Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
GİRİŞ |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi |
2) |
KÜLTÜR |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 1. BÖLÜM |
3) |
IRK |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 3. BÖLÜM |
4) |
ETNİK AİDİYET VE İLİŞKİLER |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 4. BÖLÜM |
5) |
EVRİM GENETİK VE BİYOLOJİK UYUM |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 6. BÖLÜM |
6) |
MODERN İNSANIN ORTAYA ÇIKIŞI |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 9. BÖLÜM |
7) |
ARA SINAV |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. |
8) |
BESLENME VE İNSANLIK |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 10. BÖLÜM |
9) |
KÜLTÜREL DEĞİŞİM |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 11. BÖLÜM |
10) |
KLANLAR VE DEVLET OLUŞUMLARI |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi. 14. BÖLÜM |
11) |
MODERN DÜNYA SİSTEMLERİ |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 15. BÖLÜM |
12) |
EKONOMİK SİSTEMLER |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 16. BÖLÜM |
13) |
EVLİLİLK |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 17. BÖLÜM |
14) |
TOPLUMSAL CİNSİYET |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 18. BÖLÜM |
15) |
DİN |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 19 BÖLÜM |
16) |
KİMLİK VE KÜLTÜR |
Antropoloji: İnsan çeşitliliğine Bir Bakış.Philppes Kottak. Ütopya Yayınevi 20. BÖLÜM |
Ders Notları / Kitaplar: |
Kottak, Conrad. Antropoloji: İnsan Çeşitliliğine Bir Bakış. Ankara: Ütopya Yayınları. 2009 |
Diğer Kaynaklar: |
Diğer Kaynaklar
: Antropoloji. Doç. Dr. Suavi Aydın, Doç. Dr. Yılmaz Selim Erdal. AnadoluÜniversitesi Yayını, 2007.
“Beginings”, A History of Antropology içinde, Thomas Hylland
Eriksen&Finn Sivert Nielsen. Pluto Pres:2001.
“Sosyo-Kültürel Antropoloji, Kültür Araştırmaları ve Türkiye KültürlerindeGöç” Emine Onaran İncirlioğlu, Kültür ve Modernite içinde (der) G.Pultar, E.İncirlioğlu, B. Akşit. Tetragon Yayınları: 2003.
“Kültür”, Anahtar Sözcükler içinde, Raymond Williams. İletişim Yayınları:2005
“Antropolojinin Kavram ve Yöntemleri”, İnsan ve Kültür içinde, B.
Malinowski. V Yayınları: 1990.
“Alan”, Antropoloji içinde, M. Auge ve J. P. Colleyn, Dost Yayınları:2005
“Giriş”, Tohum ve Toprak. Carol Delaney. İletişim Yayınları:2001
“Mitlerin Morfolojisi ve İşlevi”, Dinler Tarihine Giriş içinde, M. Eliade. Kabalcı Yayınları: 2003
“Ormanın Kralı”, Altın Dal- Büyü ve Din Üzerine Bir Çalışma içinde, J.Frazer. YKY Yayınları: 2004.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|