İşletme DR (İngilizce)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBE-601
Ders İsmi: Seminar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersi Veren(ler):








Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrenciye bir konu ile ilgili araştırma yapma ve yaptığı araştırma ile ilgili bir sunum hazırlama yeteneği kazandırılması
Dersin İçeriği: Sözlü olarak sunum

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Modern Mühendislik Araç ve Yöntemleri Hakkında Bilgi ve Kullanabilme
2) Karşılaştığı bir Elektrik Mühendisliği Problemini, Saptama, Tanımlama ve Çözebilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sunumlar Yok
2) Sunumlar Yok
3) Sunumlar Yok
4) Sunumlar Yok
5) Sunumlar Yok
6) Sunumlar Yok
7) Sunumlar Yok
8) Sunumlar Yok
9) Sunumlar Yok
10) Sunumlar Yok
11) Sunumlar Yok
12) Sunumlar Yok
13) Sunumlar Yok
14) Sunumlar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notu
Diğer Kaynaklar: Course Notes

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek.
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak.
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması.
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması.
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme.
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) işletme alanında yer alan temel fonksiyonları teori ve uygulama düzeyinde bilgi kazandırıp gerçek yaşamda uygulayabilmek.
2) iş yaşamının karar süreçlerinde bilimsel araştırma teknikleri araçlarını ve teknolojiyi kullanmak.
3) Politik , yasal , coğrafik , ekonomik ve teknolojik faktörlerin işletmecilik alanın rekabetçi yapısına olan etkilerinin ekip çalışması ile değerlendirilmesi ve gerekli çözümlerin sunulması.
4) işletme alanında güncel konuların farkında olma ve problemlere karşı duyarlılık kazandırma
5) Rapor , çıktı , örgüt içi yazışma gibi yazılı belgelerin sözlü olarak etkin bir şekilde aktarılması.
6) Mesleki uzmanlık ve kavram bilgisi çerçevesinde takım oluşturarak ve liderlik özelliklerini kullanarak problemi tanımlama , analiz etme ve çözme.
7) işletmeciliğin diğer alanlarıyla ilişki kurabilme , küresel ve toplumsal etik normların bilincinde olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Seminer

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Juri 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Juri 1 250 250
Toplam İş Yükü 292