Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin tanımlar.
• Pazarlama kavramını ve bileşenlerini açıklar.
• Tüketici merkezli pazarlama karması yaklaşımlarını açıklar.
• Pazarlamada üretim, ürün ve satış anlayışını açıklar.
• Bütünsel pazarlama anlayışını tanımlar.
|
Ders içeriğinin ve kitabının gözden geçirilmesi |
2) |
• Pazarlamanın gelişim sürecinde yararlanılan bilgi teknolojilerinin listeler.
• Pazarlamanın gelişim sürecinde bilgi teknolojilerinin yarattığı değişimleri açıklar.
• Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni pazarlama yaklaşımlarını açıklar.
• Bilgi teknolojileriyle ortaya çıkan yeni uygulamaları tanımlar.
• Modern pazarlama ve geleneksel pazarlamayı karşılaştırır.
|
Final projesi çalışmasının başlatılması
İlgili ders notlarının okunması
|
3) |
• Bilgi teknolojilerindeki gelişmelerin pazarlamaya etkilerini anlatır.
• İnternet ortamında pazarlama yöntemlerinin anlatır ve planlar.
• Veri tabanlarının pazarlamada etkili kullanımının değerlendirir.
• Pazarlamada veri tabanlarına dayalı strateji geliştirmenin yollarını açıklar.
• Veri tabanlarının kullanımının rekabet açısından önemini açıklar.
|
Final projesi çalışmasının başlatılması
İlgili ders notlarının okunması
|
4) |
• İnternet ortamının etkili marka iletişime yönelik katkılarını açıklar.
• Pazarlamayı web 1.0 boyutu ve web 2.0 boyutuyla açıklar ve karşılaştırır.
• Web 2.0 ile ortaya çıkan tüketici davranışlarındaki değişimi değerlendirir.
• Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını özellikleri bakımından tanımlar.
• Web 2.0 ortamının araçlarını ve platformlarını tüketici davranışlarını etkilemesi bakımından değerlendirir.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
Örneklerin değerlendirilmesi.
İlgili ders notlarının okunması
|
5) |
• Sosyal medya pazarlamasını açıklar.
• Sosyal medya pazarlamasındaki yöntemleri planlar.
• Sosyal medya pazarlamasına yönelik strateji geliştirir.
• Sosyal medya pazarlaması ile yeni ortaya çıkan yöntemlerin uygulama biçimlerini anlatır.
• Sosyal medya pazarlaması çalışmalarını değerlendirir.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
6) |
• Popüler sosyal medya araçlarında pazarlama çalışmalarını anlatır.
• Sosyal medya araçlarındaki pazarlama çalışmalarını değerlendirir.
• Sosyal ilişki ağlarını pazarlama açısından etkili kullanmayı açıklar.
• Sosyal ilişki ağlarındaki kurumsal uygulamaları pazarlamaya etkileri bakımından değerlendirir.
• Ürün odaklı ve kurumsal odaklı markalama çalışmalarını sosyal medya üzerinde planlamayı açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
7) |
• ARA SINAV
• Veri tabanlarının ve verilerin pazarlama amacıyla kullanımının işletmelere sağladığı yararların açıklanması
• Sosyal medyanın pazarlama açısından gerekli iletişimsel özelliklerini tanımlar.
• Tüketicilerin sosyal ağlara kayması ve geleneksel kanallara güveninin azalmasıyla birlikte pazarlama yöntemlerinde bir dönüşümü değerlendirir.
• Sosyal medya pazarlamasının geleneksel pazarlamadan farkını tanımlar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
8) |
• Blogların pazarlama iletişimindeki yerini açıklar.
• Blog türlerini açıklar.
• Blogların, blog sahipleri için sağladığı temel özellikler ve yararları açıklar.
• Organizasyonların blog sahipleriyle iletişim kurma yöntemlerini açıklar.
• Kurumsal blogların pazarlama ve halkla ilişkiler amaçlı kullanım yollarını anlatır.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması |
9) |
• Mikroblogu tanımlar.
• Mikroblogların pazarlama iletişimindeki yerini ve işlevini açıklar.
• Kurumların mikrobloglamadan sağladığı yararı açıklar.
• Mikroblog kullanımı ve tüketici davranışları arasındaki ilişkiyi çözümler.
• Mikrobloglardan pazarlama stratejisi oluşturmada nasıl yararlanılacağını açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması |
10) |
• “YouTube” ve “Flickr” türü medya paylaşım sitelerinin pazarlamada kullanım amaçlarını açıklar.
• Pod yayınlarının pazarlamada kullanım amacını ve yöntemlerini açıklar.
• Pod yayınlarının pazarlamada kullanım yöntemlerini açıklar.
• B2B iletişimde podcast kullanım yollarını açıklar.
• Pod yayınlarının çeşitli kullanım alanlarını açıklar.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
İlgili ders notlarının okunması
|
11) |
• Mobil pazarlama kavramını açıklar.
• Mobil pazarlama stratejilerini açıklar.
• Dünyada mobil pazarlamanın gelişim sürecini anlatır.
• Mobil pazarlamanın amaçlarını sıralar.
• Mobil teknolojilerle doğan yeni pazarlama kurgularını anlatır.
|
Final proje çalışmasının sürdürülmesi
Sınıf içi ortaya çıkan konular hakkında değerlendirme yazısının yazılması |
12) |
• ARA SINAV 2
• Pazarlama iletişiminde blogların kullanım amacı ve yöntemlerini açıklar.
• Pazarlama iletişiminde mikroblogların kullanım amacı ve yöntemini açıklar.
• Pazarlama iletişiminde medya paylaşım sitelerinin kullanım amacı ve yöntemini açıklar.
• Mobil pazarlama stratejilerini değerlendirir.
|
Sınıfta tartışmak üzere ilgili konularla örnek çalışmaların araştırılması. |
13) |
• Sosyal pazarlama kavramını tanımlar.
• Yeşil pazarlamayı tanımlar.
• Yeşil pazarlamaya yönelik iletişim uygulamalarını açıklar.
• Gerilla pazarlamayı tanımlar.
• Gerilla pazarlamada kullanılan iletişim yöntemlerini açıklar.
|
Örneklerin değerlendirilmesi.
Sınıf içi tartışma. |
14) |
• Etkileşimli pazarlama kavramını açıklar.
• Etkileşimli pazarlama kapsamındaki uygulamaları anlatır.
• Ağızdan ağıza pazarlama kavramını açıklar.
• Ağızdan ağıza pazarlama uygulamalarını açıklar.
• Güncel pazarlama trendlerini karşılaştırır.
|
Örneklerin değerlendirilmesi.
Sınıf içi tartışma. |
15) |
• Final Projesi.
• Final Sunumu.
• Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarını anlatır.
• Çeşitli pazarlama trendleri kapsamında gerçekleştirilen iletişim uygulamalarının etkilerini değerlendirir.
• Pazarlama trendlerini karşılaştırır.
|
Öğrenci sunumları
Örneklerin incelenmesi ve değerlendirilmesi
Sınıf içi tartışma.
|
16) |
Dönem sonu |
Dönem sonu |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
- İlgili temel alanda, mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için yerel, bölgesel, ulusal ve küresel bağlamda, söylemsel, kuramsal, olgusal bilgi ile profesyonel hizmet duyarlılıklarını kapsayan çok boyutlu bilgileri, çok çeşitli ortamlardan kazanarak, akademik paylaşım ortamlarına yansıtabilmek için gerekli bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
2) |
- Bu çerçevede, alanda gerekli, düşünsel, söylemsel, bilimsel, teknolojik, estetik, sanatsal tarihsel ve kültürel alt yapıya ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
3) |
- İlgili alanda insan ve toplum odaklı, çevreye (doğal ve yapılı) duyarlı mimari tasarım / planlama / tasarım / araştırma yöntemleri konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
4) |
- İlgili alanda ekonomik, çevresel ve toplumsal sürdürebilirlik ilkeleri ve standartları ile afetlerle ilgili konularda çok boyutlu bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
5) |
- Alanıyla ilgili ilkeler, yasa, yönetmelik ve standartlar hakkında bilgiye sahiptir. |
|
6) |
- Alanıyla ilgili kurumsal ve etik değerler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
7) |
- İlgili alanın tarihsel, coğrafi, toplumsal ve kültürel bağlam içindeki yerine / önemine ilişkin bilgi ve kavrayışa sahiptir. |
|
8) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım alanlarında kavram geliştirme becerisine sahiptir. |
|
9) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için söylem, kuram ve kılgı (pratik) bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
|
10) |
- Mimari tasarım / planlama / tasarım konularında, olgular, potansiyel ve sorunlar ile bunlar için gerekli araştırmaları tanımlayabilme becerilerine sahiptir. |
|