Uluslararası İlişkiler | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UIS404 | ||||||||
Ders İsmi: | Diplomatik Yazışma Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi HASAN DENİZ PEKŞEN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, uluslararası ilişkiler ve diplomatik yazışma ile ilgili alanlarda, özellikle Dışişleri Bakanlığı’nda görev alacak kişilere bilgi ve beceri kazandırmaya yardımcı olacak hazırlık çalışmaları yapmaktır. |
Dersin İçeriği: | Diplomasi Kavramı; Diplomasi Teorileri; Diplomasi Tarihi; Modern Diplomasinin Kurumları ve Amaçları: İkili Diplomasi; Çok Taraflı Diplomasi; Diplomatik Ayrıcalık ve Bağışıklıklar;Diplomatik Protokol; Diplomasi Uygulaması;Diplomatik Yazışma; Türkiye Cumhuriyeti Diplomasisi ve Dışişleri Bakanlığı. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Ders planının öğrencilere sunulması ve dersin tanıtımı | Yok |
2) | Uluslararası İlişkilerin ve Faaliyetlerin Yürütülmesi, Devletlerin Dış Politika Amaçları ve Araçları, Devletlerin uluslararası ilişkileri, Siyasal Etki Araçları: Diplomasi ve Propaganda | Ana materyalden ilgili kısım |
3) | Diplomasi nedir, Diplomat kimdir, İdeal diplomat kimdir, Diplomatik yazışma nedir, Diplomatik lisanlar ve tarihsel süreç | Ana materyalden ilgili kısım |
4) | Diplomatik yazışma formları, Notalar, Nota Signee tanımı ve Bölümleri, Diplomatik hitap Formları | Ana materyalden ilgili kısım |
5) | Nota Signee örnekleri, Nota Signee Yazma | Ana materyalden ilgili kısım |
6) | Nota Verbale Örnekleri, Nota Verbale Yazma | Ana materyalden ilgili kısım |
7) | Arasınav | Yok |
8) | Değişik Nota Türleri, Collective Note, Identic Note, Aide Memoire, Memorandum, Bout de Papier, Nonpapier, Protest Notes | Ana materyalden ilgili kısım |
9) | Credentials, Letters of Recall, Recredentials and Letters De Cabinet | Ana materyalden ilgili kısım |
10) | Andlaşma (Treaty), Sözleşme (Convention), Protokol (Protocol), Mutabakat Muhtırası (Memoranda of Understanding), Son Senet (Final Act), | Ana materyalden ilgili kısım |
11) | Anlaşma (Agreement), Trade Agreements (Ticaret Anlaşmaları), Ultimatum (Ültimatom), Fin de Non Recevoir (Diplomatik Yazışmanın Reddi), Geçici Andlaşma (Interim Agreements/Modus Vivendi), Declaration (Deklerasyon), Agreed Minutes (Müşterek Notlar), Mektup Değişimi (Exchange of Notes) | Ana materyalden ilgili kısım |
12) | T.C. Dışişleri Bakanlığı, Görev ve Sorumlulukları, işleyişi ve sınavları. Dışişleri Bakanlığı ve Temsilciliklerimizde yazışmalara uygulanan usuller. | Ana materyalden ilgili kısım |
13) | Türkiye Cumhuriyeti Diplomasisi ve Dışişleri Bakanlığı. | Ana materyalden ilgili kısım |
14) | Dönemin değerlendirilmesi ve özeti | Yok |
15) | Final sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Tahir Şentürk, Courses on Diplomatic Correspondence, Dışişleri Bakanlığı Eğitim Merkezi Yayınları No: 66, Ankara, 1995. |
Diğer Kaynaklar: | Yok- None |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
2) Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
3) Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
4) Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
5) Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
6) Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
7) Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
8) Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | ||||||||
9) Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Öğrenciler disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, Uluslararası İlişkiler alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | 4 |
2) | Öğrenciler ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
3) | Öğrenciler Türkiye siyaseti, karşılaştırmalı siyaset, uluslararası ilişkiler, diplomasi tarih ve dış politika alanlarının kavramlarını sınıflandırabilmek yetisi kazanırlar. | |
4) | Öğrenciler güncel sosyo-ekonomik ve siyasi gelişmeler, dış politika ve çatışma çözümü ile ilgili konuların yerel ve küresel dinamiklerini analiz ederek eleştirel değerlendirmeye tabi tutabilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
5) | Öğrenciler kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
6) | Öğrenciler bilgilerini uluslararası kurumlar ve çok-kültürlü ortamlarda uygulayabilmek ve farklı disiplinlerin bilgilerini sentezleyip birbirleriyle ilişkilendirerek yeni sonuçlara ulaşabilmeyi mümkün kılan disiplinler arası bir yaklaşım geliştirebilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
7) | Öğrenciler alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek yetisi kazanırlar. | 5 |
8) | Öğrenciler insan hakları ve çok-kültürlü çeşitliliğe değer verip bu ilke ve değerleri savunabilmenin yanı sıra; toplumsal ve mesleki alanlardaki farklı kültürel altyapıya sahip bireylerle empatik bir yaklaşımla iletişim kurabilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
9) | Öğrenciler kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek yetisi kazanırlar. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 45 |
Ara Sınavlar | 15 | 45 |
Final | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü | 180 |