Müzik YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK548 | ||||||||
Ders İsmi: | Sazda İleri İcra Bağlama II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bağlama ve tarihçesi hakkında genel bilgiler, bağlama ve tezene tutuşu, tezene kalıpları, perdelerin tanıtımı, parmak pozisyonları hakkında temel bilgiler ile alıştırmalar, sözlü ve sözsüz halk müziği repertuarının bağlama ile icra edilmesi ve bağlama ile çeşitli icra tekniklerinin uygulanması. |
Dersin İçeriği: | • Bağlamada düzenler • Bağlamada tavırlar • Bağlamada ileri seviyede eser icrası |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Geçmiş dönem tekrarı • Bozuk düzende Konya tavrında ileri seviye eser icrası | |
2) | • Bozuk düzende Konya tavrında ileri seviye eser icrası • Bozuk düzende Silifke tavrında ileri seviye eser icrası | |
3) | • Bozuk düzende Konya tavrında ileri seviye eser icrası • Bozuk düzende Silifke tavrında ileri seviye eser icrası | |
4) | • Bozuk düzende Zeybek tavrında ileri seviye eser icrası • Müstezat düzeninde Konya tavrında ileri seviye eser icrası | |
5) | • Bozuk düzende Zeybek tavrında ileri seviye eser icrası • Müstezat düzeninde Konya tavrında ileri seviye eser icrası | |
6) | • Bozuk düzende Zeybek tavrında ileri seviye eser icrası • Müstezat düzeninde Konya tavrında ileri seviye eser icrası | |
7) | • Bozuk düzende Zeybek tavrında ileri seviye eser icrası • Müstezat düzeninde Konya tavrında ileri seviye eser icrası | |
8) | Ara Sınav | |
9) | • Bozuk düzende Zeybek tavrında ileri seviye eser icrası • Müstezat düzeninde Konya tavrında ileri seviye eser icrası • Bozuk düzende Silifke tavrında ileri seviye eser icrası | |
10) | • Bozuk düzende Sürmeli tavrına uygun tezene çalışması • Bozuk düzende Sürmeli tavrında eser icrası | |
11) | • Bozuk düzende Sürmeli tavrına uygun tezene çalışması • Bozuk düzende Sürmeli tavrında eser icrası | |
12) | • Bozuk düzende Sürmeli tavrına uygun tezene çalışması • Bozuk düzende Sürmeli tavrında eser icrası | |
13) | • Bozuk düzende Âşıklama tavrına uygun tezene çalışması • Bozuk düzende Âşıklama tavrında eser icrası | |
14) | • Bozuk düzende Âşıklama tavrına uygun tezene çalışması • Bozuk düzende Âşıklama tavrında eser icrası | |
15) | Genel Tekrar | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL |
Diğer Kaynaklar: | TRT Nota Arşivi - REPERTÜKÜL |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | ||
2) Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | ||
3) Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. | 5 |
2) | Lisansüstü öğrencilerine olanak sağlayacak araştırma deneyimleri sağlamak teorik ve pratik konularda ustalaşmalarını sağlamak. Teknikleri ve elde edilen bilgilerin yorumlanmasında araştırmacı ve yaratıcı faaliyetler yapmak. | |
3) | Tarihsel ve kültürel bağlamları da dahil olmak üzere çok çeşitli müzik eserlerini ve eserlerin özel karakterini oluşturan müzik teorisinin unsurlarını analiz edebilmek. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |