Dersin Amacı: |
Ders, bireylerin tüm örgütsel eğitim araçlarından bağımsız olarak toplumdaki yerlerini algılamalarını, kendi özgür iradeleriyle tercihlerini yapabilmeyi ve bu tercihlerin sorumluluğunu alabilmeyi, bireysel keşiflerle öz dürüstlüğü anlayıp bilinçli bir şekilde kendi duygu, düşünce ve davranışlarıyla barışık bireyler yetiştirmeyi öğretir. Etrafında olan biteni sorgulamadan kabul etmek yerine farkındalığı arttırarak günümüz modern yaşam tarzının ihtiyaçlarına göre sorgulamalarını yapıp sadece eğitimin bireye verdikleri ile değil, akıl yoluyla da sonuçlar elde etmeyi ve yaşamın yeni ihtiyaçlarına uyum sağlamayı öğretir. |
Dersin İçeriği: |
Bireyselliğin ve farkındalığın tanımı, bireyi oluşturan faktörler, sosyal kontratlar ve çıkar algısı, denge, normalizasyonun tanımı, duygu yönetimi, algı yönetimi, istek ve ihtiyaç ayrımı, toplum ve tehdit algısı, tercih özgürlüğü ve farkındalığı, koşullu ve koşulsuz şartlanmalar, cinsellik algısı ve toplumdaki yeri, nefes ile zihin yönetimi, yargı mekanizması ve duygularımızla başa çıkabilme, determinizmin tanımı ve dualitenin anlaşılması, öğrenme yöntemleri, motivasyonların harekete geçirilmesi, yüzleşme süreçleri. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
• Ders içeriğinin açıklanması
• Sınavlar hakkında bilgiler verilmesi
• Dönem içinde yapılacak uygulamaların açıklanması
• Dönem bitirme projeler hakkında bilgi verilmesi
• Ders Değerlendirmenin nasıl yapılacağı hakkında bilgi verilmesi
|
|
2) |
• Bireysel farkındalığın tanınması
• Ben algısı
|
|
3) |
• Nefes kullanımı
• Yaşamın anlaşılması ve tanımlanması
• Nefes zihin ilişkisi
|
|
4) |
• Bireysel ve Toplumsal tercihlerin farkı
• Tercihlerin farkındalığa ve üretkenliğe etkileri
• Tercih mekanizması ve motivasyon
|
|
5) |
• Toplumsal kodların anlaşılması
• Toplumsal kodların silinmesi
|
|
6) |
• Zihinsel süreçlerin tanınması
• Duygu Düşünce Davranış etkileşimi
• Duygu yönetimi
• Zihin ve Hafıza yönetimi
|
|
7) |
• Denge unsurlarının anlaşılması
• Normalizasyon
• Toplum ve tehdit algısı
• Determinizm
|
|
8) |
• Dual kavramların anlaşılması, dualite
• Sorgusuz yargıların bireye ve topluma etkileri
|
|
9) |
• Üretkenlik ve motivasyonların anlaşılması
• Öz motivasyon yaratma becerisi
|
|
10) |
• Yargıların tanınması
• Yargılardan arınma
• Sorumluluk ve Suçluluk
|
|
11) |
• Üretkenlik için zaman kullanımı
• Zaman ve sürenin farkı / verimli kullanımları
• Zaman yönetimi
|
|
12) |
• Öğrenme alışkanlıklarının anlaşılması
• İstenilenin keşfi – ne istediğini bilen bir birey olma
|
|
13) |
• Bireysel yollar çizilmesi
• Bireylerin üretkenliğinin yönlendirilmesi
• Farkındalığın keşfi
|
|
14) |
• Öğretici sınav uygulaması |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sağlık ve sağlık yönetimi alanındaki kavramları tanımlar ve yorumlar. |
|
2) |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirleyebilir; bunları çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme çalışma alanındaki kişilere liderlik edebilme ve takım ruhunu aşılayabilme becerilerine sahiptir. |
|
3) |
Örgütün/Kurumun paydaşları ve rakipleri ile ilişkilerini analiz eder; bunlara ilişkin çalışmaları etkin bir biçimde yürütür. |
|
4) |
Sağlık mevzuatını ve bunu esas alan kanun ve yasal düzenlemeler ile güncel değişiklikleri değerlendirebilir, gerekli anlaşma ve çözümler üzerinde hazırlık ve sunum yapabilir. |
|
5) |
Karar, uygulama ve davranışlarında sağlık yönetimine ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliğindedir. |
|
6) |
Sektörel gelişimleri takip edebilecek, bilimsel araştırma yapabilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde İngilizceyi ve iş ilişkilerini sürdürebilecek düzeyde ikinci yabancı dili kullanır. |
|
7) |
Alanının gerektirdiği bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
8) |
Toplum sağlığı sorunlarını analiz ederek, ihtiyaçlar doğrultusunda çözümler üretebilir ve bu doğrultuda sağlık eğitimi ve iletişimi programlarını oluşturur. |
|
9) |
Örgüt/Kurum, iş, toplumsal ve bilimsel etik değerlere uygun davranır; kültürel değerler ile çevre koruma, kalite, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
|