Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Dersi tanımlar.
• Yasal haklarını açıklar.
• Dersin önemini fark eder.
• Ders izlencesi
• Yeni yönetmelik kuralları
• Dersin amacı
|
|
2) |
• Aktif bir dokümanı kaydeder.
• Dosyanın türünü değiştirir.
• Dosya kurtarır.
• Dokuman yönetimi
• Kaydetme türleri
• Farklı kaydetin farkı
|
|
3) |
• Hücreleri koşullu ve koşulsuz biçimlendirir.
• Hücre stillerini kullanır.
• Hücre adları ile çalışır.
• Satır-Sütun ekler, siler, yönetir.
• Çalışma sayfası ekler, siler, yönetir.
• Hücreleri biçimlendirmek
• Çalışma sayfalarını biçimlendirmek
• Veri doğrulamak
|
Hücre ve Sayfa biçimlendirmeleri konularını kitaptan okur |
4) |
• Çalışma kitapları arasında işlem yapar.
• Çalışma kitabı görünümünü yönetir.
• Pencereler ile çalışır.
• Çalışma kitabı ile çalışmak
• Köprü kurma
|
Çalışma kitabı konusunu kitaptan okur. |
5) |
• Verileri sıralar ve süzer.
• Alt toplam ile çalışır.
• Verileri gruplandırır ve seviyelendirir.
• Veri tabanı işlemleri
• Verileri sıralamak ve süzmek
• Verilerin otomatik alt toplamlarını almak
• Verileri gruplandırmak ve seviyelendirmek
|
Veri tabanı konusunu kitaptan okur. |
6) |
• Grafik çizer.
• Grafik tasarımını ayarlar.
• Grafik etiketleri oluşturur.
• Grafik biçimlendirir.
• Grafikler ile Çalışmak |
Grafikler konusunu kitaptan okunması |
7) |
• Özet tablo oluşturur.
• Verileri filtreler.
• Alternatif özet tablolar oluşturur.
• Özet Grafik oluşturur.
|
Bölüm 8 – Konu anlatımı ve uygulama |
8) |
vize sınavı |
|
9) |
• İstatistiki fonksiyonları analiz eder.
• Finansal fonksiyonları analiz eder.
|
Bölüm 9 – Konu anlatımı ve uygulama |
10) |
• Mantıksal fonksiyonları analiz eder.
• Metinsel fonksiyonları analiz eder.
|
Fonksiyonlar konusunu kitaptan okur. |
11) |
• Resim ekleme programını uygular.
• Vektör çizimlerini yorumlar.
• Smartart grafiğini kaydeder.
• Resimleri ve çizimleri kaydeder.
|
Resim ve Çizimler konusunu kitaptan okur. |
12) |
• Makroyu oluşturur.
• Makroda değişiklik yapar ve yorumlar.
• Makroyu siler ve adlandırır.
|
Yapılmış olanları tekrar eder. |
13) |
• Belgeleri paylaştırır.
• Paylaştırılan çalışma kitabındaki değişiklikleri izler.
• Belgeleri korur ve şifreler.
|
Çalışma Kitabı paylaşımı ve korunması konusunu kitaptan okur. |
14) |
• Excel 2010’u özelleştirmek
• Genel Seçenekler
• Formül Seçenekleri
• Hesaplama Seçenekleri
• Yazımı Denetleme Seçenekleri
• Kaydetme Seçenekleri
• Gelişmiş Seçenekler
• Şeridi Özelleştirmek |
Excel 2010’u özelleştirmek konusunu kitaptan okur. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
4) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
otomotiv mühendisliği uygulamalarına yönelik türevsel denklemleri de içerecek biçimde, ileri matematik bilgisi; istatistik ve lineer cebir konularına aşinalık; kimya, matematiğe dayalı fizik, dinamik, yapısal mekanik, malzemelerin yapıları ve özellikleri, akışkanlar mekaniği, ısı transferi, üretim süreçleri, elektronik ve kontrol, taşıt elemanları tasarımı, taşıt dinamiği, taşıt tahrik ve güç sistemleri, otomotiv alanındaki teknik mevzuat ve taşıt doğrulama testleri konularında bilgi; bu bilgilerin çok disiplinli otomotiv problemlerinin çözümüne yönelik olarak birleştirilmesi ve uygulanması becerisi; kuramsal, deneysel ve benzetim yöntemleri ile bilgisayar destekli tasarım tekniklerinin otomotiv mühendisliği alanında kullanımı becerisi; taşıt tasarımı ve imalatı alanlarında çalışabilme becerisi. |
|