Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY569 | ||||||||
Ders İsmi: | Kanser ve Beslenme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. DİLŞAT BAŞ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Kanserin oluşumu ve patogenezi, beslenmenin kanserden korunmadaki etkinliği, uygulanan çeşitli tedavi yöntemlerinin yan etkilerinin beslenme programlarıyla nasıl hafifleteceği konularında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği: | Yeterli ve dengeli beslenme kavramı, besin grupları, kanser patogenezi ve çeşitleri, ulusal ve uluslararası kanser istatistikleri, kanser oluşumunu önlemede beslenme etkisi, farklı kanser türlerinde beslenme tedavisi, kanserde enerji ve besin öğesi gereksinimi ve biyokimyasal değerlendirmeler, kanserde enteral-parenteral beslenme desteği önemi, kanser kaşeksisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kanserin tanımlanması, Türkiye ve dünyada kanser prevalansı | - |
2) | Karsinogenezde genetik ve çevresel faktörler | - |
3) | Kanser ve makronutrientler | - |
4) | Kanser ve makronutrientler | - |
5) | Kanser ve mikronutrientler | - |
6) | Kanser ve mikronutrientler | - |
7) | sınav | - |
8) | Kanserin önlenmesinde biyoaktif diyet bileşenleri | - |
9) | Onkolojide beslenme durumunun değerlendirilmesi | - |
10) | Onkoloji hastalarında beslenme desteği | - |
11) | Bilimsel yayın tartışması | - |
12) | Bilimsel yayın tartışması | - |
13) | sunumlar | - |
14) | Sunumlar | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin sorumlusunun ilgili literatür ile hazırlamış olduğu notlar |
Diğer Kaynaklar: | Ateş Özcan B., Baysal A. Kanserden korunma ve kanserde beslenme tedavisi. In: M.Emel Alphan editors. Hastalıklarda Beslenme Tedavisi. 5. Baskı, Hatipoğlu Yayınları; 2019. p: 567-603. Shaw C, Nutrition and Cancer, Wiley, First edition, 2010. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 10 |
Sunum | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | 1 | % 5 |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 5 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 7 | 5 | 35 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 177 |