ISLT442 Müşteri İlişkileri Yönetimiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISLT442
Ders İsmi: Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EMİNE BAŞAK TAVMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi UĞUR TARIK ÖZKUT
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere müşteri ilişkileri yönetiminin temel kavramlarını öğretmektir. Öğrenciler dersi tamamladıklarında müşteri ilişkileri yönetiminin tanımı, amacı, pazarlama stratejisi içerisindeki yeri, müşteri veri entegrasyonu, satış gücü otomasyonu ve uygulamaları, müşteri ilişkileri yönetiminde etik, gizlilik ve yeni çıkan uygulamalar hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Dersin İçeriği: Karlılığı maksimize etme; müşteri seçim matrisi; müşteri karlılığını yönetme; müşteri karlılığını maksimize etme; sadakat ve karlılığı aynı anda yönetme; pazarlama ve iletişim stratejileri arasında kaynakları optimum tahsis etme; doğru müşteriye doğru ürünü doğru zamanda seçme; müşterilerin yıpranmasını önleme; çok kanalla satın alma yapan müşterileri yönetme; markalara yatırımları müşteri karlılığı ile ilişkilendirme; karlı müşterileri kazanma; müşterinin referans alma davranışını yönetme; kurumsal ve uygulama zorlukları; müşteri ilişkileri yönetiminin geleceği.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Müşteri değerini tanımlamak, karlı müşteri seçimi için CRM uygulamalarını öğrenmek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) • Müşteri ilişkileri yönetimi sistemleri ve otomasyon uygulamalarını açıklamak ve değerlendirme uygulamalarını anlamak
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) • Müşteri ilişkileri yönetiminde etik ve gizliliğin önemini tanımlamak
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müşteri ilişkileri yönetimini (MİY) tanımlama • MİY’in amaç ve faydalarını anlama • MİY’in bileşenlerini açıklama • MİY ile ilgili önemli kavramları açıklama • MİY kullanan kişiler ve kullanım nedenlerini anlama
2) • MİY’nin çıkış noktası ve önemini anlama • Şirketlerin MİY ile deneyimlerini anlama: Başarı ve başarısızlık nedenleri • MİY uygulamadaki güçlükler ve bu güçlüklerle başa çıkma yöntemlerini tanımlama • MİY uygulamalarını genişletmeyi açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
3) • İlişkisel pazarlamanın çıkış noktası ve tanımını anlama • İlişkisel pazarlamada uygulanabilecek durumları açıklama • İlişki özelliklerini tanımlama • İlişkisel pazarlama ve MİY bağlantısını anlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
4) • İnsan faktörünü anlama • Şirket ortamını ve çevresini açıklama • Değer zincirini anlama ve açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
5) • Müşteri ilişkilerini yönetmeyi açıklama • Müşteri entegrasyon problemini anlama • Müşteri veri entegrasyonunu tanımlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
6) vize sınavı
7) • Teknoloji dönüşümünü anlama • Pazarlamada teknolojik gelişmeleri açıklama • Ortaya çıkmakta olan yeni teknolojik uygulamaları tanımlama • Başarılı örnekleri açıklama
8) • Veriyi tanımlama • Veriyi elde etme ve dönüştürmeyi açıklama • Veri madenciliğini tanımlama • MİY ve veri yönetimini anlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
9) • Satışı güçleştiren faktörleri açıklama • Satış ve MİY uygulamalarındaki değişiklikler • Satış süreci ve MİY’e katılımı anlama • MİY’deki “İ”yi anlama • Satış ve müşteri ilişkisi döngüsünü açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
10) • Teknolojinin satıştaki önemini anlama • Müşteriler hakkındaki bilginin önemini açıklama • Satış gücü iletişimini açıklama • Satış gücü otomasyon teknolojisini tanımlama • MİY sistemleri ve otomasyon uygulamaları Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
11) • Müşteri-şirket kar zincirindeki önemli kavramları anlama: memnuniyet, sadakat, ve karlılık • Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini açıklama • Müşteri sadakatini tanımlama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
12) • Pazarlama otomasyonunu tanımlama • Pazarlama otomasyonunun MİY’deki rolünü açıklama • Pazarlama otomasyon yazılımı ve pazarlama iletişimi • MİY’in pazarlama otomasyonu ile entegrasyonu Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
13) • MİY yatırım geri dönüşünü hesaplamayı anlama • Verimlilik için MİY sistemleri ve yazılımlarını tanımlama • MİY matrisini tanımlama: takip edilecek ve ölçülecek faktörler • MİY değerlendirme çerçevesini açıklama Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
14) • Müşteri gizliliği ve etiği tanımlama • Gizlilik ve etiğin MİY’deki önemini anlama • MİY’in geleceği: müşteri ilişkilerinde güncel konular Okuma ödevi öğrencilere email ile gönderilecek
15) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yavuz Odabaşı (2019). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Yok

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 89
Küçük Sınavlar 13 26
Ara Sınavlar 1 8
Final 1 14
Toplam İş Yükü 182