Moda Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ITRD205
Ders İsmi: Trade Negotiation
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ESRA OVALI
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kurs, ticaret yetkililerinin müzakere kapasitesini, ülkelerinin sürdürülebilir kalkınma hedeflerine en iyi şekilde uyacak şekilde geliştirmeyi ve güçlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu kursu tamamladıktan sonra, katılımcılar ticaret müzakereleri için gerekli teknikleri ve becerileri edinmiş olacaklardır.

1.Uluslararası ticaret müzakerelerinin temel prensiplerini ve kavramlarını anlamak
2.Uluslararası ortaklarla kazan-kazan durumları yaratmak ve uzun vadeli ortaklıklar kurmak için stratejilerde ustalaşmak
3.Uluslararası ticaret anlaşmalarında karşılaşılan ortak müzakere zorluklarını ve kısıtlamalarını önceden tahmin etmek ve ele almak
4.Küresel pazardaki kültürler arası iş etkileşimleri için etkili iletişim becerileri geliştirmek
5.Ticaret müzakerelerinde rekabet avantajı elde etmek için pazar dinamiklerini belirlemek ve analiz etmek.
6.Fikri mülkiyet anlaşmazlıkları ve dağıtımcı anlaşması müzakereleri gibi karmaşık senaryoları ele almak için gelişmiş taktikler uygulamak
7.Etik müzakere uygulamalarını gerçekleştirmek ve uluslararası ticaret düzenlemelerine ve standartlarına uymak.
8.Potansiyel uluslararası ticaret ortaklarının güçlü ve zayıf yönlerini değerlendirmek ve analiz etme becerisini kazanmak
9.Uluslararası iş anlaşmalarında fiyatlandırma, şartlar ve koşullar üzerinde müzakere etmek için etkili stratejiler geliştirmek
10.Ticaret müzakerelerinde engelleri aşmak ve karşılıklı olarak faydalı çözümler bulmak için problem çözme becerilerinizi geliştirmek
11.Uluslararası muhataplarla daha sorunsuz etkileşimler kurulabilmesi için duygusal ve kültürel zeka ve uyum sağlama konusunda içgörüler kazanmak
12.Müzakere pozisyonlarını güçlendirmek ve bilinçli kararlar almak için verileri ve pazar araştırmalarını kullanmayı öğrenmek.
Dersin İçeriği: 1. hafta - Müzakere Becerilerine Giriş
1.1 Kişisel Müzakere Becerileri
1.2 Kurumsal Müzakere Becerileri
1.3. Müzakere Teorisi ve Uygulaması
1.4 Müzakerelerin Önemi

2. hafta - Müzakere Stilleri
2.1 İşbirliği; Teslimiyet; Rekabet; Kaçınma; Uzlaşma
2.2 Müzakere Kararı
2.3. Öz-bilgi
2.4 Çevre bilgisi
2.5 Müzakerenin temel unsurları

3. hafta- Müzakereler sırasında
3.1 Müzakereler sırasında kendinizi nasıl ifade edersiniz
3.2 Başkalarıyla bağlantı kurma sanatı
3.3 Müzakere Konumlandırması
3.4 Argümanları Savunma

4. hafta-•Müzakere Teknikleri
4.1 Müzakerelerde çerçeveleme etkisi
4.2 Müzakerelerde çapalama tekniği
4.3 Kademeli müzakere
4.4 Müzakerelerde Soruların Gücü
4.5 Etkili Müzakere Nasıl Yapılır

5. hafta- Son Teklif
5.1 Son Dakika Teknikleri
5.2 Müzakere ne zaman durdurulmalıdır? 5.3 Vakalar ve Egzersizler

6. hafta-Uluslararası Ticaret Müzakerelerinin Tipik Unsurları
6.1 Ticaret müzakerelerinin karmaşıklığını çözmek
6.2 Stratejik hazırlığın önemi
6.3 Kültürel zekanın rolü
6.4 Güç dinamiklerini anlamak
6.5 Yapıcı Müzakere Teknikleri
6.6 Uluslararası Ticaret Müzakerelerinin potansiyelini açığa çıkarmak

7. hafta-Müzakere Adımları
7.1 Hedefleri ve öncelikleri tanımlamak
7.2 Kapsamlı araştırma yapmak
7.3 Ortak hedeflerini ve kısıtlamalarını anlamak
7.4 Takasları ve alternatifleri belirlemek

8. hafta-Değer yaratma ve talep etme kılavuzu
8.1 Güven oluşturarak ve bilgi paylaşarak değer nasıl yaratılır
8.1.1 Şeffaflık Göstermek
8.1.2 Gerekçelendirme ve kanıt sağlamak
8.1.3 Gizliliği ve güvenliği sağlamak
8.1.4 Karşılıklılığı teşvik etmek
8.1.5 Uyum sağlamak
8.1.6 Tutarlılığı sürdürmek ve bütünlük
8.1.7 Net ve güvenli iletişim kanalları kullanın

9. hafta - Birden fazla teklif hazırlayarak değer yaratın
9.1 Olumlu sonuçlar elde etme şansını artırın
9.2 Müzakere alanını genişletin
9.3 Esneklik gösterin ve sorunları çözme isteği gösterin
9.4 Ortak tercihlerine ilişkin içgörüler edinin
9.5 Bilgi açıklamasını stratejik olarak yönetin
9.6 Teklifleri stratejik olarak sıralayın
9.7 Teklifleri etkili bir şekilde iletin
9.8 İddialılık ve İşbirliğini Dengeleyin

10. hafta - Yerleşim sonrası daha fazla değer nasıl yaratılır
10.1 Yerleşim Sonrası Anlama
10.2 Yerleşim sonrası neden katılmalısınız? 10.2.1 Çözülmemiş Sorunları Ele Alın
10.2.2 Anlaşmanın Etkinliğini Artırın
10.2.3 İlişkileri Güçlendirin
10.2.4 Yeni gelişmelere uyum sağlayın
10.3 Bir anlaşma sonrası anlaşma hazırlama adımları
10.3.1 Çözülmemiş sorunları belirleyin
10.3.2 Stratejik avantajları analiz edin
10.3.3 Hedefleri tanımlayın
10.3.4 Bilgi toplayın
10.3.5 Müzakere stratejileri geliştirin
10.3.6 Müzakereye katılın

11. hafta--Anlaşma Sonrası Anlaşmanın Avantajları
-Değer talep etme stratejileri
-BATNA'yı Geliştirme
Geliştirilmiş Memnuniyet
Geliştirilmiş Etkinlik
Güçlendirilmiş İlişkiler
Esneklik ve Uyum Sağlayabilirlik
Çıkarları Belirleme ve Öncelik Sırasına Koyma
Müzakere Edilmiş Anlaşmaya En İyi Alternatifi Geliştirme
Ortak Zemin Arama
Gerginliği kendi lehinize kullanma
Pozisyonlardan ziyade çıkarlara odaklanma
Esneklik ve Uyarlanabilirlik

12. hafta - Kurumsal Müzakere Becerileri
Strateji ve taktikler arasındaki ilişki
Uluslararası ve yerel müzakereler arasındaki ilişki
Konuların, seçeneklerin ve kurumların çokluğu
Dağıtımcı Müzakere
Bütünleştirici Müzakere

13. hafta - Çok Taraflı Ticaret Müzakerelerinin Yürütülmesi
Turlar halinde müzakere
Tek taahhüt
Uzlaşı ile karar alma
Çok taraflı diplomasi koalisyonları

14. hafta - Tercihli ve tercihli olmayan pazar erişim müzakereleri
Tercihli ve tercihli olmayan anlaşmalar
Çok taraflı anlaşmalarda pazar erişim taahhütleri
Çok taraflı müzakerelerde talep-teklif ve formüller
Çok taraflı müzakerelerde formüller
Sektörel müzakereler
Hizmetler için pazar erişim müzakereleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin sonunda öğrenciler; • Aşağıdakileri içeren farklı bir küresel ortamda bir işletmeyi geliştirmek için gerekli olan çeşitli faktörleri tanımlamak ve tartışmak: serbest girişim sistemi; ekonomi ve küreselleşme; etik ve sosyal sorumluluk
2) • Ürün, fiyat, yer ve tanıtımın pazarlamadaki rolünü açıklar.
3) • Para, finans ve yatırımların kilit alanlarını tanımak
4) • Liderliği de içeren bir işletmeyi yönetmenin anahtar yönlerini tanımlamak ve uygulamak; yönetim ve çalışanın güçlendirilmesi
5) • İş sahipliğinin çeşitli biçimlerini ve iş kurmanın çeşitli yollarını ayırt etmek
6) • Girişimcilik eğilimleriyle ilgili kişisel güçlü ve zayıf yönleri incelemek ve yansıtmak.
7) • İnternet, kelime işlem ve diğer yazılımlar yoluyla bilgisayar becerilerini kullanmak
8) • Yazılı ve sözlü sunum ödevleri ile etkili iletişim kurma
9) • Takım projeleri, vaka çalışmaları ve problem analizi yoluyla bir ekip üyesi olarak etkili bir şekilde çalışarak iş problem çözme becerilerini göstermek
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Ticaret Müzakereleri dersi, öğrencilere bilişsel ve eleştirel düşünme becerilerini kazandırarak ve onlardan ekonomi, hukuk ve politikanın geniş disiplinlerindeki bilgileri hem yerel hem de uluslararası bağlamda analiz etme ve bütünleştirme yeteneğini göstermelerini isteyerek uluslararası ticaret konusunda uluslararası düzeyde rekabetçi bilgi ve anlayış oluşturmayı amaçlamaktadır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) • Müfredat. • Kurs içeriğini açıklayın. • Dersin kapsamı ve içeriğini açıklayın. Ödev: Okuma listesi verilmesi.
2) • Uluslararası satış ortamını tartışın • Uluslararası ticaret ortamını tanımlayın. • Türkiye ekonomisini ve iş kültürünü analiz eder. • İhracat yardımı alanındaki uluslararası kuruluşları listeler. • İhracat yardımı alanındaki ulusal kuruluşları listeleyiniz. • İnsan kaynaklarının uluslararası ticaretteki rolünü açıklamak. Ödev: Satış, iletişim ve pazarlık ile ilgili en iyi uygulamaları bulmak ve gelecek hafta rapor vermek için interneti araştırmak.
3) • Satış perspektifini ve satış ortamını analiz edin. • Pazarlamanın satıştaki gelişimini ve rolünü ifade eder. • Satış stratejilerini listeleyin. • Hızlı satış ortamı. • Tüketici ve örgütsel alıcı davranışını tanımlayın. • Satış ayarlarını tartışın. Proje: Satış tekniklerini tanımlamak için bir şirketi gruplarla bulup ziyaret etmek.
4) • Satış tekniklerini sınıflandırın. • Satış sorumluluklarını ve hazırlıklarını açıklayın. • Kişisel satış becerilerini analiz etmek. • Anahtar hesap yönetimini tanımlayın. • İlişki satışını ifade edin. • Doğrudan pazarlamayı ifade eder. • İnternet ve BT uygulamalarının satış ve satış yönetimindeki rolünü ifade eder. Ödev: Gelecek hafta görüşmek üzere en iyi uygulamaları sunmak ve sunum hazırlamak.
5) • Satış yönetimi ve satış kontrolünü açıklayın. • İşe alım ve seçim sürecini analiz edin. • Motivasyon ve eğitimin rolünü açıklayın. • Satış departmanını organize etmenin önemini ifade eder. • Satış kontrolünün rolünü ifade eder. • Satış tahminini ve bütçelemeyi tanımlayın. • Satış gücü değerlendirmesini yönetmeyi tanımlayın. Ödev: İşletme iletişimi ile ilgili okuma listesi verilmesi.
6) • Hızlı iş iletişimi. • Günümüzün dijital, sosyal, mobil dünyasında profesyonel iletişimin rolünü ifade edin. • İşbirliği, kişilerarası iletişim ve iş görgü kurallarını tanımlayın. • İş mesajlarını analiz edin. Ödev: İş mesajı hazırlama ve yazma.
7) • Farklı iş mesaj türlerini sınıflandırın. • Dijital kanallar için mesajlar oluşturmanın yolunu açıklayın. • Rutin ve olumlu mesaj yazmanın yolunu açıklayın. • Olumsuz mesaj yazmanın yolunu açıklayın. • İkna edici mesajlar yazmanın yolunu açıklayın. • Aktif olarak dinlemenin yolunu açıklayın. Ödev: Gelecek hafta için rol oynama hazırlığı.
8) • Satış raporlarını ve teklifleri analiz edin. • ARA SINAV. • Raporların ve tekliflerin nasıl hazırlanacağını açıklayın. • Raporların ve tekliflerin nasıl planlanacağını belirleyin. • Rapor ve tekliflerin nasıl yazılacağını açıklayın. • Raporların ve tekliflerin nasıl tamamlanacağını tanımlayın. • İş sunumlarının rolünü açıklayın. yok
9) • İş sunumlarını ve özgeçmişlerini analiz edin. • İş sunumlarının önemini ifade eder. • İş sunumlarının nasıl geliştirileceğini tanımlayın. • İş sunumlarının nasıl yapıldığını açıklayın. • Nasıl kariyer inşa edeceğinizi ve özgeçmişlerinizi nasıl yazacağınızı tanımlayın. • İstihdam için nasıl başvuracağınızı ve görüşeceğinizi tanımlayın. Ödev: Bir konu seçmek ve 11. hafta için iş sunumu hazırlamak.
10) • Müzakere esaslarını açıklayın. • Uyuşmazlık çözümünü açıklayın. • Müzakerenin uluslararası ticaret bağlamındaki önemini belirleyin. • Müzakere dilini açıklayın. • Farklı çatışma yönetimi türlerini sınıflandırın. Ödev: Okuma listesi verilmesi.
11) • Müzakere süreçlerini açıklayın. • Dağıtım müzakerelerini tanımlayın. • Bütünleştirici müzakereleri açıklayın. • Çatışma ve anlaşmazlıkların çözümünü belirleyin. • Müzakere sürecinde kendinizi nasıl anlayacağınızı açıklayın. Ödev: Takım halinde örgütlenme ve 13. hafta için rol oynama hazırlığı.
12) • Kişilerarası / Bağlamsal Özellikleri açıklayın • Müzakere sürecinde iletişim şeklini açıklayın. • Müzakerede ikna rolünün tanımlanması. • Müzakerede ikna etmenin önemini açıklayın. • Anlaşmazlıkların müzakere edilmesinde ve çözülmesinde ilişkinin niteliğini açıklayın. • Bu tekniklerin nasıl uygulanacağını açıklayın. Ödev: Okumak için bir makale verilmesi.
13) • Uluslararası müzakereleri ve farklı uygulamaları tanımlayın. • Uluslararası müzakereleri açıklayın. • Kültürlerarası sorunları tanımlayın. • Takım görüşmelerini analiz edin. • Çok partili müzakereleri analiz edin. Ödev: Bir şirketi bulmak ve görüşmek.
14) • Müzakere ve uyuşmazlık çözümü uygulamalarını açıklayın / Satış, iş iletişimi ve müzakereyi birbirine bağlayın. • İşyerinde görüşmeyi açıklayın. • Bir mal alımını müzakere ederek açıklayın. • Bir malın satışını pazarlık ederek açıklayın. • Satış gerekliliklerini tanımlayın. • İş iletişimi esaslarını tanımlayın. • Müzakere gerekliliklerini tanımlayın. yok.
15) Final Sınav yok.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lecturer's notes prepared from sections given in References


Diğer Kaynaklar: -https://www.nao.org.uk/wp-content/uploads/2019/05/Preparing-
for-trade-negotiations.pdf
-https://www.upes.ac.in/blog/business/business-negotiation-
skills-and-strategies
-https://www.linkedin.com/pulse/what-skills-required-
successful-international-trade-dr-vijesh-jain/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

9

Program Kazanımları
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma.
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme.
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma.
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Moda disiplininin evrimi ve güncel moda sistemi hakkında bilgi sahibi olma.
2) Tekstil teknolojileri ve üretim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olma. 4
3) Topluluk önünde gelişmiş konuşma becerisi ve sunum kabiliyeti geliştirme. 3
4) Çalışma ortamında ve uygulama süreçlerinde sorumluluk alabilme, karşılaşılan sorunlara çözüm üretebilme ve ekip çalışmasında yatkın olma. 3
5) Birlikte çalıştığı ekip üyeleri ve sorumluluğu altında çalışanlarla düzgün iş ilişkileri kurabilme; ekibini yönlendirme ve yönetme becerilerine sahip olma.
6) Zaman yönetimi ve hareket planı yaparak üzerinde çalıştığı işi sonuçlandırma becerisi 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 6 90
Ödevler 5 2 10
Küçük Sınavlar 1 1 1
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 21 21
Toplam İş Yükü 177