Advanced Electronics and Communication Technology (English) (with thesis) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ECE514 | ||||||||
Ders İsmi: | Standards and Regulations in Engineering | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM KIVANÇ TÜRELİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, mühendislik standartları ve düzenlemelerinin önemini, uygulanmasını ve sonuçlarını tam olarak kavrayarak, mühendislik projeleri ve endüstrilerinde kalite, güvenlik ve etik davranışın sağlanmasındaki rollerini anlamalarını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | Mühendislik uygulamalarında standart ve düzenlemelerin önemini anlamak. Standardizasyon kuruluşlarının ve düzenleyici kurumların rollerini araştırmak. Elektronik ve haberleşme ile ilgili ulusal ve uluslararası mühendislik standartlarını öğrenmek. Mühendislik projelerine yönelik uyumluluk gerekliliklerini ve prosedürlerini incelemek. Güvenlik standartlarını ve bunların mühendislik tasarımı ve uygulamasına etkilerini anlamak. Mühendislikte etik hususları ve mesleki sorumlulukları tartışmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction to Standards and Regulations | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
2) | Standardizasyon Kuruluşları: Uluslararası Standardizasyon Örgütü (ISO) Elektrik ve Elektronik Mühendisleri Enstitüsü (IEEE) Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsü (ETSI) Diğerleri (uygun olduğu şekilde) | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
3) | Düzenleyici Kurumlar: Federal İletişim Komisyonu (FCC) Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) Federal Havacılık İdaresi (FAA) Diğerleri (uygun olduğu şekilde) | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
4) | Ulusal ve Uluslararası Mühendislik Standartları: Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği için IEEE Standartları Telekomünikasyon Standartları (örn. GSM, CDMA) Güvenlik Standartları (örn. IEC 61508, UL Standartları) Kalite Yönetim Standartları (örneğin ISO 9001) Çevre Standartları (örn. RoHS, WEEE) Diğerleri | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
5) | Uyumluluk Gereksinimleri ve Prosedürleri | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
6) | Safety Standards in Engineering: Electrical Safety Standards Radio Frequency (RF) Safety Standards Workplace Safety Regulations (e.g., OSHA) Product Safety Certification (e.g., CE Marking) | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
7) | Mühendislikte Etik Hususlar: Mesleki Davranış Kuralları Fikri Mülkiyet Hakları Gizlilik ve Veri Koruma Düzenlemeleri Mühendislikte Sosyal Sorumluluk | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
8) | Örnek Olay İncelemeleri: Mühendislik Projelerinde Uyumluluk ve Düzenleme | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
9) | Midterm | Genel Tekrar |
10) | Ethics in Science and Engineering: Morality and Ethics Science, society and ethics Technology, environment and ethics Scientific research and ethics | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
11) | Sektör Örnekleri ve En İyi Uygulamalar Risk yönetimi Bilinmeyenlere karşı korku İhtiyatlılık İlkesi Yaklaşımı | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
12) | Akademik Etik Araştırma Etiği Yayın Etiği Bilimsel Suiistimal | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
12) | Avrupa Birliği ve Bilim: Gelişmiş ülkeler ve bilim ve teknoloji Gelişmiş ülkelerdeki sınırlar, yüksek teknoloji Etik sorular AB ile ilgili standartlar | Read the relevant section of the textbook. |
13) | Doing Research in Complex problematic areas Science and Earthquakes Science and public health Science and Cancer, science and base stations, etc. Doing research in medicine, epidemiology, in-vitro, in-vivo studies | Ders kitabının uygun bölümünün okunması. |
14) | Final | Tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Ray Tricker, Quality and Standards in Electronics, O'Reilly 2012. ITU, Telecommunicatoins Regulation Handbook. R. Stone, L. Sevgi, “Academic Publishing,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 57, No. 6, pp.xxx-xxx, Dec 2015. L. Sevgi, "Innumeracy: The Meaning of the Numbers We Use,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 49, No. 2, pp.195-190, Apr 2007. L. Sevgi, "Speaking with Numbers: Public Understanding of Science,” ELEKTRIK, Turkish J. of Electrical Engineering and Computer Sciences (Special issue on Electrical and Computer Engineering Education in the 21st Century: Issues, Perspectives and Challenges), Vol. 14, No. 1, pp.33-40, 2006. L. Sevgi, "On the Science, Scientific Process and Scientific Filter.. ,” (Letter to the Editor), IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No.2, pp.122, Apr. 2002. |
Diğer Kaynaklar: | • R. Stone, L. Sevgi, “Academic Publishing,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 57, No. 6, pp.xxx-xxx, Dec 2015. • L. Sevgi, “Electromagnetic Precursors and Earthquakes: Nowcasting, Forecasting and Prediction,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 56, No. 6, pp.319-326, Dec 2014. • L. Sevgi, “Biostatistics and Epidemiology: Hypothetical Tests on Cell Phone Users,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 52, No. 1, pp.267-273, Feb 2010. • L. Sevgi, “Hypothesis Testing and Decision Making: Constant-False-Alarm Rate,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 51, No. 3, pp.218-224, Jun 2009. • L. Sevgi, "Innumeracy: The Meaning of the Numbers We Use,” IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 49, No. 2, pp.195-190, Apr 2007. • L. Sevgi, "A Critical Review on Electromagnetic Precursors and Earthquake Prediction,” ELEKTRIK, Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences, Vol. 15, No.1, pp.1-15, April 2007. • L. Sevgi, "Earthquake Early Warning: Prediction vs. Guess,” Comment to the "Earthquake Alarm" by Tom Bleier and Friedemann Freund, IEEE Spectrum Online, Vol. 42, No.12 (INT), pp. 17-21, Dec. 2005 (www.spectrum.ieee.org.csulib.ctstateu.edu/dec05/comments/1181). • L. Sevgi, "Speaking with Numbers: Public Understanding of Science,” ELEKTRIK, Turkish J. of Electrical Engineering and Computer Sciences (Special issue on Electrical and Computer Engineering Education in the 21st Century: Issues, Perspectives and Challenges), Vol. 14, No. 1, pp.33-40, 2006. • L. Sevgi, "On the Science, Scientific Process and Scientific Filter.. ,” (Letter to the Editor), IEEE Antennas and Propagation Magazine, Vol. 44, No.2, pp.122, Apr. 2002. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
6 |
3 |
4 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |||||||||||
2) Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |||||||||||
3) Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |||||||||||
4) Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |||||||||||
5) Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |||||||||||
6) Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |||||||||||
7) Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. | |||||||||||
8) Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |||||||||||
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |||||||||||
10) Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
11) Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |||||||||||
12) Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | |
2) | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | |
3) | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | |
4) | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
5) | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
6) | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. | |
7) | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri çözümler ve irdeler. | |
8) | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | |
9) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
10) | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. | |
12) | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 | 196 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 246 |