Müzik YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK543 | ||||||||
Ders İsmi: | Sazda İleri İcra Kanun I | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HAKAN GÜNGÖR Dr.Öğr.Üyesi GÜNİZ ALKAÇ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Müziğinin başlıca çalgılarından biri olan kanun, telli ve mızraplı çalgılar ailesine ait yaklaşık 3.5 oktavlı bir enstrümandır. Bu ismin etimolojisi; Yunanca kaide, kural anlamına gelen kanon kelimesinden türediği kabul edilse de yapılan araştırmalara göre Arapça’dan dilimize kanun olarak yerleşmiştir. Türkiye, İran ve Arap ülkelerinde kanun, diğer ülkelerde ise yine kanon’dan türemiş bir kelime olan kanonaki olarak tanımlanmaktadır. Kaynakların birçoğunda kanun çalgısının aslen bir Türk olan zamanın büyük filozofu ve musiki bilgini olarak bilinen Ebu Nasr Muhammed Bin Turhan Bin Uzluğu Farabi (870-950) tarafından icad edildiği belirtilmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Kanunda alıştırmalar, • Sözlü Türk müziği icrası • Sözsüz Türk müziği icrası • Kanun icra teknikleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Geçmiş dönem tekrarı • Teknik geliştirici etütler | |
2) | • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları | |
3) | • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları | |
4) | • Teknik geliştirici etütler • Taksim alıştırmaları | |
5) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası | |
6) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası | |
7) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası | |
8) | Ara Sınav | |
9) | • Çeşitli teknik etütler • Taksim alıştırmaları • Müstahsen (1,5 ses) saz eseri icrası • Teknik geliştirici etütler | |
10) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
11) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
12) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
13) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
14) | • Transpoze, Müstahsen (1,5 ses) şarkı formunda eser icrası • Glissando tekniği | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Nota Arşivi - Repertükül |
Diğer Kaynaklar: | Nota Arşivi - Repertükül |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |