Sağlık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SAG256 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlık Yönetimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. AYSUN DANAYİYEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ERDİNÇ ÜNAL Doç. Dr. ONUR YARAR Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders sağlık yöneticilerinin tıp ve hemşirelik gibi mesleklerle ilişkisini ele alır ve sağlık kuruluşlarının çeşitli özelliklerini değerlendirir. |
Dersin İçeriği: | • Hastane Yönetimi ve Yöneticisi • Klinik Hizmetler Yönetimi • Hasta Bakım Hizmetleri Yönetimi • Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi • 112 Acil Sağlık Hizmetleri Yönetimi • Sağlık Kurumlarında Acil Hizmetler Yönetimi • Adli Tıp Hizmetleri YönetimiRuh Sağlığı Hizmetleri Yönetimi • Olağanüstü Durumlarda Sağlık Hizmetleri Yönetimi • Sağlık Eğitimi • Yaşlı Sağlığı Hizmetleri Yönetimi • Evde Bakım Hizmetleri • Yataklı Tedavi Kurumlar Yönetmeliği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kamu Hastaneleri Yönetimi ve Yöneticisi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, kamu hastaneleri web siteleri |
2) | İl Sağlık Yönetimi ve Organizasyonu | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, il sağlık müdürlüğü web sitesi |
3) | Hasta Bakım Hizmetleri Yönetimi | notlar |
4) | Yataklı Tedavi Kurumlar Yönetmeliği | powerpoint sunumu, ilgili yönetmelik |
5) | Tıp Hizmetleri Organizasyonu - Klinik Hizmetler Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri |
6) | Klinik Hizmetler Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri |
7) | Hasta Bakım Hizmetleri-Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri |
8) | Hastane Destek Hizmetleri Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri |
9) | ara sınav | işlenen tüm konular |
10) | Özel Hastaneler Yönetmeliği – Kuruluş İlkeleri | powerpoint sunumu, ilgili yönetmelik |
11) | Hastanelerde Acil Servis Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri |
12) | Hasta ve Poliklinik Hizmetleri Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu, hastane web siteleri |
13) | Sağlık Kurumlarında Dış Kaynak Kullanımı | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu |
14) | Sağlık Kurumlarında Verimlilik ve Yönetimi | kitaptaki ilgili bölüm, powerpoint sunumu |
15) | Final sınavı | Tüm konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunumlar ve kitap |
Diğer Kaynaklar: | 1- Sağlık Hizmetleri Yönetimi, Metin Ateş, Beta Yayınları, İstanbul, 2011. 2- Sağlık İşletmeleri Yönetimi, Dilaver Tengilimoğlu, Oğuz Işık, Mahmut Akbolat, Nobel Yayın Dağıtım, 7. Baskı, İstanbul, 2015. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | ||||||||
2) Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | ||||||||
3) Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | ||||||||
4) Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | ||||||||
5) Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | ||||||||
6) Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | ||||||||
7) Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||
8) Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | ||||||||
9) Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. | 5 |
2) | Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. | 5 |
3) | Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. | 5 |
4) | Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. | 5 |
5) | Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. | 5 |
6) | Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. | |
7) | Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
8) | Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. | 5 |
9) | Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ödevler | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 167 |