Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Öğrencilere dersin tanımlanması
• Öğrenme hedeflerinin altının çizilmesi
• Syllabusun tanıtılması
• Derste işlenecek ana konular ile ilgili bilgilendirme yapılması
• Bir hava kargocudan beklentiler ve gerekli özelliklerin tanımlanması
• Bir hava kargo şirketinde satış ve operasyon departmanlarının karşılaştırılması
|
|
2) |
• Taşıma modellerinin tanımlanması
• Her taşıma modeli için avantaj ve dezavantajların listelenmesi
• Taşıma modellerinin karşılaştırılması
• Değişik yükleme tiplerine göre en verimli modelin tanımlanması
• Hava Kargo Taşımacılığına girişin anlatılması
• Taşıma modellerinin avantaj ve dezavantajlarının değerlendirilmesi
• Özellikle Hava Kargo taşıma modeli ile diğer modeller ile karşılaştırılması
|
Syllabus incelenmesi
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.5-21
|
3) |
• Bir hava kargo sevkiyatında alıcıdan satıcıya kadar olan süreçte, temel servis sağlayıcıların rollerinin ayırılması
• Temel servis sağlayıcıların görevlerinin ve sorumluluklarının tanımlanması
• Türkiye’de Hava Kargo sektöründe; her temel servis sağlayıcı gruptan ilk 5 şirketin isimlendirilmesi
• Hava kargo yüklemelerindeki süreçlerin belirlenmesi
• Sektördeki temel servis sağlayıcıların tanınması
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss. 36-38 |
4) |
• INCOTERMS 2010 a göre alıcı ve satıcılarının hak ve sorumluluklarının tanımlanması
• INCOTERMS 2010 tanımları ve karşılaştırmaları
• INCOTERMS’ E neden ihtiyaç duyulduğunun açıklanması
• Dünyada Kargo taşımacılığında en büyük 10 havalimanın isimlendirilmesi.
• Türkiye’de uluslararası kargo taşımacılığı yapılan havalimanlarının listelenmesi ve incelenmesi
• Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların tanınması
• INCOTERMS 2010’un listelenmesi
• Havacılık ve hava kargoda kullanılan kısaltmaların anlatılması
• Havalimanları IATA kodlarının belirtilmesi
• Türkiye deki Havaalanlarının tanıtılması
|
Ödev: 20 online ve 5 offline havayolu şirketinin IATA numerik ve alfabetik kodların ve merkezlerinin listelenmesi |
5) |
• Hava taşımacılığı modellerinin tanımlanması ve karşılaştırılması
• Hava kargo yüklemesindeki gelir ve maliyet kalemlerinin tanımlanması
• Hava kargo taşımacılığı için kargo ücretli ağırlığın hesaplanması
• Hava kargo gönderi maliyetleri ve gelirlerini hesaplanması
• Hava Kargo taşıma tiplerinin belirtilmesi
• Navlun hesaplamalarının anlatılması
• Hava Kargo taşımalarında hacim kilo hesabının gösterilmesi
• Gelir ve gider kalemlerinin tanıtılması
|
Ödev: 40 Uluslararası Havaalanının IATA kodları ve ülke kodları |
6) |
• Ticari ve yükleme belgelerinin tanıtılması
• Evraklar üzerindeki bilgileri tanımlanması
• AWB üzerindeki bilgileri özetlenmesi
• Yükleme için gerekli evrakları belirlenmesi
• Yükleme evrakları; AWB – MAWB-HAWB-manifestoların anlatılması
• Ticari evraklar; zorunlu ve destekleyici türlerinin belirlenmesi
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma sayfa Çancı, Erdal (2013), ss.70-71 |
7) |
• Kargo tiplerinin belirlenmesi
• Kargo tipine göre yükleme şartlarını tanımlanması
• Uçak tiplerini ve yükleme tiplerinin tanınması
• Kargo tiplerinin listelenmesi
• Yükleme ekipmanlarının tanınması
• Uçak tiplerinin belirlenmesi
|
Ödev: bir sonraki ders için atanan okuma Çancı, Erdal (2013), ss.87-100 |
8) |
• Ara sınav ile öğrenciler değerlendirilir
• Hacim ve ağırlık karşılaştırarak hava navlun hesabının yapılması
• Hava taşımacılığında kullanılan evrakların belirlenmesi
• Incoterms neleri belirler ve belirlemez, bunların tasvir edilmesi
• Hava kargonun diğer taşıma modelleri ile karşılaştırılması
• Hava kargo organizatörlerinin görevlerinin incelenmesi
• Navlun hesaplarının bilinmesi
• Ticari evrakların işlevlerinin belirlenmesi
• Incoterms’lerin tasvir edilmesi
• Taşıma modellerinin açıklanması
• Sektörel oyuncuların anlatılması
|
Ara Sınav için çalışma |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
9) |
• Hava ithalat sevkiyatında A’ dan Z’ ye satış ve operasyonel adımların etik yaklaşımlarla tanımlanması
• Hava kargo ithalat sevkiyatında değişik adımlarda operasyonel mesajlar yazılması
• Hava Kargo ithalat sevkiyatında Yurtdışı acenteden fiyat istenmesi
• Hava Kargo ithalat sevkiyatı için teklif hazırlanması
• Hava İthalat sevkiyatında operasyon ve satış süreçlerinin belirlenmesi
• Bu süreçlerin anlatılması
|
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
|
2) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar.
Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
3) |
Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler.
Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir.
Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir.
Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. |
|
4) |
Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir.
Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir.
Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir.
Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. |
|
5) |
Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır.
Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir.
Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler.
Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. |
|
6) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
|