Uluslararası Finans | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISLT290 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Excel Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İLKER CALAYOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin excel becerilerini arttırarak hesaplama, raporlama, özetleme ve analiz etme kabiliyetlerini kazanmalarını amaçlamaktadır. Böylece staj ve iş yerlerinde daha fonksiyonel olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Temel excel kullanımı; çalışma sayfası ve kitaplar ile çalışmak; veri listeleriyle çalışma; koşullu ve koşulsuz biçimlendirme; grafikler ile çalışmak; mantıksal ve matematiksel fonksiyonlar; istatistiki fonksiyonlar; finansal fonksiyonlar; alt toplamlar, tablo oluşma ve özet tablo analizi; pivot tablo; makro yazma; analiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Dersi tanımlar. • Yasal haklarını açıklar. • Dersin önemini fark eder. • Ders izlencesi • Yeni yönetmelik kuralları • Dersin amacı | |
2) | • Aktif bir dokümanı kaydeder. • Dosyanın türünü değiştirir. • Dosya kurtarır. • Dokuman yönetimi • Kaydetme türleri • Farklı kaydetin farkı | |
3) | • Hücreleri koşullu ve koşulsuz biçimlendirir. • Hücre stillerini kullanır. • Hücre adları ile çalışır. • Satır-Sütun ekler, siler, yönetir. • Çalışma sayfası ekler, siler, yönetir. • Hücreleri biçimlendirmek • Çalışma sayfalarını biçimlendirmek • Veri doğrulamak | Hücre ve Sayfa biçimlendirmeleri konularını kitaptan okur |
4) | • Çalışma kitapları arasında işlem yapar. • Çalışma kitabı görünümünü yönetir. • Pencereler ile çalışır. • Çalışma kitabı ile çalışmak • Köprü kurma | Çalışma kitabı konusunu kitaptan okur. |
5) | • Verileri sıralar ve süzer. • Alt toplam ile çalışır. • Verileri gruplandırır ve seviyelendirir. • Veri tabanı işlemleri • Verileri sıralamak ve süzmek • Verilerin otomatik alt toplamlarını almak • Verileri gruplandırmak ve seviyelendirmek | Veri tabanı konusunu kitaptan okur. |
6) | • Grafik çizer. • Grafik tasarımını ayarlar. • Grafik etiketleri oluşturur. • Grafik biçimlendirir. • Grafikler ile Çalışmak | Grafikler konusunu kitaptan okunması |
7) | • Özet tablo oluşturur. • Verileri filtreler. • Alternatif özet tablolar oluşturur. • Özet Grafik oluşturur. | Bölüm 8 – Konu anlatımı ve uygulama |
8) | vize sınavı | |
9) | • İstatistiki fonksiyonları analiz eder. • Finansal fonksiyonları analiz eder. | Bölüm 9 – Konu anlatımı ve uygulama |
10) | • Mantıksal fonksiyonları analiz eder. • Metinsel fonksiyonları analiz eder. | Fonksiyonlar konusunu kitaptan okur. |
11) | • Resim ekleme programını uygular. • Vektör çizimlerini yorumlar. • Smartart grafiğini kaydeder. • Resimleri ve çizimleri kaydeder. | Resim ve Çizimler konusunu kitaptan okur. |
12) | • Makroyu oluşturur. • Makroda değişiklik yapar ve yorumlar. • Makroyu siler ve adlandırır. | Yapılmış olanları tekrar eder. |
13) | • Belgeleri paylaştırır. • Paylaştırılan çalışma kitabındaki değişiklikleri izler. • Belgeleri korur ve şifreler. | Çalışma Kitabı paylaşımı ve korunması konusunu kitaptan okur. |
14) | • Excel 2010’u özelleştirmek • Genel Seçenekler • Formül Seçenekleri • Hesaplama Seçenekleri • Yazımı Denetleme Seçenekleri • Kaydetme Seçenekleri • Gelişmiş Seçenekler • Şeridi Özelleştirmek | Excel 2010’u özelleştirmek konusunu kitaptan okur. |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Microsoft Excel 2010 Gürkan, Osman 2013 Nirvana Yayınları Published: 2013 ISBN: 978-975-8878-76-5 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
5 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
1) -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |||||||||||||||||
2) ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |||||||||||||||||
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. | |||||||||||||||||
3) bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |||||||||||||||||
3) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. | |||||||||||||||||
4) Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
4) bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |||||||||||||||||
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||||||||||
5) kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |||||||||||||||||
6) güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |||||||||||||||||
6) Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. | |||||||||||||||||
7) küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |||||||||||||||||
7) Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. | |||||||||||||||||
8) alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |||||||||||||||||
8) Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. | |||||||||||||||||
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. | |||||||||||||||||
9) kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek. | |
1) | -disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, bankacılık ve sigortacılık alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek | |
2) | ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek | |
2) | İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek. | |
3) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek | |
3) | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin hukuki alanları tanımak ve değerlendirebilmek. | |
4) | Bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek. | |
4) | bankacılık ve sigortacılık sektörlerindeki mevcut operasyonel ve yönetimsel metotları açıklayabilmek | |
5) | Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
5) | kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek | |
6) | güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek | |
6) | Güncel küresel ekonomik konuları değerlendirme kapasitesini geliştirmek. | |
7) | küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek | |
7) | Alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek. | |
8) | alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek | |
8) | Küresel ekonomide uluslararası sermaye kuruluşlarının rolünü açıklayabilmek ve bu dogrultuda risk kavramını , riski ölçme ve yönetme bakımından tanımlayabilmek. | |
9) | Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek. | |
9) | kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma deger katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
Anlatım | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |