FNS303 Finansal Piyasalar ve Kurumlarİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: FNS303
Ders İsmi: Finansal Piyasalar ve Kurumlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi TURGAY MÜNYAS
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere; finansal sistemin yapısı; finansal sisteme yönelik stilize gerçekler; finansal piyasalarda asimetrik bilgi; ters seçim ve ahlaki tehlike; finansal krizlerin dinamikleri; faiz hesaplamaları; para piyasaları; tahvil piyasası; hisse senetleri piyasası ve piyasa etkinliği; mortgage piyasası; döviz piyasası; uluslararası finansal sistem ve finansal düzenlemeler ile ilgili bilgileri etkin şekilde aktarmaktır.
Dersin İçeriği: • Tahvil piyasası ve işleyişi
• Faizlerin risk ve vade yapısı
• Basit hisse değerlemesi: Temettü Büyüme Modeli
• Etkin piyasa hipotezi
• Finansal piyasalarda asimetrik bilgi kavramı ve etkileri
• Finansal piyasa işlemlerinde etik kurallar ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip rasyonel bir birey olabilme ve bilimi rehber edinebilme
• Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde meydana gelen finansal krizlerin farklılıkları
• Para, mortgage, yatırım fonları piyasalarının ayırıcı özelliklerini ve yatırım bankacılığın temelleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Finansal sistemin yapısı, finansal sisteme yönelik stilize gerçekler, finansal piyasalarda asimetrik bilgi, ters seçim ve ahlaki tehlike kavramlarını açıklama
2) Finansal piyasalarda asitmetrik bilgi kavramını ve etkilerini tartışma, tahvil piyasasını ve işleyişini açıklama, faizlerin risk ve vade yapısını yorumlama, basit hisse değerlemesini açıklama
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Finansal piyasa işlemlerinde etik kuralları açıklama ve mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip rasyonel bir birey olabilme ve bilimi rehber edinebilme konusunu değerlendirme
Öğrenme Yetkinliği
1) Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde meydana gelen finansal krizlerin farklılıklarını ayırt etme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Para, mortgage, yatırım fonları piyasalarının ayırıcı özelliklerini ve yatırım bankacılığın temellerini değerlendirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • İzlence. • Finansal sistemin yapısının basitçe şematik gösterimi. • Finansal piyasa işlemlerinde iş etiği. • Borç ve hisse piyasalarının ayrımının tartışılması. • Birincil ve ikincil piyasalar arasındaki farkın anlatımı. • Para ve sermaye piyasalarının ayrımının yapılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
2) • Varlık talep teorisinin anlatımı. • Refah seviyesi, beklenen getiri, risk ve likiditenin varlık talebine etkisinin incelenmesi. • Tahvil piyasasında arz ve talep fonksiyonlarının belirlenmesi. • Fisher etkisinin tahvil piyasası yardımıyla tartışılnması. • Büyümenin faiz oranları üzerine etkisinin tahvil piyasası aracılığıyla incelenmesi. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
3) • Sermaye piyasasında faaliyet gösteren kurumların tartışılması. • Sermaye piyasasında gerçekleştirilen işlemleri hakkında tartışma. • Vergiden muaf tahvillerin özelliklerinin açıklanması. • Tahvil fiyatlarının hesaplanması. • Cari verim kavramının anlatımı. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
4) • Temerrüt riskinin faizlerin risk yapısı üzerinde etkisinin anlatımı. • Likidite riskinin faizlerin risk yapısı üzerinde etkisinin anlatımı. • Vergi uygulamalarının faizlerin risk yapısı üzerinde etkisinin anlatımı. • Beklentiler teorisi çerçevesinde faizlerin vade yapısının tartışılması. • Bölünmüş piyasalar ve likidite primi teorileri çerçevesinde faizlerin vade yapısının tartışılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
5) • Tek dönem metoduna göre hisse fiyatlaması. • Temettü değerleme yöntemi ile hisse fiyatlaması. • Gordon Büyüme Modeli’nin analizi. • Fiyat-Kazanç değerleme yöntemi ile hesaplamalar yapılması. • Hisse senedi piyasasında dengenin tartışılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
6) • Zayıf biçim (yumuşak varsayımlar çerçevesinde) piyasa etkinliğinin anlatımı. • Güçlü biçim (yumuşak varsayımlar çerçevesinde) piyasa etkinliğinin anlatımı. • Piyasa etkinliği hakkında ampirik bulguların analizi ve tartışılması. • Piyasa etkinliğine yönelik çeşitli uygulamaların tartışılması Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
7) • Hisse senedi piyasalarının, işletmelerin dış finansmanında, en önemli etken olmadığının tartışılması. • Borçlanma enstrümanları ihracının, işletmelerin dış finansmanında, en önemli etken olmadığının tartışılması. • Dolaylı ve doğrudan finansman konularının tarışılması. • Ters seçim kavramının anlatımı. • Ahlaki tehlike kavramının anlatımı. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
8) Vize Sınavı Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
9) • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; Birinci Aşama: Krizin Başlangıcı. • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; İkinci Aşama: Bankacılık Krizi. • Gelişmiş ülkelerde finansal kriz analizi; Üçüncü Aşama: Borç deflasyonu. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; Birinci Aşama: Krizin Başlangıcı. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; İkinci Aşama: Döviz Krizi. • Gelişmekte olan ülkelerde finansal kriz analizi; Üçüncü Aşama: Tam donanımlı finansal kriz. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
10) • Neden para piyasalarına ihtiyaç duyarız? • Para piyasalarının maliyet avantajlarının tartışılması. • Bonoların anlatımı ve analizi. • Bankalararası para piyasasının anlatımı. • REPO kavramının anlatımı ve tartışılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
11) • Mortgage faizlerinin analizi. • Mortgage kredi şartlarının analizi. • Mortgage kredi amortismanının tartışılması. • İpoteğe dayalı menkul kıymetlerin anlatımı. • ABD’de emlak balonu ve 2007-2009 krizinin tartışılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
12) • Yatırım fonlarının ortaklık ve faydalarının tartışılması. • Açık uçlu ve kapalı uçlu fonlarının ayrımının yapılması. • Net Varlık Değeri kavramının tanımlanması. • Hisse, tahvil, para piyasası ve indeks fonlarının amaçlarının analizi. • Hedge fonlarının tartışılması. • Emeklilik fonlarının türlerinin tartışılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
13) • Tahvil ve hisse ihracında yüklenim (underwriting) anlatımı. • Yeni tür hisse ihraçlarının tartışılması: hisse satışları ve birleşme ve satın almalar. • Brokerlık ve dealerlık hizmetlerinin tartışılması. • Ticari bankalarla ve aracı kurumlar arasındaki ilişkinin tartışılması. • Risk sermayesi paylaşım şirketlerinin tanımlanması ve özel sermaye fonları ile karşılaştırılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
14) • Fisher etkisinin analizi. • Büyümenin faiz oranlarına etkisinin tahvil piyasası yardımıyla anlatımı. • Gordon Büyüme Modeli’nin analizi. • Verim eğrisi analizi. • Mortgage piyasası ve 2007-2009 Finansal Krizi’nin tartışılması. • Yatırım bankacılığı ve menkul kıymetleştirme süreçlerinin tartışılması. Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
15) Final Sınavı Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016. ISBN : 9786053274230 Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık. ISBN: 9786054650552 Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230

Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552

Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144
Diğer Kaynaklar: Finansal Piyasalar ve Kurumlar, Turgay MÜNYAS, Ekin Yayınevi. 1. Baskı, 2016.
ISBN : 9786053274230

Sermaye Piyasası ve Borsa, Selim Soydemir ve Abdullah Akyüz, Scala Yayıncılık.
ISBN: 9786054650552

Para ve Döviz Piyasaları, Prof. Dr. Sadi UZUNOĞLU, Literatür Yayınları, İstanbul, 4. Basım, 2020. ISBN : 9789750408144

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Ödevler 10 30
Ara Sınavlar 16 48
Final 10 31
Toplam İş Yükü 190