Bilişim Sistemleri (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | BIS516 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Veritabanı Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi FERİDUN CEMAL ÖZÇAKIR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İlişkisel veritabanı modellemesi oluşturma, veritabanı ileri sorgulama tekniklerini öğrenme ve yordamsal veritabanı programlaması yapma. |
Dersin İçeriği: | İlişkisel veritabanı tasarlama, veritabanı sunucularının güvenlik mekanizmasını yapılandırma, saklı prosedürler, fonksiyonlar, tetikleyiciler, yordamsal programlama, veritabanı üzerinde karşılaştırma ve kontrol deyimlerini kullanma, döngü deyimleri kullanma, imleç yapıları ile etkin veritabanı yordamsal programlaması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Veritabanı ve SQL Sunucu Yapısına Genel Bakış | |
2) | SQL Sunucu ve SQL Sunucu Güvenlik Mekanizması, İlişkisel Veritabanı Modeli | |
3) | Veri Tanımlama Dili Komutları (DDL) (CREATE, DROP, ALTER ..) ve Veri İşleme Komutları (DML) (SELECT, INSERT, DELETE, UPDATE) | |
4) | Birleştirme (INNER JOIN, LEFT OUTER, RIGHT OUTER), İlişkilendirme - Kısıtlamalar (CONSTRAINTS) | |
5) | Tetikleyiciler (Triggers) (INSERT, DELETE, UPDATE) | |
6) | Veri Denetleme Dili deyimleri (Deyim ve Nesne izinleri, GRANT,DENY ve REVOKE) | |
7) | Değişkenler, Karşılaştırma ve Kontrol Deyimleri (IF/ELSE, BEGIN/END, WHILE, GOTO ve CASE komutları) | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Saklı Prosedürler (Stored Procedure) - Değer Alan (Giriş Parametreli), Değer Veren (Çıkış Parametreli) | |
10) | Kullanıcı Tanımlı Fonksiyonlar (Table-valued, Scalar-valued) | |
11) | Gelişmiş Sorgulama Tasarımı (Alt sorgulamalar, sorgulamalarla veri ekleme, silme ve güncelleme) | |
12) | İmleçler (Dolaşabilir, Statik, Dinamik, Anahtarlı, Salt-İleri imleçler) | |
13) | Hareketler ve Kilitler | |
14) | Zamanlamış Görevler Oluşturma | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Microsoft SQL Docs - Programming |
Diğer Kaynaklar: | - Inside Microsoft SQL Server 2008: T-SQL Programming (Itzik Ben-Gan, Dejan Sarka, Ed Katibah, Greg Low, Roger Wolter, Isaac Kunen) - Microsoft Press - Programming Microsoft SQL Server 2012 (Leonard Lobel, Andrew Brust) - Microsoft Press |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma. | ||||
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | ||||
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | ||||
4) Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme. | ||||
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veri ve veri tabanı yönetim sistemleri gibi konularında bilgi ve becerilere sahip olma. | 5 |
2) | Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. | 4 |
3) | Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. | 3 |
4) | Bilişim projelerinde yürütücü ya da katılımcı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluklar alabilme. | 3 |
5) | Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. | 5 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 42 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Sunum / Seminer | 2 | 5 | 10 |
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 150 |