Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı öğrencilere uluslararası pazarlamanın tanımını, kapsamını, farklı yönetimsel yaklaşımları ve pazarlama stratejisini etkileyen faktörleri açıklamaktır. Dersi tamamlayan öğrenciler küresel çapta ekonomik, sosyal, kültürel, politik, yasal çevresel faktörler hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Küresel bağlamda pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme, konumlandırma ve pazarlama karması stratejisi gibi konuları anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği: |
Küresel pazarlama çevresi; küresel bilişim sistemleri ve pazar araştırması; bölümlendirme, hedef kitle, ve konumlandırma; ithalat, ihracat, ve kaynak edinme; küresel pazar giriş stratejileri: lisans, yatırım, ve stratejik birleşmeler; küresel pazarlarda marka ve ürün kararları; fiyatlandırma kararları; küresel pazar dağıtım kanalları ve fiziksel dağıtım; küresel pazarlama iletişimi kararları.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Pazarlamanın temel özelliklerini ve uluslararası pazarlamayı tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejilerini anlamak
• Uluslararası pazar fırsatlarını açıklamak
• Uluslararası pazarlamaya yön veren faktörleri ve sınırlandıran etmenleri açıklamak
|
|
2) |
• Uluslararası ekonomik çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen ekonomik faktörleri tanımlamak
• Pazar gelişiminin aşamalarını anlamak
• Uluslararası gelir dağılımı ve nüfusun pazarlama stratejilerine etkilerini açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
3) |
• Uluslararası politik ve yasal çevreyi etkileyen faktörleri ve oluşmakta olan değişimleri anlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisini etkileyen politik ve yasal faktörleri tanımlamak
• Uluslararası firmaların aralarındaki anlaşmalar ve anlaşmazlıklara etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
4) |
• Kültürü ve öğelerini tanımlamak
• Kültürel faktörlerin uluslararası pazarlama stratejisine etkilerini açıklamak
• Tüketicilerin algı, tutum, satın alma ve tüketim davranışlarında farklılıklara neden olan kültürel faktörleri tanımlamak
• Uluslararası kültürel çevre
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
5) |
• Küresel, uluslararası ve lokal pazarları tanımlamak
• Uluslararası pazarlama stratejisinde müşteri değerinin önemini açıklamak
• Uluslararası müşteriler ve tüketiciler
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
6) |
vize sınavı |
|
7) |
• Uluslararası pazarlama bilgi sisteminin bileşenlerini açıklamak
• Pazar bilgi kaynaklarını anlamak
• Pazar araştırma sürecinin aşamalarını açıklamak
• Uluslararası pazar araştırmasının aşamalarını açıklamak
|
|
8) |
• Uluslararası pazarlama araçları ile pazar bölümlendirme, hedef kitle belirleme ve konumlandırma stratejilerini belirlemeyi açıklamak
• Uluslararası ve küresel pazarları bölümlendirirken kullanılan faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırma stratejisine etki eden faktörleri açıklamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
9) |
• Uluslararası pazarlara giriş stratejilerine etki eden faktörleri açıklamak
• İhracat yapılacak pazarları belirlerken kullanılacak unsurları anlamak
• Uluslararası pazar genişleme stratejilerini tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
10) |
• Uluslararası rekabete neden olan faktörleri açıklamak
• Lokal ve uluslararası pazarlarda rekabet analizi arasındaki farkları anlamak
• Stratejik pazarlama araçlarını rekabet ortamı içerisinde değerlendirmeyi tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
11) |
• Ürün ve konumlandırma stratejisini oluşturan temel faktörleri açıklamak
• Uluslararası ürün konumlandırmadaki stratejik alternatifleri anlamak
• Uluslararası fiyatlandırma stratejilerindeki temel amaç ve yöntemleri tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
12) |
• Uluslararası dağıtım kanallarını tanımlamak
• Dağıtım kanalı stratejisini etkileyen faktörleri açıklamak
• Dağıtım kanallarının özelliklerini anlamak
• Fiziksel dağıtım kanalları ve lojistik araçlarını tanımlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
13) |
• Uluslararası bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlamak ve reklamdan farkını anlamak
• Reklam standartlaştırma ve adaptasyonun avantaj ve dezavantajlarını açıklamak
• Uluslararası reklam kampanyalarında kullanılan araçlar ve reklam ajansı seçiminde dikkat edilecek faktörleri anlamak
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
14) |
• Başarılı şirketlerin organizasyon özelliklerini anlamak
• Farklı türde organizasyonel yapıları tanımlamak
• Organizasyon yapısını etkileyen faktörleri açıklamak
• Uluslararası Pazarlamada Etik
|
Konu bitimindeki soruların cevaplanması ve bir sonraki ders tartışılması için hazırlık yapılması. |
15) |
final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
2) |
Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. |
|
3) |
Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. |
|
4) |
Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. |
|
5) |
Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. |
|
6) |
Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. |
|
7) |
Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. |
|
8) |
Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. |
|
9) |
Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|