Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Klinikte endodontik düzen ve işleyiş
• Klinikte uyulması gereken kuralların açıklanması
• Endodontide klinik işleyişin tanıtılması
• Klinikte uyulması gereken kuralların belirlenmesi
|
Yok |
2) |
• Pulpanın histolojik özellikleri
• Pulpanın histolojik özelliklerinin açıklanması
• Tıbbi ve dental anamnezin alınması
• Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması
• Tanı radyografisinin değerlendirilmesi
|
Yok |
3) |
• Pulpa iltihapları ve dejenerasyonlarının etyolojisi
• Pulpa iltihaplarının ve dejenerasyonlarının etyolojisinin tanımlanması
• Tıbbi ve dental anamnezin alınması,
• Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması
• Tanı radyografisinin değerlendirilmesi
|
Yok |
4) |
• Pulpa hiperemisi
• Pulpa hiperemisinin açıklanması
• Tıbbi ve dental anamnezin alınması,
• Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması
• Tanı radyografisinin değerlendirilmesi
|
Yok |
5) |
• Pulpitis seroza ve pulpitis purulenta
• Pulpa hastalıkların tanımlanması
• Tıbbi ve dental anamnezin alınması,
• Ağız-dışı ve ağız-içi klinik muayenenin yapılması
• Tanı radyografisinin değerlendirilmesi
|
Yok |
6) |
• Pulpa hastalıkları ile ilgili probleme dayalı öğrenme
• Pulpa hastalıkların tanımlanması
• Anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
Yok |
7) |
• Pulpa nekrozu, kangreni ve soysuzlaşmalar
• Pulpa nekrozunun, kangreninin ve soysuzlaşmalarının tanımlanması
• Anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
Yok |
8) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi
• 1. Ara Sınav |
Yok |
9) |
• Döner aletlere giriş
• Döner aletlerin ve çalışma prensiplerinin tanımlanması
• Anamnez, klinik ve radyografik muayene bulgularının değerlendirilmesi ve yorumlanması
|
Yok |
10) |
• Klinikte kullanılan radyografi yöntemleri
• Klinikte kullanılan radyografi yöntemleri
• Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması
|
Yok |
11) |
• Klinik işleyişin probleme dayalı sorgulanması
• Klinik işleyişin probleme dayalı sorgulanması
• Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması
|
Yok |
12) |
• Endodontide çapraz enfeksiyon kontrolü ve sterilizasyon
• Endodontide çapraz enfeksiyon kontrolünün ve sterilizasyonun tanımlanması
• Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması
|
Yok |
13) |
• Endodontik tedavide ilk muayene ve teşhis
• Endodontik tedavide ilk muayene ve teşhis yöntemlerinin açıklanması
• Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması
|
Yok |
14) |
• Endodontide hasta muayenesi
• Endodontide hasta muayenesinin esaslarının açıklanması
• Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması
|
Yok |
15) |
• Pulpa canlılığının incelenmesi
• Endodontide pulpa canlılığının incelenme yöntemleri
• Endodontik tedavi endikasyonunun belirlenmesi ve tanının konması
|
Yok |
16) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi
• 2. Ara Sınav
|
Yok |
17) |
• Endodontide lokal anestezi teknikleri
• Endodontide kullanılan lokal anestezi tekniklerinin tanımlanması,
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
18) |
• Kök kanalı şekillendirme yöntemleri
• Kök kanallarının şekillendirme yöntemlerinin tanımlanması,
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
19) |
• Kök kanallarının şekillendirilmesi ve şekillendirme yöntemlerinin probleme dayalı irdelenmesi
• Kök kanalı şekillendirme yöntemlerinin probleme dayalı irdelenmesi
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
20) |
• Kök kanalı dolgu maddeleri
• Kök kanalı dolgu maddelerinin tanımlanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
21) |
• Kök kanallarının doldurulması ve doldurma yöntemleri
• Kök kanalı doldurma yöntemlerinin açıklanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
22) |
• Kök kanalı tedavisi tekrarının endikasyonları ve teknikleri
• Kök kanalı tedavi tekrarının endikasyonlarının açıklanması
• Kök kanalı tedavi tekrarınıa dair yöntemlerin açıklanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
23) |
• Kök kanal tedavisinin probleme dayalı sorgulanması
• Kök kanalı tedavisinin probleme dayalı olarak sorgulanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
24) |
• Öğrencilerin ara sınav ile değerlendirilmesi
. 3. Ara Sınav |
|
25) |
• Kök kanalı tedavisinin komplikasyonları
• Kök kanalı tedavisinde şekillendirme prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
26) |
• Kök kanallarının yıkanması sırasında oluşan komplikasyonlar
• Kök kanalı tedavisinde irrigasyon prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
27) |
• Kök kanallarının doldurulması sırasında oluşan komplikasyonlar
• Kök kanalı tedavisinde doldurma prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
28) |
• Kök kanallı tedavisi tekrarı sırasında oluşan komplikasyonlar
• Kök kanalı tedavisi tekrarı prosedürünün probleme dayalı olarak sorgulanması
• Tek köklü dişlerin kök kanalı tedavilerinin yapılması
|
Yok |
29) |
• Endodontik tedavi görmüş dişlerin restorasyonu
• Kök kanalı tedavisi yapılmış dişlerin restorasyonuna dair genel esasların açıklanması
• Kuronal restorasyonların öneminin anlatılması
|
Yok |
30) |
• Endodontik tedavi sırasında karşılaşılan komplikasyonların irdelenmesi
• Endodontik tedavi sırasında karşılaşılan komplikasyonların irdelenmesi
• Endodontik tedavisi yapılmış dişlerin koronal restorasyonlarının tamamlanması
|
Yok |
31) |
• Genel Tekrar
• Sene boyunca öğrenilen derslerin genel tekrarının yapılması |
Yok |
32) |
• Öğrencilerin final sınavı ile değerlendirilmesi
• Final Sınavı
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
5 |
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
3 |
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
3 |
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
4 |
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
5 |