ILOG316 Inventory and Warehouse Managementİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ILOG316
Ders İsmi: Inventory and Warehouse Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR-EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HALİM YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi DİDEM DEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı depolama fonksiyonu ve lojistik yönetiminin temel fonksiyonlarının idari detayları anlatılmasıdır. Öğrenciler depolama aktivitelerini ayrı ayrı öğreneceklerdir. Bu ders depolama kavramları, mal kabul, stoklama, malzeme elleçleme, paketleme ve etiketleme, depo yeri seçimi, elleçleme ekipmanları ve depolama sistemi çeşitleri ve depolama sistemleri seçim kriterleri gibi depolama aktivitelerini içermektedir
Dersin İçeriği: Envanter analizine giriş, talep yönetimi, maliyet kavramları, envanter değerleme, envanter kar ilişkileri, aktivite temelli kararlar, talep tahminleme, güvenlik stoku hesaplama, malzeme ihtiyaç planlaması, ana üretim çizelgelemesi, dağıtım yönetimi, dağıtım kaynak planlaması, satın alma yönetimi, envanter yönetim organizasyonu, tüksek teknoloji otomasyon depolama ve sipariş sevkiyatı. Envanter modellerinin kullanımını açıklamak, sipariş miktarı ve seviyesi hesabını etkileyen faktörler, optimum stok seviyesi ve envanter sınıflandırma metotları açıklanacaktır. Envanter maliyeti ve efektif kaynak kullanımı sağlayan faktörler; Endüstri 4.0 uygulamaları.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Depolama kavram ve fonksiyonlarının tanımlanması
2) • Depo düzenlemesinin açıklanması
3) • Depolamanın temel fonksiyonlarının ve süreçlerinin bilinmesi
4) • En iyi depolama için gerekli aktivitelerin bilinmesi ve etik açıdan bu aktivitelerin irdelenmesi
5) • Depolamadaki elleçleme ekipmanlarının bilinmesi
6) • Paketlemenin temel fonksiyonlarının ve tanımlarının farkının bilinmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Depolama Sistemleri kavramının tanımlanması • Depo Yönetiminin tanımlanması • Depo sistemlerinin optimizasyon yöntemlerinin açıklanması • Sistem arayüzlerinin belirlenmesi • Sistem arayüzleriyle ilgili kavramların anlatılması • Iş etiği ve sosyal sorumluluğun açıklanması • İş etiğini etkileyen faktörlerin belirlenmesi • Etik standartların belirlenmesindeki basamakların listelenmesi, organizasyonların etik davranışlarda nasıl farklılıklar gösterebileceğinin tartışılması • İşte sosyal sorumluluğun nasıl ölçüleceğinin belirlenmesi ve bunun genel müşteriye ve çalışanlara nasıl özetleneceğinin belirlenmesi. • Yatırımcı ve finan topluluklarının iş etiği ve sosyal sorumluluklarla neden ilgili olduklarının açıklanması. • Ders izleğinin tanıtılması • Depolama Sistemleri kavramının açıklanması • Depolamanın tanımlanması • Depolama sistemlerin niteliklerinin belirlenmesi • Depo Yönetimi gerekliliğinin anlatılması • İş etiği ve sosyal sorumluluk konsepti • Etik standartların tartışılması • İş etiği ve sosyal sorumluluğun öneminin tartışılması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
2) • Depolama Sistemleri kavram ve ilkelerinin tanımlanması • Depolama Sistemleri kavram ve ilkelerinin hakkındaki bilgilerin özetlenmesi • Dış kaynak kullanımının tanımlanması • Tedarik zinciri yönetimi kavramının açıklanması • E-lojistiğin tanıtılması • Depolama Sistemleri kavram ve ilkelerinin açıklanması • Lojistik sistemlerin tanımlanması • Lojistik ilkelerin listelenmesi • Paketleme ve Lojistik birimlerin anlatılması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
3) • Depolama fonksiyonlarının tanımlanması • Mal kabul işlemlerinin anlatılması • Depolama işleminin tasvir edilmesi • Toplama kurallarının belirlenmesi • Konsolidasyon noktasının tanıtılması • Depolama fonksiyonlarının açıklanması • Sipariş toplama işleminin tanımlanması • Paketleme bölümünün gösterilmesi • Sevkiyat bölümünün anlatılması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
4) • Sipariş toplama ve yenileme fonksiyonlarının tanımlanması • Depo yönetim türlerinin belirlenmesi • Depo yönetiminde miktarın öneminin anlatılması • Gruplandırmanın tasvir edilmesi • Yeniden yapılanmanın öneminin belirtilmesi • Sipariş toplama tekniklerinin anlatılması • Bu tekniklerin birbirleriyle karşılaştırılması • Konveyör yönetimi ve kontrol sistemlerinin gösterilmesi • Veri toplama, işleme ve görüntüleme işlemlerinin listelenmesi • Stok sayımının açıklanması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
5) • Mal Kabul ve sevkiyat fonksiyonlarının tanımlanması • Bu operasyonlar için gerekli işlemlerin anlatılması • Depo sistemlerinin temel veri ve anahtar performans göstergelerinin anlatılması • Temel veri kavramının tanıtılması • Lojistik anahtar performans göstergelerinin listelenmesi • Mal Kabul ve sevkiyat fonksiyonlarının ve operasyonlarının gösterilmesi • Özel yöntemlerin anlatılması • Çapraz sevkiyatın anlatılması • Dağıtım ve depolama hizmetlerinde dış kaynak kullanımının açıklanması • Uygulama servis sağlamanın tanımlanması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
6) • Depo tasarımının öneminin açıklanması • Optimizasyonun tanımlanması • Operasyonel optimizasyonun sınıflandırılması • Bir depodaki optimizasyon süreçlerinin belirlenmesi • Depo tasarımı aşamalarının gösterilmesi • Depo kriterlerinin listelenmesi • Taşıma optimizasyonlarının anlatılması • Toplama iş emirlerinin sıralanması Bu haftaki dersin çalışılması Örnek problemlerin çözümü Ders notlarının okunması
7) • Depo tasarımı için gerekli sayısal metotların tanımlanması • Depoda rotalamanın açıklanması • İş emri partisi oluşturmanın anlatılması • Depo tasarımı için gerekli sayısal metotların anlatılması • Depo içi optimizasyonun anlatılması • Optimizasyon prosedürlerinin incelenmesi • Örneklerin incelenmesi Sınav sorularının cevaplanması Bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi
8) • Ara sınav ile öğrenciler değerlendirilir • Depolama Sistemleri kavram ve ilkelerinin hakkındaki bilgilerin özetlenmesi • Depolama fonksiyonlarının tanımlanması • Sipariş toplama ve yenileme fonksiyonlarının tanımlanması • Depo sistemlerinin temel veri ve anahtar performans göstergelerinin anlatılması • Bir depodaki optimizasyon süreçlerinin belirlenmesi • Depo tasarımı için gerekli sayısal metotların tanımlanması • İlk yedi haftanın konularının bilinmesi • Sevkiyat bölümünün anlatılması • Sipariş toplama tekniklerinin anlatılması • Dağıtım ve depolama hizmetlerinde dış kaynak kullanımının açıklanması • Depo tasarımı aşamalarının gösterilmesi • Örneklerin incelenmesi Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
9) • Paletli Depolama Sistemlerinin tanımlanması • Tüm Depolama Sistemlerinin karşılaştırılması • Depo sistemlerinin tanımlanması • Taşıma sistemlerinin gösterilmesi • Paletli Depolama Sistemlerinin tasvir edilmesi • Depolama Sistemlerinin oluşturulması • Ayrıştırma ve dağıtım sistemlerinin anlatılması • Depolama sistemlerinde robotların açıklanması Bu haftaki dersin çalışılması Ders notlarının okunması
10) • Paletsiz depolama sistemlerinin tasvir edilmesi ve tanımlanması • Paletli ve Paletsiz Depolama Sistemlerinin karşılaştırılması • Depo sistemlerinin tanımlanması • Taşıma sistemlerinin gösterilmesi • Paletsiz Depolama Sistemlerinin tasvir edilmesi • Depolama Sistemlerinin sınıflandırılması • Ayrıştırma ve dağıtım sistemlerinin anlatılması • Depolama sistemlerinde robotların açıklanması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
11) • Malzeme elleçleme ekipmanlarının incelenmesi ve listelenmesi • Depolama Sistemleri ve Malzeme elleçleme ekipmanları arasındaki ilişkinin tanımlanması • Paletli ve Paletsiz Depolama Sistemleri için gerekli malzeme elleçleme ekipman çeşitlerinin ayırtedilmesi • Malzeme elleçleme ekipmanlarının karşılaştırılması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
12) • Paketlemenin tanımlanması • Paketleme temel fonksiyonlarının bilinmesi • Kodlar ve karakterlerin listelenmesi • Kodlama örneklerinin gösterilmesi • Paketleme metotlarının listelenmesi ve anlatılması • Bir ürünün nasıl paketlendiğinin ayırt edilebilmesi • D-kodlarının anlatılması Bu haftaki dersin çalışılması ve bir sonraki dersin okunması ve gözden geçirilmesi Ders notlarının okunması
13) • Paketleme çeşitlerinin tanımlanması ve anlatılması • Paketleme temel fonksiyonlarının bilinmesi • Kodlama örneklerinin gösterilmesi • Paketleme çeşitlerinin listelenmesi • Bir ürünün nasıl paketlendiğinin ayırt edilebilmesi • D-kodlarının anlatılması
14) • Etiketlemenin öneminin anlatılması • Yazım metotları ve kalitesinin belirlenmesi • Etiketleme tekniklerinin açıklanması • Etiketleme fonksiyonunun tasvir edilmesi • Kalite gereksinimlerinin anlatılması • Baskı tekniğinin seçiminin gösterilmesi
15) • Öğrenciler final sınavı ile değerlendirilir • Paletli ve Paletsiz Depolama Sistemlerinin tanımlanması • Malzeme elleçleme ekipmanlarının incelenmesi ve listelenmesi • Paketleme temel fonksiyonlarının bilinmesi • Etiketleme tekniklerinin açıklanması • Önemli konuların listelenmesi ve tartışılması • Paletli Depolama Sistemlerinin tasvir edilmesi • Paletsiz Depolama Sistemlerinin tasvir edilmesi • Paletli ve Paletsiz Depolama Sistemleri için gerekli malzeme elleçleme ekipman çeşitlerinin ayırtedilmesi • Paketleme metotlarının listelenmesi ve anlatılması • Paketleme çeşitlerinin listelenmesi • Etiketleme fonksiyonunun tasvir edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Depo Yönetimi, Depo Sistemlerinin Otomasyonu ve Organizasyonu
Mehmet Tanyaş-Murat Düzgün
Nobel Yayıncılık, Ekim 2014
ISBN: 978-605-133-879-8
Diğer Kaynaklar: Yok - None

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Kişilerarası iletişime dair kuramları kavrama, 2. Halkla ilişkiler ve reklamcılığın temel kavramlarını ve uygulamalarını tanımak,
2) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme, 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme, 3. Kitle iletişim kuramlarını ve bunların profesyonel iletişimcilerin etkinlikleriyle arasındaki ilişkiyi kavrama ve tartışma, 4. İletişim bilimi, işletme yönetimi, pazarlama, sosyoloji, örgütsel davranış, ekonomi, siyaset bilimi, hukuk, bilimsel araştırma ve kültürel çalışmalar vb. alanlara ait bilgileri halkla ilişkiler ve reklamcılık disiplini içinde kullanma, 5. Tüm pazarlama iletişimi unsurlarını bilme; reklam, halkla ilişkiler, satış, doğrudan pazarlama konularında ve e-iletişim konusunda strateji geliştirme, araştırma, planlama ve uygulama, 6. Veri derleme, uygulama, çözümleme ve sonuçları yorumlama, 7. Temel davranış bilimlerini alanına uygulayabilme ve problem çözebilme. 8. Halkla ilişkiler kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 9. Bir işletme fonksiyonu olan halkla ilişkiler ile yönetim arasındaki etkileşimi anlama, 10. Başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli araştırma, amaçları tanımlama, hedef kitleleri ve bunlara uygun mesajları belirleme, doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 11. Reklam kampanyaları ile ilgili planlama, tanımlama, modelleme ve çözme becerisi, 12. Reklam sektöründe yönetsel becerileri edinebilme ve kullanabilme, 13. Medya araştırması, planlaması ve satın alma bilgi ve becerisi, 14. Çeşitli reklam mecraları için reklam materyallerini tasarlayabilme ve uygulayabilme
3) 1. Konuşmalar ve toplantılar için uygun duyuru metinlerini ve görsel araçları kullanarak etkin sunum yapma; kendini ifade edebilme ve bir projeyi sunabilme, 2. Bir ekip üyesi olarak çalışmak ve sorumluluk almak, 3. Halkla ilişkiler alanını etkileyecek siyasi, ekonomik ve teknolojik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme, 4. Başarılı kurumsal iletişimin unsurlarını tanıma, anlama ve tasarlama, 5. Belirtilen ya da hissettirilen gereksinimleri karşılayabilecek, kabul edilmiş profesyonel standartlara uygun halkla ilişkiler hizmetleri geliştirmesi, 6. Yaratıcı düşünce yöntem ve tekniklerini uygulayabilme
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama, 2. Halkla ilişkiler, reklam ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama, 3. Reklamcılığın dönemsel süreçlerine ilişkin bilgi sahibi olma ve yorumlama, 4. Reklam uygulamaları için gerekli pazar araştırmalarını tanımak ve reklamcılık açısından değerlendirebilmek,
5) 1. Eğitim, bilim ve teknolojinin gelişimini takip edebilme ve bu unsurların iletişim süreçleri ile etkileşimini tanıma ve betimleme, 2. Yeni yöntem ve teknolojileri takip eden, halkla ilişkiler, reklamcılık ve iletişim alanlarında uygulama, 3. Bilgi iletişim teknolojilerini reklam ve pazarlama kapsamında stratejik anlamda kullanabilme, 4. Görsel tasarım alanındaki çağdaş teknikleri ve yazılımları kavrayabilme ve kullanabilme, 5. Reklamcılık alanındaki ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları, konuları takip edebilme, 6. Halkla ilişkiler uygulamalarıyla gerçek bir diyaloğun zihinsel, psikolojik ve moral şartlarını yaratmak ve mevcut tarafların kendi durumlarını ve görüş açılarını açıklamaya hakları olduğunu kabul etme, 7. Halkla ilişkiler uygulamalarında gerçeği önemseme, doğrulanabilir ve yerleşmiş gerçeklere dayanmayan bilgileri yaymama, 8. Gençlerin ve çocuklarla ilgili ürünlerin tanıtılması için hazırlanan halkla ilişkiler mesajlarında, onların güven duygularını zedeleyecek, ruhsal ve fiziksel zayıflıklarını etkileyecek içerik bulunmamasına özen gösterme, 9. Mesleklerini icra ederken, ilgili tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, 10. Meslekleri gereği edinebilecekleri sır niteliğindeki bilgilerin gizliliği prensibine saygı gösterme, 11. Meslekleri gereği kurdukları iletişimin açık, doğru, iki yönlü ve tarafların tam anlamıyla bilgilendirilmesine dayalı olmasına özen gösterme, 12. Kişisel veya kurumsal düzeyde rekabet etmek gereken durumlarda, rekabeti haksız olarak etkileyecek kişisel/kurumsal bağlantılarını; ikincil olarak üstlenilmiş görevleri vb. bu amaca hizmet edecek şekilde kullanmama, 13. Kurum içi iletişimde ayrımcılığı engelleme ve pozitif ayrımcılığın gelişmesini destekleme, 14. İş dünyasında çevre sorunlarına karşı ihtiyati yaklaşımları destekleme, 15. Çevresel sorumluluğu arttıracak her türlü faaliyete ve oluşuma destek verme, 16. Çevre dostu teknolojilerin gelişmesini ve yaygınlaşmasını destekleme,
6) 1. Toplumsal organizasyonlar ve kurumlar, aile, dini kurumları tanıma ve bu kurumların iletişim ile ilişkisini anlama, 2. Ortak ve geniş bir bilgi temeline, akademik çalışmalara, araştırmalara, etik ilkelere ve performans denetimine dayalı halkla ilişkiler ve reklam uygulamaları gerçekleştirmek, 3. Halkla ilişkiler ve reklamda kalite kavramını tanımak ve kavramak, 4. Türkiye’deki ve dünyadaki marka yönetimi stratejilerini değerlendirme, marka stratejilerini uygulama ve çeşitli kampanyaların analizlerini yapma, 5. Kalite sertifikası almayı hedefleyen, standart değerlendirmeyi, performans denetimini ve kalite geliştirmeyi sürekli kılacak sitemleri uygulayabilmek, 6. Halkla İlişkiler mesleğini sadece kuruma değil topluma da faydasını gözeterek uygulama, 7. Reklamda hedef kitleye uygun mesajları belirleme ve doğru mecraları seçme ve sonuçları değerlendirme, 8. İletişim ve reklam alanına yönelik yasal düzenlemeleri yorumlayabilme, 9. Temel konkur ilkelerini tanımak, konkur süreçlerini yönetmek ya da bu süreçlerde görev alıp çalışabilmek, 10. Uluslararası Reklam Uygulama Esasları’ndaki etik ilkelerin tanınması; bu doğrultuda reklam uygulamalarını doğruluk, dürüstlük, toplumsal sorumluluk, çocukların ve gençlerin korunması, kişilik haklarına saygı, sağlık ve çevreye duyarlılık, tüketicinin korunması gibi konular açısından değerlendirebilme, 11. Tüm bireylerin İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi’nden doğan haklardan yararlanmaları gerektiği inancıyla iletişim çalışmaları tasarlama, planlama, uygulama ve değerlendirme, 12. İletişim faaliyetlerinde insan onurunu korumak ve saygı göstermek, herkesin kendi yargısına kendisinin varmasını sağlamak, 13. Halkla ilişkiler uygulamalarında bütün koşullar altında hem hizmet ettiği kuruluşun hem de bu kuruluşun hizmet ettiği halk topluluklarının karşılıklı çıkarlarını gözetecek şekilde davranma, 14. Halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini kamuoyunun çıkarılarını zedelemeyecek şekilde icra etme, 15. Mesleki faaliyetleri sırasında karşılıklı anlayış yaratmayı hedefleyerek kurdukları iletişimin, hem yasal hem de ahlaki açıdan toplumun kültürel değer ve inançlarını zedeleyici nitelikte olmamasını gözetme, 16. Çalışmaları esnasında Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu maddelerine uyum içinde davranma, 17. Meslek ahlakı ilkelerine ters düşecek görevleri kabul etmeme, 18. Mesleğin itibarını ve saygınlığını korumak ve yükseltmek için çalışma, 19. Meslektaşlarının itibarını zedeleyecek yorumlarda ve davranışlarda bulunmama, 20. Medyanın haber alma ve kamuoyunu bilgilendirme özgürlüğü ile Basın Meslek İlkeleri'ne saygı gösterme, 21. Bloglar, forumlar, video ve fotoğraf paylaşım siteleri, sosyal paylaşım ağları ve benzeri sosyal medya araç ve ortamlarının kamuoyunun bilgilendirilmesi ve kamuoyu görüşlerinin yansıtılması açısından zenginleştirici nitelikte olduğundan hareketle; bu ortamlardaki mesleki faaliyetlerde kimlikleri ve/ya temsil edilen kişi ve kurumların kimliklerini şeffaflık ilkesi doğrultusunda açıklama, 22. Kamuoyunu ya da onun temsilcilerini yanıltmama, 23. Şantaj, rüşvet ve baskı kullanmama, 24. Halkla ilişkiler uzmanı olarak bir müşteri ya da işverenle nicel sonuçları garanti eden bir sözleşme imzalamamak, 25. Sosyal kurallara aykırı, dürüst olmayan, insan onurunu ve karakterini zedeleyecek özellikteki girişim ve taahhütlerin içinde bulunmamak, 26. İş dünyasında ilan edilmiş insan haklarının desteklemesi ve bu haklara saygılı olma, 27. İş dünyasında insan hakları ihlallerinin suç ortağı olmama, 28. Her türlü çocuk işçi çalıştırılmasına karşı durma, 29. İş dünyasında yolsuzlukla mücadele etme, 30. İş dünyasında toplu müzakere özgürlüğünü destekleme, 31. Halkla İlişkiler ve reklam alanındaki etik ilkelerinin ihlal edilmemesi yönünde mesleki uygulamalar gerçekleştirme,

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Teknik gezi
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 96
Ödevler 1 10
Ara Sınavlar 1 11
Final 1 17
Toplam İş Yükü 182