Müzik YL (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MZK540 | ||||||||
Ders İsmi: | Sazda İleri İcra Viyolonsel II | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÇETİN KÖRÜKÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BİKE ÖNER Doç. Dr. NACİ MADANOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere viyola çalma becerilerini en üst düzeye çıkarmak, karmaşık teknikleri öğretmek ve ileri seviye repertuarla çalışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | İleri düzeyde teknik egzersizler ve viyola üzerinde ısınma çalışmaları. İleri seviyede bir solo eserin detaylı analizi ve performansı. Duygusal ifade ve viyola üzerinde duygu aktarımı üzerine çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İleri düzeyde teknik egzersizler ve viyola üzerinde ısınma çalışmaları. | |
2) | Yüksek pozisyonlarda gezinme ve etüt çalışmaları. | |
3) | Zorlu viyola etütlerinin üzerine çalışmalar ve tekniği geliştirmeye yönelik egzersizler. | |
4) | İleri düzeyde yay tekniği ve virtüöz eserler üzerine çalışmalar. | |
5) | İleri seviyede bir solo eserin detaylı analizi ve performansı. | |
6) | Viola ile diğer telli çalgılar arasında entegrasyon çalışmaları. | |
7) | Genel Tekrar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İleri düzeyde arpeggio ve dört telli akorlar üzerine çalışmalar. | |
10) | İleri seviyede bir başka solo eserin analizi ve performansı. | |
11) | Virtüöz eserler ve teknik zorluklarla baş etme üzerine çalışmalar. | |
12) | Viola ile diğer enstrümanlar arasında uyumlu performans oluşturma. | |
13) | Öğrenci performansları ve teknik değerlendirme. | |
14) | Genel tekrar | |
15) | Genel tekrar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | "Essential Elements for Strings" - Robert Gillespie ve Pamela Tellejohn Hayes "Suzuki Viyola Metodu" - Shinichi Suzuki "Viyola Teknikleri" - Lionel Tertis |
Diğer Kaynaklar: | "Essential Elements for Strings" - Robert Gillespie ve Pamela Tellejohn Hayes "Suzuki Viyola Metodu" - Shinichi Suzuki "Viyola Teknikleri" - Lionel Tertis |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pratik alanında enstürmanı ile yapacağı çalışmaların yanında bilimsel bir müzik anlayışı kazandırmak. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Ödev |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 34 |