet ve uygulamaları analiz eder.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Pazarlama iletişimi planının aşamalarını tanır. Hedef kitle bölümlemesini ve gerekli analiz aşamalarını tanır. Bütünleşik pazarlama iletişim araçlarını tanır ve analiz eder.
2) Eğitmen ve öğrencilerin konular üzerinde tartıştığı atölyelerin gerçekleştirilmesi Örneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Ders içeriğinin tanımlar. • Pazarlama kavramını ve bileşenlerini açıklar. • Tüketici merkezli pazarlama karması yaklaşımlarını açıklar. • Pazarlamada üretim, ürün ve satış anlayışını açıklar. • Bütünsel pazarlama anlayışını tanımlar. Ders içeriğinin ve kitabının gözden geçirilmesi
2) • Pazarlamanın gelişim sürecinde yararlanılan bilgi teknolojilerinin listeler. • Pazarlamanın gelişim sürecinde bilgi teknolojilerinin yarattığı değişimleri açıklar. • Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni pazarlama yaklaşımlarını açıklar. • Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni uygulamaları tanımlar. • Modern pazarlama ve geleneksel pazarlamayı karşılaştırır. Final projesi çalışmasının başlatılması İlgili ders notlarının okunması
3) • Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin pazarlamaya etkilerini anlatır. • İnternet ortamında pazarlama yöntemlerinin anlatır ve planlar. • Veri tabanlarının pazarlamada etkili kullanımının değerlendirir. • Pazarlamada veri tabanlarına dayalı strateji geliştirmenin yollarını açıklar. • Veri tabanlarının kullanımının rekabet açısından önemini açıklar. Final projesi çalışmasının başlatılması İlgili ders notlarının okunması
4) • İnternet ortamının etkili marka iletişime yönelik katkılarını açıklar. • Pazarlamayı web 1.0 boyutu ve web 2.0 boyutuyla açıklar ve karşılaştırır. • Web 2.0 ile ortaya çıkan tüketici davranışlarındaki değişimi değerlendirir. • Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını özellikleri bakımından tanımlar. • Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını tüketici davranışlarını etkilemesi bakımından değerlendirir. Final proje çalışmasının sürdürülmesi Örneklerin değerlendirilmesi. İlgili ders notlarının okunması
5) • Sosyal medya pazarlamasını açıklar. • Sosyal medya pazarlamasındaki yöntemleri planlar. • Sosyal medya pazarlamasına yönelik strateji geliştirir. • Sosyal medya pazarlaması ile yeni ortaya çıkan yöntemlerin uygulama biçimlerini anlatır. • Sosyal medya pazarlaması çalışmalarını değerlendirir. Final proje çalışmasının sürdürülmesi İlgili ders notlarının okunması
6) • Popüler sosyal medya araçlarında pazarlama çalışmalarını anlatır. • Sosyal medya araçlarındaki pazarlama çalışmalarını değerlendirir. • Sosyal ilişki ağlarını pazarlama açısından etkili kullanmayı açıklar. • Sosyal ilişki ağlarındaki kurumsal uygulamaları pazarlamaya etkileri bakımından değerlendirir. • Ürün odaklı ve kurumsal odaklı markalama çalışmalarını sosyal medya üzerinde planlamayı açıklar. Final proje çalışmasının sürdürülmesi İlgili ders notlarının okunması
7) • ARA SINAV • Veri tabanlarının ve verilerin pazarlama amacıyla kullanımının işletmelere sağladığı yararların açıklanması • Sosyal medyanın pazarlama açısından gerekli iletişimsel özelliklerini tanımlar. • Tüketicilerin sosyal ağlara kayması ve geleneksel kanallara güveninin azalmasıyla birlikte pazarlama yöntemlerinde bir dönüşümü değerlendirir. • Sosyal medya pazarlamasının geleneksel pazarlamadan farkını tanımlar. Final proje çalışmasının sürdürülmesi İlgili ders notlarının okunması
8) • Blogların pazarlama iletişimindeki yerini açıklar. • Blog türlerini açıklar. • Blogların, blog sahipleri için sağladığı temel özellikler ve yararları açıklar. • Organizasyonların blog sahipleriyle iletişim kurma yöntemlerini açıklar. • Kurumsal blogların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlı kullanım yollarını anlatır. Final proje çalışmasının sürdürülmesi İlgili ders notlarının okunması
9) • Mikroblogu tanımlar. • Mikroblogların pazarlama iletişimindeki yerini ve işlevini açıklar. • Kurumların mikrobloglamadan sağladığı yararı açıklar. • Mikroblog kullanımı ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi çözümler. • Mikrobloglardan pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl yararlanılacağını açıklar. Final proje çalışmasının sürdürülmesi İlgili ders notlarının okunması
10) • “YouTube” ve “Flickr” türü medya paylaşım sitelerinin pazarlamada kullanım amaçlarını açıklar. • Pod yayınlarının pazarlamada kullanım amacını ve yöntemlerini açıklar. • Pod yayınlarının pazarlamada kullanım yöntemlerini açıklar. • B2B iletişimde podcast kullanım yollarını açıklar. • Pod yayınlarının çeşitli kullanım alanlarını açıklar. Final proje çalışmasının sürdürülmesi İlgili ders notlarının okunması
11) • Mobil pazarlama kavramını açıklar. • Mobil pazarlama stratejilerini açıklar. • Dünyada mobil pazarlamanın gelişim sürecini anlatır. • Mobil pazarlamanın amaçlarını sıralar. • Mobil teknolojilerle doğan yeni pazarlama kurgularını anlatır. Final proje çalışmasının sürdürülmesi Sınıf içi ortaya çıkan konular hakkında değerlendirme yazısının yazılması
12) • ARA SINAV 2 • Pazarlama iletişiminde blogların kullanım amacı ve yöntemlerini açıklar. • Pazarlama iletişiminde mikroblogların kullanım amacı ve yöntemini açıklar. • Pazarlama iletişiminde medya paylaşım sitelerinin kullanım amacı ve yöntemini açıklar. • Mobil pazarlama stratejilerini değerlendirir. Sınıfta tartışmak üzere ilgili konularla örnek çalışmaların araştırılması.
13) • Sosyal pazarlama kavramını tanımlar. • Yeşil pazarlamayı tanımlar. • Yeşil pazarlamaya yönelik iletişim uygulamalarını açıklar. • Gerilla pazarlamayı tanımlar. • Gerilla pazarlamada kullanılan iletişim yöntemlerini açıklar. Örneklerin değerlendirilmesi. Sınıf içi tartışma.
14) • Etkileşimli pazarlama kavramını açıklar. • Etkileşimli pazarlama kapsamındaki uygulamaları anlatır. • Ağızdan ağıza pazarlama kavramını açıklar. • Ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarını açıklar. • Güncel pazarlama trendlerini karşılaştırır. Örneklerin değerlendirilmesi. Sınıf içi tartışma.
15) • Final Projesi. • Final Sunumu. • Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarını anlatır. • Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarının etkilerini değerlendirir. • Pazarlama trendlerini karşılaştırır. Öğrenci sunumları Örneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi Sınıf içi tartışma.
16) Dönem sonu Dönem sonu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Clow, K.E., Baack, D. (2020). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel
Diğer Kaynaklar: Clow, K.E., Baack, D. (2020). Bütünleşik Reklam, Tutundurma ve Pazarlama İletişimi, Nobel
Percy, L. (2023). Strategic Integrated Marketing Communications, Taylor & Francis.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

1

3

Program Kazanımları
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur.
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Edindiği kuramsal bilgilerle toplumsal olayları yorumlayabilme yetisi ve eleştirel bakış kazanır.
2) Disiplinler arası çalışma yapabilmek için diğer disiplinlere ilişkin bilgi sahibi olur ve yaşam boyu öğrenmeye açık olur. 5
3) Alanda araştırma yürütülürken verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahip olur.
4) En az bir yabancı dili iyi düzeyde, bir yabancı dili ise giriş düzeyinde bilerek mezun olur.
5) İyi bir gözlem kabiliyeti olan ve empati kurabilen bir mesleki duruş kazanır.
6) Sosyal bilim alanında yerel, ulusal ve uluslararası verileri toplama ve araştırma yapma becerisi kazanır.
7) Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına alanları ile ilgili ya da toplumsal konularda açıklamalar yapabilir, onları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini, problemleri ve çözümlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilir.
8) Çeşitli staj programlarını ve uygulamalı çalışmaları benimser.
9) Kamuda ya da özel sektörde araştırmacı, danışman veya uzman olarak çalışabilecek bilgi birikimi edinir.
10) TÜBİTAK, YÖK ve TÜBA’nın ve evrensel bilimin kabul ve teşvik ettiği etik kurallara; araştırmaları, eğitimi ve yayınları kapsamında uyar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 0
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 10
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 50 50
Sunum / Seminer 1 10 10
Ödevler 1 30 30
Küçük Sınavlar 1 10 10
Ara Sınavlar 1 20 20
Rapor Teslimi 1 5 5
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 145