Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İzlence anlatılır |
Sağlık İletişimi kavramı anlatılacak konular başlıklar halinde verilir. |
2) |
Sağlık İletişimine Giriş |
İletişim, iletişim süreci, temel öğeleri, sağlık kavramının tanımı, sağlık kaynakları ve riskleri, sağlığın geliştirilmesi, sağlık iletişimi kavramı
Ödev. Patch Adams izlenecek.
|
3) |
Sağlık İletişimi Kavramının Gelişimi |
Sağlık İletişimi anlayışının gelişimi, tarihçesi, sağlık iletişimini etkileyen disiplinler, sağlık iletişimi tanımı ve sağlık iletişimi alanının sınırları ve sağlık İletişim düzeyleri.
|
4) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kendi kendine iletişim) |
Kendini tanıma, farkındalık, ihtiyaçlar teorisi, öğrenilmiş çaresizlik
Düşün,eşleş, paylaş: Film iletişim yönüyle ilgili soru ve yorumlar
Takım çalışması: Oluşturulan takımların ve karşılaştırma yapılacak hastanelerin bildirilmesi. Facebook ve twiter paylaşımlarının takibine başlanması.
Ödev: ters yüz animasyon filmi izlenecek
|
5) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Kişilerarası iletişim düzeyi) |
Kişiler arası iletişim, kişilerarası sağlık iletişimi yaklaşım ve modelleri sağlık personeli hasta ilişkileri mesaj üretimi, sözlü,sözsüz iletişim, dinleme becerileri,empati, kişisel roller, iletişim engelleri.
Düşün,eşleş, paylaş: animasyon filmi ile ilgili |
6) |
Sağlık İletişimi Düzeyleri (Grup iletişim düzeyi ve Kitle İletişimi) |
Grup iletişimi, örgütsel iletişim, iletişimin kurumsal önemi ve işlevleri
Kitle iletişimi ve bilimsel alanda enformasyon, sağlıkla ilgili enformasyon kontrolü ve medya, küreselleşme ve kamu sağlığı enformasyonu üzerine etkileri, sağlık okur yazarlığı ve medya
Düşün,eşleş, paylaş: medya toplumları ile ilgili soru ve yorumlar
|
7) |
Vize |
|
8) |
Sağlık alanında davranış değişikliği, Sağlık Davranışı Teorileri |
Sağlık ile ilgili davranışın oluşumu,
Açıklayıcı Teoriler
Sebepli eylem Teorisi
Nedene Dayalı eylem
Planlanmış Davranış Teorisi
Değişim Teorileri
Sağlık İnanç Modeli
Tüketici enformasyon işleme modeli
Yeniliklerin yayılması kuramı
|
9) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları |
Sağlık iletişimi kampanyalarının tarihçesi
Sağlık iletişim kampanyaları genel bilgi
Sağlık İletişimi Kampanya Süreci Öncesi Planlama
Planlama/Başlangıç Aşaması
İletişim Planı
|
10) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme, Sağlık İletişim kampanyaları,
Hedef Kitle
|
Hedef Kitle Kavramı
Hedef Kitleyi belirlemek
Sağlık iletişiminde hedef kitle
Sağlık iletişim kampanyalarında hedef kitle ayırımı
Sağlık iletişimi yöntemlerinden halk ilişkiler çalışmaları ve savunuculuk
|
11) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (Uygulama- tasarım evresi) |
Sağlık İletişim kampanyası ile yapılabilecekler, planlama, precede-proceed ilerleme, ihtiyaç temelli planlama, iletişim stratejileri geliştirme,hedeflerin belirlenmesi |
12) |
Sağlık İletişimi Programı Geliştirme (etki değerlendirmesi) |
Değerlendirme evresi, metedoloji ve kurama yönelik değerleme, işbirliği ve bulguların paylaşılması, sağlık iletişimi kampanyaları ile ilgili genellemeler, Türkiye’den ve dünyadan sağlık iletişim kampanya örnekleri |
13) |
TAKIM ÇALIŞMASI SONUCU ÖDEV SUNUMLARI |
|
14) |
Takım çalışması sonucu ödev sunumları |
|
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, uluslararası ticaret alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek |
|
2) |
ilgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek,. |
|
3) |
değişen küresel ticaret doğrultusunda uluslararası ticaret teorilerini, gerçek iş dünyası fonksiyonları ile bağdaştırmak ve dünya ticaret sistemlerindeki önemli yeni gelişmeleri yorumlayabilmek ve aynı zamanda ekonomik gelişme ile dış ticaret arasındaki etkileşimi yorumlayabilmek |
|
4) |
uluslararası işletme ve ticaret sisteminin vizyonuna sahip olmak, aynı zamanda dış ticaret ile igili olan lojistik yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak, ve aynı zamanda dış ticaret, sigorta ve riske konu olan ürün ve hizmetlerin dış ticaret finansmanını açıklayabilmek |
|
5) |
kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek, |
|
6) |
dış ticarete konu olan ürün ve hizmetlerin ulusal ve uluslararası düzeyde kalite ve standartlarının özellik ve niteliklerini tanımlayabilmek |
|
7) |
alanla igili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek |
|
8) |
ticaret politikasının; tarifler, tarife dışı engeller, devlet destekleri, uluslararası anlaşmalar, uluslararası örgüt ve kuruluşlar, e-ticaret gibi temel araçlarını ve bu araçların dış ticaret politikasına etkilerini tanımlayabilmek |
|
9) |
kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek |
|