Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanımlanması
• Öğrenme hedeflerinin altının çizilmesi
• Syllabusun tanıtılması
• Derste işlenecek ana konular ile ilgili bilgilendirme yapılması
• Bir hava kargocudan beklentiler ve gerekli özelliklerin tanımlanması
• Bir hava kargo şirketinde satış ve operasyon departmanlarının karşılaştırılması
|
|
2) |
• Taşıma modellerinin tanımlanması
• Her taşıma modeli için avantaj ve dezavantajların listelenmesi
• Taşıma modellerinin karşılaştırılması
• Değişik yükleme tiplerine göre en verimli modelin tanımlanması
• Hava Kargo Taşımacılığına girişin anlatılması
• Taşıma modellerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
• Özellikle Hava Kargo taşıma modeli ile diğer modeller ile karşılaştırılması
|
Syllabus incelenmesi
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.5-21
|
3) |
• Bir hava kargo sevkiyatında alıcıdan satıcıya kadar olan süreçte, temel servis sağlayıcıların rollerinin ayırılması
• Temel servis sağlayıcıların görevlerinin ve sorumluluklarının tanımlanması
• Türkiye’de Hava Kargo sektöründe; her temel servis sağlayıcı gruptan ilk 5 şirketin isimlendirilmesi
• Hava kargo yüklemelerindeki süreçlerin belirlenmesi
• Sektördeki temel servis sağlayıcıların tanınması
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss. 36-38 |
4) |
• INCOTERMS 2010 a göre alıcı ve satıcılarının hak ve sorumluluklarının tanımlanması
• INCOTERMS 2010 tanımları ve karşılaştırmaları
• INCOTERMS’ E neden ihtiyaç duyulduğunun açıklanması
• Dünyada Kargo taşımacılığında en büyük 10 havalimanın isimlendirilmesi.
• Türkiye’de uluslararası kargo taşımacılığı yapılan havalimanlarının listelenmesi ve incelenmesi
• Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların tanınması
• INCOTERMS 2010’un listelenmesi
• Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların anlatılması
• Havalimanları IATA kodlarının belirtilmesi
• Türkiye deki Havaalanlarının tanıtılması
|
Ödev: 20 online ve 5 offline havayolu şirketinin IATA numerik ve alfabetik kodların ve merkezlerinin listelenmesi |
5) |
• Hava taşımacılığı modellerinin tanımlanması ve karşılaştırılması
• Hava kargo yüklemesindeki gelir ve maliyet kalemlerinin tanımlanması
• Hava kargo taşımacılığı için kargo ücretli ağırlığın hesaplanması
• Hava kargo gönderi maliyetleri ve gelirlerini hesaplanması
• Hava Kargo taşıma tiplerinin belirtilmesi
• Navlun hesaplamalarının anlatılması
• Hava Kargo taşımalarında hacim kilo hesabının gösterilmesi
• Gelir ve gider kalemlerinin tanıtılması
|
Ödev: 40 Uluslararası Havaalanının IATA kodları ve ülke kodları |
6) |
• Ticari ve yükleme belgelerinin tanıtılması
• Evraklar üzerindeki bilgileri tanımlanması
• AWB üzerindeki bilgileri özetlenmesi
• Yükleme için gerekli evrakları belirlenmesi
• Yükleme evrakları; AWB – MAWB-HAWB-manifestoların anlatılması
• Ticari evraklar; zorunlu ve destekleyici türlerinin belirlenmesi
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma sayfa Çancı, Erdal (2013), ss.70-71 |
7) |
• Kargo tiplerinin belirlenmesi
• Kargo tipine göre yükleme şartlarını tanımlanması
• Uçak tiplerini ve yükleme tiplerinin tanınması
• Kargo tiplerinin listelenmesi
• Yükleme ekipmanlarının tanınması
• Uçak tiplerinin belirlenmesi
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.87-100 |
8) |
• Ara sınav ile öğrenciler değerlendirilir
• Hacim ve ağırlık karşılaştırarak hava navlun hesabının yapılması
• Hava taşımacılığında kullanılan evrakların belirlenmesi
• Incoterms neleri belirler ve belirlemez, bunların tasvir edilmesi
• Hava kargonun diğer taşıma modelleri ile karşılaştırılması
• Hava kargo organizatörlerinin görevlerinin incelenmesi
• Navlun hesaplarının bilinmesi
• Ticari evrakların işlevlerinin belirlenmesi
• Incoterms’lerin tasvir edilmesi
• Taşıma modellerinin açıklanması
• Sektörel oyuncuların anlatılması
|
Ara Sınav için çalışma |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak.
2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak.
3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek.
4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak. |
|
2) |
1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme.
2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme.
3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı.
4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması.
5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme.
6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
|
|
3) |
1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı.
2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi.
3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme.
4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama. |
|
4) |
1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama.
2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek.
3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama
4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme.
5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
|
|
5) |
1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme
2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme
3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
6) |
1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme
2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme
3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama.
4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma
5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme
|
|