Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders tanıtımını yapar.
• Örgütsel Davranış bilim dalı hakkında giriş düzeyinde bilgi verir.
• Örgütsel Davranışın tanımını yapar.
• Örgütsel Davranışta incelenen temel kavram ve konuları açıklar.
• Yönetim konusunda giriş düzeyinde bilgi verir.
|
|
2) |
• Kişilik nedir, tanımlar.
• Kişiliğin ölçümünü inceler.
• Kişiliği belirleyen faktörleri inceler.
• Kişilik modellerini tartışır.
• Bireysel değerler nedir, açıklar.
• Kişi-İş Uyumu ve Kişi-Örgüt Uyumunu açıklar.
• Hofstede’nin kültürleri değerlendirme çerçevesini inceler.
• Kültürleri değerlendirmede GLOBE çerçevesini inceler.
|
1.Bölümün okunması |
3) |
• Tutumun öğelerini tanımlar.
• Tutumunun boyutlarını tanımlar.
• Tutum, tek başına davranışı meydana getirebilir mi, açıklar.
• Tutum değişiminde Bilişsel Çelişki Kuramını ve Heider’in Denge Kuramını inceler.
• Tutumların ölçülmesi hakkında bilgi verir.
• İş tatmini nedir, tanımlar.
• İş tatminin ölçümünü inceler.
• İş tatmininin çalışan davranışlarına etkisini açıklar.
|
5. Bölümün okunması |
4) |
• Algıyı etkileyen faktörleri tanımlar.
• Atıf Teorisinin öğelerini açıklar.
• Sosyal algılamada kullanılan kısayollarını ve yapılan atıf hatalarını inceler.
• Rasyonel Karar Verme Modeli, Sınırlı Rasyonellik ve Sezgisel Karar Almayı açıklar.
• Karar vermede sıkça rastlanan önyargılar ve yanılgıları inceler.
• Karar vermeyi etkileyen bireysel ve örgütsel faktörleri açıklar.
• Karar verme sürecinde etik kavramını inceler.
• Karar verme sürecinde yaratıcılık kavramını inceler.
|
3. Bölümün okunması |
5) |
• Motivasyonun üç temel öğesini tanımlar.
• İhtiyaçlar Hiyerarşisi Teorisini açıklar.
• Teori X ve Teori Y yi açıklar.
• Çift Faktör Teorisini açıklar.
• Öz Kararlılık Teorisini açıklar.
• Bilişsel Değerleme Teorisini açıklar.
• Hedef Belirleme Teorisini açıklar.
• Öz Yetkinlik Teorisini açıklar.
• Pekiştirme Teorisini açıklar.
• Örgütsel Adalet kavramını açıklar.
• Beklenti Teorisini açıklar.
|
6. Bölümün okunması |
6) |
• Grup kavramını tanımlar.
• Grup türlerini inceler.
• İnsanlar neden gruba katılırlar, inceler.
• Beş Aşamalı Grup Gelişim Modelini açıklar.
• Gruplarda roller, normlar, statü, büyüklük ve dayanışmayı tanımlar.
• Grup kararlarının güçlü ve zayıf yönlerini analiz eder.
• Grup Düşüncesi kavramını tanımlar.
• Beyin fırtınası, nominal grup tekniği gibi gruplarda karar verme tekniklerini inceler.
|
7. Bölümün okunması |
7) |
• Takım nedir, tanımlar.
• Takım türlerini özellikleri bakımından inceler.
• Takım Etkililiği Modelini açıklar.
• Bağlam, takımın yapısı, iş dizaynı ve takım süreçleri gibi takımların temel bileşenlerini detaylı olarak inceler.
• Takımlarda anahtar rolleri tanımlar.
|
9. Bölümün okunması |
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
• İletişim sürecinin temel parçalarını tanımlar.
• Biçimsel ve biçimsel olmayan iletişimi açıklar.
• Aşağıya doğru, yukarıya doğru, yatay ve çapraz iletişimi tanımlar.
• Sözlü, yazılı ve sözsüz iletişimi tanımlar.
• İletişim kanallarını bilgi zenginliğine göre sıralar.
• İletişimde kültürel engelleri inceler.
|
|
10) |
• Liderlik ve yönetim arasındaki farkı açıklar.
• Liderlikte Özellikler Teorisini açıklar.
• Liderlikte Davranışçı Teorileri açıklar.
• Durumsal Liderlik Teorilerini açıklar.
• Lider-üye Etkileşimi Teorisini açıklar.
• Karizmatik Liderlik Ve Dönüştürücü Liderlik Teorilerini açıklar.
• Otantik Liderlik nedir, açıklar.
• Liderliğin etik gereklerini inceler.
• Liderin güvenilirliğini inceler.
|
11.Bölümün okunması |
11) |
• Resmi güç ve kişisel gücü tanımlar.
• Zorlayıcı güç, ödül gücü ve yasal gücü tanımlar.
• Uzmanlık gücü ve karizmatik gücü tanımlar.
• Güç veya etkiye yönelik dokuz taktiği açıklar.
• İş yerindeki eşit olmayan güç nedir, açıklar.
• Örgütlerde politik davranışı açıklar.
• Meşru ve meşru olmayan politik davranışları tanımlar.
• Politik davranışın neden ve sonuçlarını inceler.
• Savunmacı davranışları inceler.
|
12.Bölümün okunması |
12) |
• Çatışma türlerini inceler.
• Çatışma yönetim tekniklerini inceler.
• Müzakere sürecinde hakemin rollerini açıklar.
• Müzakerede dağıtımcı ve bütünleştirici pazarlık yöntemlerini açıklar.
• Sabit pasta ve bütünleştirici pazarlık yöntemlerini açıklar.
• Müzakere etkinliğinde bireysel farklılıkları inceler.
|
13.Bölümün okunması |
13) |
• Yaygın örgüt biçimlerini inceler.
• Bürokrasinin özelliklerini tanımlar.
• Sanal örgüt nedir, tanımlar.
• Sınırsız örgüt nedir, tanımlar.
• Mekanik ve organik örgüt modellerini tanımlar, karşılaştırır.
• Matriks örgüt yapısını tanımlar.
|
14.Bölümün okunması |
14) |
• Örgüt kültürünün birey ve örgüt üzerindeki fonksiyonel olan ve olmayan etkilerini karşılaştırır.
• Örgüt kültürünün yaratılması ve devam ettirilmesinde etkili olan faktörleri açıklar.
• Etik bir kültürüm nasıl yaratılacağını açıklar.
• Olumlu örgüt kültürünü tanımlar.
• Manevi kültürün özelliklerini tanımlar.
|
15.Bölümün okunması |
15) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|