Uçak Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MUTK112 | ||||||||
Ders İsmi: | Havacılık Kanunları ve Kuralları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT AKIN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. HASAN TAYFUN ERDOĞAN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı ülkemiz ve EASA üye ülkelerinde geçerli olan sivil havacılık kurallarının incelenmesidir. Öğrenci bu dersten sonra Sivil Havacılık kurallarının düzenleyici çerçevesi, onaylayıcı bakım personeli mevzuatı, onaylanmış bakım kuruluşları, hava operasyonları, sürekli uçuşa elverişlilik, ulusal ve uluslar arası gereklilikler hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Yönetmeliklerin Çerçevesi, SHY66 Onaylayıcı personel (Certifying Staff) Bakım,SHY145 Onaylı Bakım Kuruluşları, SHY OPS Ticari Hava Taşımacılığı, SHY-M, Ulusal ve Uluslar arası Gerekliliklerin Uygulanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Öğrencilere dersin amacı ve kapsamının bildirilmesi | Dersin İzlencesi |
2) | Uluslar Arası Sivil Havacılık Organizasyonu’nun (ICAO) Rolü Avrupa Komisyonlarının Rolü EASA'nın Rolü | |
3) | AB Üye Ülkelerinin ve Ulusal Havacılık Otoritelerinin Rolü 216/2008 sayılı Regülasyon(EC) ve uygulama kuralları 748/2012(EU) Part-21, Part-M, Part-145, Part-66, Part-147 gibi çeşitli Ekler (Part'lar) ve NO 965/2012 (EU) regülasyonu arasındaki ilişki | |
4) | Part-66'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi | |
5) | Part-66'nın detaylı bir şekilde idrak edilmesi | |
6) | Part-145'in ve Part-M Alt Bölüm F'in detaylı bir şekilde idrak edilmesi | |
7) | No 965/2012(EU) Regülasyonu’nun genel olarak idrak edilmesi. Hava İşletici Sertifikaları Özellikle sürekli uçuşa elverişlilik ve bakım ile ilgili olmak üzere işleticinin sorumlulukları | |
8) | VİZE SINAVI | |
9) | Sürekli uçuşa elverişlilik ile ilgili Part-21 hükümlerinin detaylı bir şekilde idrak edilmesi Part-M'in detaylı bir şekilde idrak edilmesi | |
10) | Bakım Programları, Bakım kontrolleri ve muayeneleri Uçuşa Elveriş Direktifleri | |
11) | Servis Bültenleri, İmalatçı servis bilgileri Modifikasyonlar ve onarımlar Ulusal ve Uluslararası Gereklilikler | |
12) | Bakım dokümantasyonu Bakım el kitapları, Yapısal onarım el kitabı, Resimli parçalar katalogu, vb. | |
13) | Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri | |
14) | Ana Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listeleri Asgari/Minimum Teçhizat/Ekipman Listes, Dispeç Sapma Listeleri | |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Uçak Bakım MEGEP Modülleri Ticari Hava Taşımacılığı ve Uçak Sertifikasyonu (525MT0040) Part-66, Part-147, Part-145, Part-M, ulusal ve uluslar arası talimatlar,yönetmelikler ve genelgeler |
Diğer Kaynaklar: | EĞİTİMCİ DERS NOTLARI |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |||||
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |||||
5) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |||||
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
4) | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
6) | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 1 |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |