Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Müfredat.
• Uluslararası ticaretin anlamını anlamak.
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin karmaşıklığını açıklayın. |
Review the Syllabus.
Complete the Library Orientation Course. Instructor to verify completion.
Read section 1.1 and 1.2 (David and Stewart, 2013, pp.4-7).
|
2) |
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
• Tek tek ülkeler için uluslararası ticaretin değişen önemini belirlemek.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
En büyük ihracatçı ve ithalatçı ülkeleri listeleyin.
Değişen ticaret yapısını açıklar. |
Read section 1.3 (David and Stewart, 2013, p.7). |
3) |
• Uluslararası ticaretin artan önemini listeleyiniz.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Bölgesel ticaret bloklarını açıklayın.
• Çok uluslu şirketleri ve dış kaynak kullanımını tanımlayın. |
Read section 1.5 (David and Stewart, 2013, pp.11-16). |
4) |
• Tüccarlığı açıklayın.
• Adam Smith'in mutlak avantaj teorisini anlayın.
• Karşılaştırmalı üstünlük teorisini tanımlayın.
• Faktör donanımını ve uluslararası ürün yaşam döngüsü teorilerini açıklar. |
Read sections 6.1, 6.2. and 6.3 (David and Stewart, 2013, pp.111-114). |
5) |
• Incoterms tanımlayın.
• Incoterm stratejisini açıklayın
• Incoterms 2000 ile 2010 arasında ayrım yapın |
Read sections 6.4-6.10 (David and Stewart, 2013, pp.115-124) |
6) |
• Tüm modları ve deniz taşımacılığı sınıflandırmasını anlayın.
• Tüm modlara uygulanabilir Incoterms tanımlayın. |
Read sections 6.11-6.17 (David and Stewart, 2013, pp.124-129) |
7) |
• Deniz taşımacılığı için geçerli olan Incoterms tanımlayın.
• Incoterms'in sorumluluklarını özetleyin. |
None |
8) |
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin önemini açıklar.
Değişen uluslararası ticaret yapılarını açıklar.
• Uluslararası ticaretin temel teorilerini tanımlayın.
• Incoterm kurallarını tanımlayın. |
Read sections 7.1-7.3 (David and Stewart, 2013, pp.135-141). |
9) |
• Uluslararası ticarette neden risk olduğunu anlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ticari risk ile iş kaybetme riski arasındaki dengeyi tanımlayın. |
Read sections 7.4, 7.5 and 7.8 (David and Stewart, 2013, pp.141-143) |
10) |
Ödeme koşullarını listeleyin.
• Açık hesap tanımlayın.
• Önceden nakit tanımlayın.
• Belgesel koleksiyonu açıkla |
Read sections 7.6 and 7.7 (David and Stewart, 2013, pp.143-154) |
11) |
• Akreditifin Tanımlanması
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Akreditifin türlerini tanımlamak
• Akreditifin uygulanabilirliğinin tartışılması |
Read 9.1, 9.2, 9.3 (David and Stewart, 2013, pp.191-201) |
12) |
• Belgelendirme gereksinimini tanımlayın.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Pro-forma faturayı tanımlayın.
• Ticari faturayı tarif edin.
• Konsolosluk faturasını anlayın. |
Read section 9.4 (David and Stewart, 2013, pp.201-208). |
13) |
• Alınan belgeleri listele
• Menşe sertifikasını tanımlayın.
• Denetim sertifikasını tanımlayın.
• Bitki sağlığı sertifikasını anlama.
• Üretim sertifikasını tanımlayın. |
Read section 9.5 (David and Stewart, 2013, pp.208-2014). |
14) |
• Nakliye belgelerini listeleyin.
• Okyanus konşimentolarını tanımlayın.
• Hava yolu faturasını tanımlayın.
• Charter partiyi tanımlayın.
• Paket listesini tanımlayın.
• Manifeti anlayın. |
None |
15) |
• Final Sınavı
• Uluslararası ticaretin coğrafyasını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretin dört kilometre taşını tanımlayın.
• Uluslararası ticaretteki risk türlerini tanımlayın.
• Ödeme koşullarını listeleyin.
• Akreditifin sürecini tanımlayın
• Alınan belgeleri listeleyin.
• Fatura türlerini listeleyin.
• Nakliye belgelerini listeleyin. |
None |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|