Advanced Electronics and Communication Technology (English) (with thesis) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ECE510 | ||||||||
Ders İsmi: | Digital Audio and Video Broadcasting | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstrideki teorik temelleri ve pratik uygulamaları vurgulayarak öğrencilere dijital ses ve video yayın teknolojileri, standartları ve uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmak. |
Dersin İçeriği: | Introduction to Digital Broadcasting Analog vs. Digital Broadcasting Digital Broadcasting Standards: DVB (Digital Video Broadcasting), ATSC (Advanced Television Systems Committee), ISDB (Integrated Services Digital Broadcasting) Audio and Video Encoding Techniques Compression Algorithms: MPEG (Moving Picture Experts Group), H.264, H.265 (Advanced Video Coding), AAC (Advanced Audio Coding) Transmission and Multiplexing in Digital Broadcasting Digital Television (DTV) and High Definition Television (HDTV) Digital Radio Broadcasting Satellite Broadcasting Internet Protocol Television (IPTV) Interactive TV and Enhanced Services Digital Rights Management (DRM) in Broadcasting Broadcast Automation Systems Hands-on Lab Sessions: Setting up digital broadcasting equipment Using broadcasting software tools Practical exercises in encoding, compression, and transmission Case Studies and Industry Examples Future Trends in Digital Broadcasting |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Yayıncılığa Giriş | Ders Notları |
2) | Analog ve Dijital Yayıncılık | Ders notları |
3) | Dijital Yayın Standartları: DVB (Dijital Video Yayını) ATSC (Gelişmiş Televizyon Sistemleri Komitesi) ISDB (Entegre Hizmetler Dijital Yayıncılığı) Diğerleri (uygun olduğu şekilde) | Ders notları |
4) | Audio and Video Encoding Techniques | Ders Notları |
5) | Compression Algorithms: MPEG (Moving Picture Experts Group) H.264, H.265 (Advanced Video Coding) AAC (Advanced Audio Coding) Others | Ders Notları |
6) | Dijital Yayıncılıkta İletim ve Çoğullama | Ders notları |
7) | Dijital Televizyon (DTV) ve Yüksek Tanımlı Televizyon (HDTV) | Ders Notları |
8) | Dijital Radyo Yayıncılığı | Yok |
9) | Vize | Ders Notları |
10) | Uydu Yayıncılığı | Ders notları |
11) | İnternet Protokol Televizyonu (IPTV) | Ders Notları |
12) | Yayıncılıkta Dijital Haklar Yönetimi (DRM) | Ders Notları |
13) | Yayın Otomasyon Sistemleri | Ders notes |
14) | Vaka Çalışmaları ve Sektör Örnekleri Dijital Yayıncılıkta Gelecek Trendler | Ders notları |
15) | Final Sınav | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | "Digital Television Fundamentals" by Michael Robin and Michel Poulin "Introduction to Digital Audio and Video Broadcasting" by Hugh Wilson |
Diğer Kaynaklar: | "Digital Video Broadcasting: Technology, Standards, and Regulations" by Walter Fischer "Digital Audio Broadcasting: Principles and Applications" by Wolfgang Hoeg Online resources and academic journals in the field of digital broadcasting. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
2) | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |
7) | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. | |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Proje | 1 | 60 | 60 |
Ara Sınavlar | 2 | 60 | 120 |
Final | 1 | 70 | 70 |
Toplam İş Yükü | 295 |