Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlenceyi açıklar
• Konu bölümlerinin amaçlarını tartışır
• Ders içeriğini tartışır
• Ana konuları belirler
• Notlandırma koşullarını tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 1-4 |
2) |
• Karşılaştırmalı siyaseti tanımlar
• Alanın önemini açıklar
• Alanın gelişmesinin önemini tartışır
• Alanın tarihsel gelişimini açıklar
• Güncel teorik sorunları tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 5-24 |
3) |
• Karşılaştırmalı yöntemi inceler
• Sosyal bilimlerde karşılaştırmalı yöntemi kullanmanın önemini tartışır
• Karşılaştırma yoluyla sosyal değişkenlerin denetimi ve test edilmesini inceler
• Farklı karşılaştırma tekniklerini kullanır
• Nitel ve nicel yöntemleri inceler
|
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 25-44. |
4) |
• Farklı siyasi rejimleri inceler
• Bir ülkede zaman içinde benimsenen farklı rejimleri belirler
• Rejimlerin güçlü ve zayıf yanlarını karşılaştırır
• Siyasi sistemlerle hükümet sistemleri arasındaki farkları belirler
• Karma rejimleri tartışır
|
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 45-74.
|
5) |
• Siyasi sistemlerde geçiş, değişim ve dönüşümü inceler
• Otoriterleşmeyi inceler
• Demokratikleşmeyi inceler
• Açılımı inceler
• Pekişmeyi inceler |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 75-99
|
6) |
• Siyasi sistemlerin neden değiştiğini inceler
• Otoriterleşme ile demokratikleşmeyi karşılaştırır
• Rejim değişikliğine neden olan etkenleri inceler
• Devrimlerin sonuçlarını tartışır
• Geçiş süreçlerinin sonuçlarını etkileyen koşulları tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 75-99. |
7) |
• Siyasi kültürü tanımlar
• Farklı siyasi kültürleri tanır
• Siyasi kültürle siyasi system arasındaki etkileşimi tartışır
• Siyasi sosyalleşmenin araçlarını inceler
• Siyasi kültürü etkileyen faktörleri tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 101-122 |
8) |
Vize Sınavı |
Yok |
9) |
• Siyasi partileri inceler
• Toplumsal hareketleri inceler
• Çıkar gruplarını inceler
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerinin özelliklerini belirler |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 123-144.
|
10) |
• Seçimleri inceler
• Referandumları inceler
• Seçim sistemlerini inceler
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Seçim sistemlerinin güçlü ve zayıf yanlarını tartışır |
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 145-168 |
11) |
• Hükümet sistemini tanımlar
• Hükümet sistemlerini ve siyasi sistemleri karşılaştırır
• İdari sistemleri inceler
• Hükümet türlerini inceler
• Hükümetleri devletlerle ve diğer siyasi yapılarla karşılaştırır
|
Sayarı ve Dikici Bilgin 2013, ss. 189-208 |
12) |
• Siyasi sistemlerin gerçek hayat uygulamalarını tartışır
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Derslerde edindiği karşılaştırma becerilerini uygular |
Yok |
13) |
• Siyasi sistemlerin gerçek hayat uygulamalarını tartışır
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Derslerde edindiği karşılaştırma becerilerini uygular |
Sunum hazırlığı |
14) |
• Siyasi sistemlerin gerçek hayat uygulamalarını tartışır
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Derslerde edindiği karşılaştırma becerilerini uygular |
Yok |
15) |
Final Sınavı
• Karşılaştırmalı siyasetin kavramlarını tanır
• Karşılaştırmalı yöntem ve teknikleri uygular
• Siyasi sistemleri karşılaştırır
• Rejim değişikliklerini tartışır
• Siyasi kültürün siyasi system üzerindeki etkilerini tartışır
• Seçim sistemlerini karşılaştırır
• Parti sistemlerini karşılaştırır
• Hükümet sistemlerini karşılaştırır |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
|
10) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|