Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• İzlenceyi tanır
• Derste beklenenleri tanır
• Yükümlülükleri inceler
• Ders akışını tanır
|
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi
OLB sistemine giriş yapılması ve sistemin özelliklerinin incelenmesi
|
2) |
• Siyasetin anlamını tartışır
• Siyaset biliminin anlamını tartışır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farklar inceler
• Siyasetin bilimsel olarak incelenmesinin mümkünlüğünü tartışır
• Ampirik ve felsefi gelenekleri karşılaştırır
• Siyasetin tarihini tartışır
• Siyasete farklı bakış açılarını inceler
• Siyaset bilimini tanımlar
• Siyaset bilimindeki farklı gelenekleri tanır
• Siyaset ve siyaset bilimi arasındaki farkları inceler
|
Heywood (2011) s. 21-44 okunması |
3) |
• Devlet kavramını tanımlar
• Ulus kavramını tanımlar
• Devlet ve ulus kavramları arasındaki farkları tartışır
• Modern devletin doğuşunu inceler
• Devlet olmanın koşullarını tanır
• Devlet kavramını tanır
• Devlet kurumunun tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus kavramını tanır
• Ulus kavramının tarihsel gelişimini tartışır
• Ulus-devlet kavramını tartışır
• Ulus devlet kavramının siyaset bilimindeki rolünü inceler
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
4) |
• Toplum kavramını tanımlar
• Devlet ve toplum arasındaki ilişkiyi tartışır
• Sosyal sınıf kavramını tartışır
• Sosyal sınıfın siyaset için önemini tartışır
• Siyasetin toplumu nasıl etkilediğini tartışır
• Toplumun siyaseti nasıl etkilediğini tartışır
• Toplum kavramını tanır
• Toplumların özelliklerini tanır
• Toplumsal sınıf kavramını tanır
• Toplumsal birlikteliğin koşullarını tartışır
• Toplumsal bölünmelerin sebeplerini tartışır
|
Heywood (2011) s. 125-144, 149-156 okunması |
5) |
• Güç kavramını tanımlar
• Gücün yüzlerini tanır
• Otorite kavramını tanımlar
• Siyasal yönetimler için otoritenin önemini tartışır
• Egemenlik kavramını tanımlar
• İktidar kavramını tanır
• İktidarın yüzlerini tartışır
• Otorite kavramını tanır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Egemenlik kavramını tanır
• Egemenliğin sınırlarını tartışır
|
Heywood (2011) s.101-121okunması |
6) |
• Demokrasi kavramını tanımlar
• Demokrasi kavramının tarihsel temellerini inceler
• Demokrasinin unsurlarını tanır
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Meşruiyet kavramının siyaset için önemini tartışır
• Antik demokrasi algısını tanımlar
• Modern demokrasi algısını tanımlar
• Meşruiyet kavramını tanımlar
• Güç ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
• Otorite ve meşruiyet kavramlarını karşılaştırır
|
Heywood (2011) s.276-288 okunması |
7) |
• Vize sınavı ile öğrenilenler değerlendirilir
• Siyaseti tanımlar
• Siyaset biliminin disiplin olarak kökenlerini tartışır
• Güç, otorite ve meşruiyet kavramlarını tartışır
• Devlet ve millet kavramlarının tarihsel temelini tartışır
• Vize sınavı ile bilgilerini sınar
• Siyasete farklı yaklaşımları karşılaştırır
• Siyaseti bilimsel olarak incelemeyi zorlaştıran koşulları tartışır
• Meşruiyetin önemini tartışır
• Otoritenin kaynaklarını karşılaştırır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
|
|
8) |
• Siyasi ideoloji kavramını tanımlar
• Liberal ideolojiyi tartışır
• Kapitalizmin liberal ideoloji üzerindeki etkisini inceler
• Liberal ideolojide bireyin önemini tespit eder
• Muhafazakar ideolojisi tartışır
• Muhafazakar ideolojide geleneğin önemini tespit eder
• Siyaset bilimi açısından siyasi ideolojilerin önemini tartışır
• Liberal ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• 19.ve 20. yüzyıl liberal düşüncesinin farklılıklarını tanımlar
• Muhafazakar ideolojinin temel kavramlarını tartışır
• Liberal ve muhafazakar ideolojinin farklılıklarını tartışır
|
Heywood (2011) s.69-80 okunması |
9) |
• Sosyalist ideolojiyi tartışır
• Marksist ideolojiyi tartışır
• Sosyalist ideoloji ile Marksist ideolojiyi karşılaştırır
• Faşist ideolojiyi tartışır
• Muhafazakar ve faşist ideolojiler arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Liberalizm ve sosyalizm arasındaki benzerlik ve farklılıkları tartışır
• Sosyalist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Marksist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Faşist ideolojinin temel kavramlarını tanımlar
• Sosyalist ve Marksist ideolojiler arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.80-97 okunması |
10) |
• Siyasal sistem kavramını tanımlar
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Siyasal eşitliğin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Bağımsız yargının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Muhalefetin demokrasilerdeki rolünü tanır
• Özgür basının demokrasilerdeki rolünü tanır
• Siyasal sistem kavramını tanır
• Demokratik sistemin koşullarını tartışır
• Demokratik sistemlerin tarihsel gelişimini tartışır
• Doğrudan ve temsili demokrasi sistemlerini karşılaştırır
• Temsili demokrasinin sorunlarını tartışır
• Katılımcı demokrasiyi tanır
|
Heywood (2011) s.106-111okunması |
11) |
• Demokratik olmayan sistemleri tanır
• Demokratik sistemler ve demokratik olmayan sistemler arasındaki farkları tartışır
• Otoriter ve totaliter sistemleri karşılaştırır
• Otoriter sistem örneklerini tartışır
• Demokratik olmayan sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Otoriter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Totaliter sistemlerin temel özelliklerini tanır
• Otoriter ve totaliter sistemlerin farklarını tartışır
• Otoriter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
• Totaliter sistemlerin ideolojik temellerini tartışır
|
Heywood (2011) s.47-65 okunması |
12) |
• Demokratik bir sistemin temel kurumlarını tanır
• Yasamanın rolünü açıklar
• Yürütmenin rolünü açıklar
• Yargının rolünü açıklar
• Demokratik sistemlerde yürütmenin görevlerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yargının yerini tartışır
• Demokratik sistemlerde yasamanın yerini tartışır
• Güçler ayrılığı ilkesini önemini tartışır
|
Heywood (2011) s.373-447 okunması |
13) |
• Demokrasilerde bürokrasinin yerini tartışır
• Demokrasilerde ordunun rolünü tartışır
• Demokrasilerde çıkar gruplarının yerini tartışır
• Demokrasilerde sivil toplumun yerini tartışır
• Demokrasinin kollarını tanır
• Ordunun demokrasilerdeki görev ve rolünü tanımlar
• Bürokrasinin rolünü tartışır
• Çıkar gruplarını tanımlar
• Sivil toplumu tanımlar
• Çıkar grupları ve sivil toplum arasındaki farkları tartışır
|
Heywood (2011) s.347-368, 451-499 okunması |
14) |
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• 20. ve 21. yüzyıl sosyal hareketlerini karşılaştırır
• Sosyal hareketlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Devletlerarası ve devletdışı uluslararası örgütleri karşılaştırır
• Uluslararası örgütlerin siyasetteki rolünü tartışır
• Sosyal hareketleri tanımlar
• Sosyal hareketlerin tarihini tanır
• Sosyal hareketler ile sivil toplum arasındaki farkları tanır
• Uluslararası örgütleri tanımlar
• Uluslararası örgüt örneklerini tartışır
|
Heywood (2011) s.364-368, 196-210 okunması |
15) |
• Bilgiler final sınavı ile ölçülür
• Siyaseti tanımlar
• Siyaseti incelemenin yöntemlerini karşılaştırır
• Siyasal ideolojileri karşılaştırır
• Siyasal sistemleri karşılaştırır
• Siyasette farklı aktörlerin rollerini tartışır
• Siyaseti çalışmaya yaklaşımları inceler
• Siyaseti bilimsel olarak incelerken karşılaşılan zorlukları tartışır
• Modern devletin tarihsel kökenlerini tartışır
• Millet kavramının tarihsel kökenlerini tartışır
• Gücün yüzlerini karşılaştırır
• Otoritenin kaynaklarını tartışır
• Demokratik ve demokratik olmayan sistemleri karşılaştırır
• Güç ayrılığının demokrasiler için önemini tartışır
• Devlet dışı aktörlerin siyasetteki yerini tartışır
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
|
2) |
Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. |
|
3) |
Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. |
|
4) |
Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. |
|
5) |
Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. |
|
6) |
Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. |
|
7) |
Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
|
8) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. |
|
9) |
Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. |
|
10) |
Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir |
|
11) |
Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
|
12) |
Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
|