Dijital Oyun Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MBG104 | ||||||||
Ders İsmi: | Medical Biology and Genetics | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite/Yabancı Dil | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi İREM KARAMOLLAOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; hücre ve kalıtsal materyalin genel yapısı ve işlevleri hakkında genel kavramları incelemek ve genetik mekanizmalar konularında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği: | Hücreler ve yapıları Hücre organizasyonu Hücre iskeleti ve Hücre organelleri Genetik materyal yapısı DNA, RNA ve işlevleri Kromozomal Yapı Canlılarda hücre döngüsü Santral Dogma Yapısı Mutasyonlar ve Tipleri Kromozomal Anomaliler DNA Hasar Mekanizmaları ve Onarımı Mendel Genetiği ve Kalıtım Modelleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Tıbbi biyolojiye giriş, • Hücre genel özellikleri • Hücre inceleme metodları | |
2) | • Hücre organizasyonu (prokaryot-ökaryot karşılaştırma), • Hücre membranı ve özellikleri | Discussion with current examples of subject |
3) | Hücre iskeleti ve Hücre organelleri | |
4) | • Genetik materyal yapısı, işlevi, • DNA-RNA, Gen organizasyonu • Gen ifadesinin düzenlenmesi | |
5) | • Kromatin, Kromozom, • Sentromer ve Telomer | Describing the genome-chromosome relationship using databases |
6) | • Hücre döngüsü ve DNA replikasyonu | |
7) | • Transkripsiyon Mekanizması • Translasyon Mekanizması | |
8) | ARA SINAV | |
9) | • Kromozomal yapı ve sayı anomalileri, • Mutasyon ve polimorfizm | |
10) | DNA hasarı ve onarım mekanizmaları | |
11) | Mendel Genetiği ve kalıtım modelleri, Mendel Dışı kalıtım modelleri | |
12) | • Kromozomal yapı ve sayı anomalileri, • Mutasyon ve polimorfizm | |
13) | Epigenetik ve Kanser | |
14) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Concepts of Genetics ©2011 | Palme Hall | Published: 01/01/2011 ISBN: 6055829261 |
Diğer Kaynaklar: | Concepts of Genetics ©2011 | Palme Hall | Published: 01/01/2011 ISBN: 6055829261 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |||
2) Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |||
3) Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dijital oyun tasarımı süreçlerini etkileyen temel kavramları, teorileri ve metodolojileri kavrar. Oyun tasarımı tarihini ve kültürel bağlamlarını analiz edebilir. Oyun tasarımı ile ilişkili disiplinlerarası yaklaşımları ve teorik çerçeveleri kullanabilir. | |
2) | Oyun motorları ve yazılım araçlarını kullanarak interaktif oyun projeleri geliştirebilir. Görsel tasarım, kullanıcı deneyimi ve oyun mekaniği gibi uygulamalı alanlarda beceri kazanır. Hikaye anlatımı, karakter tasarımı ve dünyaların oluşturulması gibi yaratıcı süreçleri oyun tasarımıyla birleştirir. | |
3) | Dijital oyun tasarımı projelerinde liderlik, iş birliği ve proje yönetimi becerileri sergiler. Endüstri standartlarına uygun oyun tasarım dökümantasyonu ve prototipler oluşturabilir. Farklı platformlar ve kullanıcı grupları için yenilikçi, etik ve sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilir. |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 3 | 36 |
Uygulama | 6 | 18 | 108 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 |