Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ITRD201 | ||||||||
Ders İsmi: | Fundamentals of International Trade | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NURİYE ZEYNEP ÖKTEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MEHMET NAİL ŞENCAN Öğr.Gör. JÜLİDE ÖNGÜÇ Dr. Hakan ÇORA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri daha rekabetçi uluslararası ticaret dünyası için yönetici olmaya hazırlamaktır. Bu dersin vurgusu uluslararası ticaretin işlemlerine ve prosedürlerine yaklaşımlar ve üzerinde olacaktır. Bölümler, okumalar ve vaka analizleri yoluyla, uluslararası ticarete temel teorik yaklaşımlar, ticaret şartları veya Incoterms, ödeme şartları, uluslararası ticari belgeler ile ilgili konuları tartışacağız. Dersler sırasında öğrenciler liderlik sorumluluklarını üstlenecek ve sözlü iletişim yeteneklerini ve sunum becerilerini geliştirirken takımlardaki diğer insanlarla çalışacaklar. |
Dersin İçeriği: | • Dünya ticaretinin gelişimini açıklamak ve temel özelliklerini listelemek • Ticaretle ilgili temel yaklaşımları • Incoterms 2010 • Ödeme koşullarını ve etik sorunları ezberlemek, açıklamak ve karşılaştırmak • Uluslararası ticari belgeleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müfredat. • Uluslararası ticaretin anlamını anlamak. • Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın. • Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. | Review the Syllabus. Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion. Read section 1.1 and 1.2 (David and Stewart, 2013, pp.4-7). |
2) | • Uluslararası ticaretin önemini açıklar. • Tek tek ülkeler için uluslararası ticaretin değişen önemini belirlemek. Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar. En büyük ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri listeleyin. Değişen ticaret yapısını açıklar. | Read section 1.3 (David and Stewart, 2013, p.7). |
3) | • Uluslararası ticaretin artan önemini listeleyiniz. • Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın. • Bölgesel ticaret bloklarını açıklayın. • Çok uluslu şirketleri ve dış kaynak kullanımını tanımlayın. | Read section 1.5 (David and Stewart, 2013, pp.11-16). |
4) | • Tüccarlığı açıklayın. • Adam Smith'in mutlak avantaj teorisini anlayın. • Karşılaştırmalı üstünlük teorisini tanımlayın. • Faktör donanımını ve uluslararası ürün yaşam döngüsü teorilerini açıklar. | Read sections 6.1, 6.2. and 6.3 (David and Stewart, 2013, pp.111-114). |
5) | • Incoterms tanımlayın. • Incoterm stratejisini açıklayın • Incoterms 2000 ile 2010 arasında ayrım yapın | Read sections 6.4-6.10 (David and Stewart, 2013, pp.115-124) |
6) | • Tüm modları ve deniz taşımacılığı sınıflandırmasını anlayın. • Tüm modlara uygulanabilir Incoterms tanımlayın. | Read sections 6.11-6.17 (David and Stewart, 2013, pp.124-129) |
7) | • Deniz taşımacılığı için geçerli olan Incoterms tanımlayın. • Incoterms'in sorumluluklarını özetleyin. | None |
8) | • Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın. • Uluslararası ticaretin önemini açıklar. Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar. • Uluslararası ticaretin temel teorilerini tanımlayın. • Incoterm kurallarını tanımlayın. | Read sections 7.1-7.3 (David and Stewart, 2013, pp.135-141). |
9) | • Uluslararası ticarette neden risk olduğunu anlayın. • Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın. • Ticari risk ile iş kaybetme riski arasındaki dengeyi tanımlayın. | Read sections 7.4, 7.5 and 7.8 (David and Stewart, 2013, pp.141-143) |
10) | Ödeme koşullarını listeleyin. • Açık hesap tanımlayın. • Önceden nakit tanımlayın. • Belgesel koleksiyonu açıkla | Read sections 7.6 and 7.7 (David and Stewart, 2013, pp.143-154) |
11) | • Akreditifin Tanımlanması • Akreditifin sürecini tanımlayın • Akreditifin türlerini tanımlamak • Akreditifin uygulanabilirliğinin tartışılması | Read 9.1, 9.2, 9.3 (David and Stewart, 2013, pp.191-201) |
12) | • Belgelendirme gereksinimini tanımlayın. • Fatura türlerini listeleyin. • Pro-forma faturayı tanımlayın. • Ticari faturayı tarif edin. • Konsolosluk faturasını anlayın. | Read section 9.4 (David and Stewart, 2013, pp.201-208). |
13) | • Alınan belgeleri listele • Menşe sertifikasını tanımlayın. • Denetim sertifikasını tanımlayın. • Bitki sağlığı sertifikasını anlama. • Üretim sertifikasını tanımlayın. | Read section 9.5 (David and Stewart, 2013, pp.208-2014). |
14) | • Nakliye belgelerini listeleyin. • Okyanus konşimentolarını tanımlayın. • Hava yolu faturasını tanımlayın. • Charter partiyi tanımlayın. • Paket listesini tanımlayın. • Manifeti anlayın. | None |
15) | • Final Sınavı • Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın. • Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın. • Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın. • Ödeme koşullarını listeleyin. • Akreditifin sürecini tanımlayın • Alınan belgeleri listeleyin. • Fatura türlerini listeleyin. • Nakliye belgelerini listeleyin. | None |
Ders Notları / Kitaplar: | International Logistics: Management of International Trade Operations, 2ND EDITION ©2013 Atomic Dog Pierre A. David and Richard D. Stewart ISBN-10: 0989490602 |
Diğer Kaynaklar: | International Logistics: Management of International Trade Operations, 2ND EDITION ©2013 Atomic Dog Pierre A. David and Richard D. Stewart ISBN-10: 0989490602 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |||||
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. | |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | |
4) | Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme | |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Sunum | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 60 |
Proje | 1 | 12 |
Ödevler | 6 | 12 |
Küçük Sınavlar | 4 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 |
Final | 1 | 22 |
Toplam İş Yükü | 168 |