Spor Yöneticiliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HRE456 | ||||||||
Ders İsmi: | Reklam ve Sanat Etkileşimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ZEYNEP NİLÜFER ŞENGEL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; reklamcılık alanında sanat akımlarının nasıl kullanıldığını değerlendirmek. Sanat akımlarını öğrenmek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımları örneklerini göstermek. Reklamcılık alanı ürünlerinde sanat akımlarından etkilenerek üretmek. |
Dersin İçeriği: | Sanat akımları ve Reklamcılık Farklı sanat form ve hareketlerinin reklamdaki estetik yansımaları Sanat bağlamında reklamcılığı açıklama Sanat akımlarının reklamcılıktaki yansımalarını analiz etme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rönesans ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
2) | Gotik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
3) | Klasisizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
4) | Maniyerizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
5) | Barok ve reklamcılıktan kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
6) | Romantizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
7) | VİZE SINAVI | Karabacak, Z. İ. (2013). Reklam ve sanat ilişkisi. Karadeniz Teknik Üniversitesi İletişim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 64-76. |
8) | Gerçekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
9) | Dışavurumculuk ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
10) | Kübizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
11) | Gelecekçilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma - Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
12) | Dadaizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. |
13) | Sürrealizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. |
14) | İzlenimcilik ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Bir sonraki ders için verilecek olan okuma- Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. |
15) | Minimalizm ve reklamcılıkta kullanılan örnekler | Homework: assigned reading for next class session -Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
16) | FİNAL SINAVI | Homework: assigned reading for next class session - Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006.Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
Ders Notları / Kitaplar: | Little, Stephen, Derya Nüket Özer, and Elizabeth Bacon. ... İzmler: sanatı anlamak. Yapı-Endüstri Merkezi, 2006. Hollingsworth, Mary, Rengin Küçükerdoğan, and Banu Ergüder. Dünya sanat tarihi. İnkılap Kitabevi, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | ||||
2) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | ||||
3) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | ||||
4) Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | ||||
5) Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmaktadır. | |
2) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmekte ve alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmektedir. | |
3) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etmektedirler. | |
4) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmekte ve alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmektedirler. | |
5) | Spor yöneticiliği öğrencileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmekte ve alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmektedirler. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |