Havacılık Yönetimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SHU307 | ||||||||
Ders İsmi: | Seyrüsefer ve Yardımcıları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. KAMİL NECDET AR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu kursun amacı, Hava Seyrüseferi ve Temel Seyrüsefer Yöntemleri konularında öğrencileri donanımlı kılmaktır. |
Dersin İçeriği: | Havacılık Haritaları,Radyo seyrüsefer Yardımcı Sistemleri,Saha kontrol ve Yaklaşma Kontrol Sistemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hava Seyrüseferi Tanımı ve Seyrüsefer Yöntemleri | YOK |
2) | Hava Seyrüseferi Prensipleri | YOK |
3) | Havacılık Haritaları | YOK |
4) | Radyo Dalgaları; Genel Kavramlar, Elektromanyetik Dalga, Modülasyon | YOK |
5) | Radyo Seyrüsefer Yardımcı Sistemleri NDB,ADF | YOK |
6) | Radyo Seyrüsefer Yardımcı Sistemleri VOR,DME | YOK |
7) | Ara Sınav | YOK |
8) | Yaklaşma Kontrol Sistemleri ILS,MLS | YOK |
9) | Saha Kontrol ve Yaklaşma Kontrol Sistemleri RADAR | YOK |
10) | Radyo Seyrüsefer Yardımcıları Radar Sistemleri | YOK |
11) | Uydu Tabanlı Seyrüsefer Sistemleri (GNSS) | YOK |
12) | Uçuş Yoluna Etkiler ( Rüzgar,Hız vd) | YOK |
13) | VFR Uçuş kuralları ve uygulaması | YOK |
14) | Konuların tekrarı | YOK |
15) | Dönem sonu sınavı | YOK |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Devlet Hava Meydanları İşletmesi Hava Seyrüseferi Ders Notları 2- JEPPESSEN GENERAL NAVIGATION (JAR Ref 061 ) JAA ATPL Series JEPPESSEN Radio Navigation (JAR Ref 062 ) 3- DHMİ Seyrüsefer Dairesi Başkanlığı Trafik Müdürlüğü : Radyo Seyrüsefer Yardımcıları |
Diğer Kaynaklar: | 1-PHAK Pilot's Handbook of Aeronautical Knowledge Chapter 15 : Navigation 2- ÖZER Haluk, ''Seyrüsefer'' ATSEP Temel Eğitimi/ Seyrüsefer Yardımcı Sistemleri,2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||||
1) Havacılık Yönetimi lisans programı, öğrencilere havacılık sektörünün işleyişi, ulusal ve uluslararası mevzuatlar, güvenlik ve emniyet sistemleri, müşteri hizmetleri ve etkili iletişim becerileri gibi konularda kapsamlı bir eğitim sunar. Program, öğrencilerin havacılık işletmelerinde yönetim ve organizasyon becerilerini geliştirmelerini, stratejik kararlar alabilmelerini ve sektördeki hukuki ve etik meselelerle başa çıkabilmelerini sağlar. Ayrıca, öğrencilere havacılık teknolojileri ve yenilikçi çözümlerle ilgili bilgi edinme, kültürel farkındalık kazanma ve uluslararası perspektifle hareket etme yetkinlikleri kazandırarak, global ölçekte stratejik düşünme ve liderlik becerisi geliştirmelerini hedefler. Program sonunda, öğrenciler, havacılık sektöründe etkin bir şekilde rol alabilecek donanıma sahip olur. | |||||||||||||||||||||
1) Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
2) Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||||||||
3) Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. | |||||||||||||||||||||
4) Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. | |||||||||||||||||||||
5) Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. | |||||||||||||||||||||
6) Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. | |||||||||||||||||||||
7) Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |||||||||||||||||||||
8) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||||||||||||||||||
9) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | |||||||||||||||||||||
10) Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |||||||||||||||||||||
11) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |||||||||||||||||||||
12) Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||||
13) Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. | |||||||||||||||||||||
14) Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. | |||||||||||||||||||||
15) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | |||||||||||||||||||||
16) Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |||||||||||||||||||||
17) Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | |||||||||||||||||||||
18) Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar | |||||||||||||||||||||
19) Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. | |||||||||||||||||||||
20) Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, | |||||||||||||||||||||
21) Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Havacılık Yönetimi lisans programı, öğrencilere havacılık sektörünün işleyişi, ulusal ve uluslararası mevzuatlar, güvenlik ve emniyet sistemleri, müşteri hizmetleri ve etkili iletişim becerileri gibi konularda kapsamlı bir eğitim sunar. Program, öğrencilerin havacılık işletmelerinde yönetim ve organizasyon becerilerini geliştirmelerini, stratejik kararlar alabilmelerini ve sektördeki hukuki ve etik meselelerle başa çıkabilmelerini sağlar. Ayrıca, öğrencilere havacılık teknolojileri ve yenilikçi çözümlerle ilgili bilgi edinme, kültürel farkındalık kazanma ve uluslararası perspektifle hareket etme yetkinlikleri kazandırarak, global ölçekte stratejik düşünme ve liderlik becerisi geliştirmelerini hedefler. Program sonunda, öğrenciler, havacılık sektöründe etkin bir şekilde rol alabilecek donanıma sahip olur. | |
1) | Başta havacılık olmak üzere tüm ulaştırma operasyonlarının içinde bulunduğu hukuksal, toplumsal ve çevresel çerçevenin gerektirdiği bilgilere derinlemesine sahiptir. | 3 |
2) | Hava taşımacılığı/ lojistik ile ilgili güncel bilgileri içeren kitaplar, araç-gereçler ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 3 |
3) | Hava taşımacılığı/lojistik dalları ile ilgili teknik konularda yeterli altyapıya sahiptir. | 3 |
4) | Uluslararası ticaret ve işletme ile ilgili temel konularda yeterli hukuksal bilgi birikimine sahiptir. | 3 |
5) | Havacılık işletmeleri yönetimi, lojistik, ulaştırma ve kendi alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme yönetimi çözümleri için birlikte kullanır. | 3 |
6) | Matematik, fen bilimleri ve ulaştırma alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri işletme problemlerinin çözümleri için birlikte kullanır. | 3 |
7) | Hava taşımacılığı/ lojistik alanı ile ilgili temel problemleri saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | 3 |
8) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
9) | Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli temel uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | |
10) | Hava taşımacılığı/ lojistik konularında kapsamlı ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
11) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
12) | Çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır ve sorumluluk alır. | |
13) | Alanında proje geliştirme çalışmaları planlar ve ilgili etkinlikleri yönetir. | |
14) | Hava taşımacılığı/ lojistik kapsamlı projelerde takım çalışmaları düzenler, planlar, yönlendirir. | |
15) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle havayolu işletmeciliği, kara, deniz, hava ve demiryolu lojistiği ve ulaştırması kapsamlı konularda, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler, kendini sürekli yeniler. Alanında edindiği bilgileri/becerileri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | |
16) | Gerek kuramsal gerek uygulamalı alanlarda havayolu işletmeciliği, ulusal ve uluslar arası taşımacılık ve lojistik çevrelerinde bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
17) | Hava taşımacılığı/ lojistik içerikli uygulamalar için gerekli olan modern ve teknik araçları seçer ve kullanır. | 3 |
18) | Havacılık alanında uygulamaların ve çözümlerin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olarak ilgili kişi ve kurumlarla etkin iletişim kurar | |
19) | Sorunlara çözüm önerileri geliştirir. Düşünceleri yazılı ve sözlü olarak nicel ve nitel verilerle destekleyerek paylaşır. | 3 |
20) | Havacılık işletmelerinin yönetimi, havacılıkta emniyet ve güvenlik konuları, hava hukuku, havaalanı uygulamaları, havacılığa özgü uygulamaların teknik yönleri konularında bilince sahiptir, | 3 |
21) | Havacılık ilke ve değerlerinin farkındadır. Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | 3 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 9 | 126 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 170 |