Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kursu tanımlayın.
• Gerçek ve finansal varlıkları ayırt eder.
• Finansal piyasalar ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tanımlamak.
• Para Piyasasının özelliklerini açıklamak
• Tahvil Piyasası'nın özelliklerini açıklayın
• Hisse Senedi Değerlerinin özelliklerini açıklayın
• Hisse Senedi ve Tahvil Piyasası Endekslerini Tartışın
• Türev Piyasaların özelliklerini açıklamak
• Müfredat.
• Finansal Piyasaların bilgi rolünü tanımak
• Tüketim zamanlaması, riskin tahsisi, mülkiyet ve yönetim ayrımı ile kurumsal yönetim ve yatırım ortamı ile ilgili kurumsal etik konularını tartışın.
• Yatırım Sürecini Gerekçelendirmek.
• Risk-İade Ticareti ve Etkin Piyasaları tartışınız.
• Para Piyasası ve Tahvil Piyasası araçlarını tartışın.
• Seçenekleri ve vadeli sözleşmeleri tanımlayın. |
YOK |
2) |
• Firmaların menkul kıymetleri nasıl ihraç ettiğini açıklayın.
• Menkul kıymetlerin nasıl alınıp satılmadığını tartışır.
• Farklı ülkelerdeki pazar yapısını belirlemek.
• Yatırım Şirketi türlerini tanımak.
• Yatırım Fonlarının özelliklerini açıklayın.
• Yatırım Bankacılığı ve İlk Halka Arzları (halka arz) tartışın.
• Doğrudan Arama Pazarlarını, Aracı Pazarları, Bayi Pazarları ve Açık Artırma Pazarlarını karşılaştırın.
• Sipariş türlerini analiz edin (Piyasa Emirleri / Fiyat-Koşullu Siparişler).
• Ticaret mekanizmalarını tartışın.
• Dünyadaki önemli menkul kıymetler piyasalarını karşılaştırın.
• Marj ve Kısa Satışlarda Satın Alma İşlemini Farklılaştırın. |
Müfredat'ı inceleyin.
Bodie-Kane-Marcus'ta, 1-116. Sayfalardaki 1-2-3-4 bölümlerini okuyun. |
3) |
Faiz Oranı seviyesinin belirleyicilerini açıklayın.
• Farklı bekletme süreleri için getiri oranlarını karşılaştırın.
• Risk ve risk primlerini belirleyin.
• Geçmiş getiri oranlarının zaman serisi analizini tartışır.
• Normal dağılımı doğrulayın.
• Normallik ve risk ölçütlerinden sapmaları değerlendirin.
• Riskli portföylerdeki tarihsel getirileri karşılaştırın: hisse senetleri ve uzun vadeli devlet tahvili.
• Gerçek ve nominal faiz oranlarını ayırt edin.
• Vergilerin reel faiz oranı üzerindeki etkisini analiz edin.
• Yıllık yüzde oranlarını tanıyın ve sürekli birleşmeyi tanımlayın.
• Bekleme Dönemi İadeleri, Beklenen İade ve Standart Sapma, Fazla İade ve Risk Primlerinin hesaplanması ve değerlendirilmesi.
• Ödül-Oynaklık Oranı (Sharpe) Oranını belirleyin ve analiz edin.
• Riske Maruz Değer, Beklenen Eksiklik, Düşük Kısmi Standart Sapma ve Sortino Oranı ölçümlerinin normallikten elde edilen sapmalara göre değerlendirilmesi.
• Tarihsel kaydın küresel görünümündeki hisse senetleri ve uzun vadeli devlet tahvili hakkında görüşün |
Bodie-Kane-Marcus, 117-159. Sayfalardaki 5. bölümü okuyun.
Ders notlarını gözden geçirin. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|