Beslenme ve Diyetetik (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY667 | ||||||||
Ders İsmi: | Beslenme ve Metabolomik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nutrisyonel genomik başlığı altında, bireyin genetik özellikleri ile diyet bileşenleri arasındaki karşılıklı etkileşimleri ve bu etkileşimlerin insan sağlığı üzerine olası etkilerini inceler. |
Dersin İçeriği: | Temel genetik kavramları, nutrisyonel genomik ve ilişkili kavramlar, diyetin gen ekspresyonuna etkisi, çeşitli hastalıklarının oluşumunun önlenmesi ve/veya tedavisinde gen ve diyet etkileşimleri, nutrisyonel genomik uygulama alanları, diyetisyenlerin konu ile ilgili gereksinimleri ve sorumluluklarını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel genetik kavramlarının gözden geçirilmesi | yok |
2) | Nutrisyonel genomik ile ilişkili kavramların incelenmesi | yok |
3) | Nutrigenomik & Nutrigenetik | yok |
4) | Kardiyovasküler hastalıkların oluşumu ve tedavisinde gen-diyet etkileşimleri | yok |
5) | Diyabetin oluşumu ve tedavisinde gen-diyet etkileşimleri | yok |
6) | Obezite ve metabolik sendromun oluşumu ve tedavisinde gen-diyet etkileşimleri | yok |
7) | Kanserin oluşumu ve tedavisinde gen-diyet etkileşimleri | yok |
8) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların oluşumu ve tedavisinde gen-diyet etkileşimleri | yok |
9) | Diğer hastalıkların oluşumu ve tedavisinde gen-diyet etkileşimleri | yok |
10) | Yaşlanmada etkili olan gen-diyet etkileşimleri | yok |
11) | Nutrisyonel genomik uygulama alanları | yok |
12) | Etik Değerlendirme ve Yasal Düzenlemeler | yok |
13) | Diyetisyenlerin nutrisyonel genomik konusundaki gereksinimleri ve sorumlulukları | yok |
14) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. American Dietetic Association. (2009). Nutritional Genomics Series. Retrived from American Dietetic Association Web site: http://www.eatright.org/cps/rde/xchg/ada/hs.xsl/home_20180_ENU_HTML.htm 2. The European Nutrigenomics Organisation.(2009). http://www.nugo.org/everyone 3. http://www.ornl.gov/sci/techresources/Human_Genome/home.shtml 4. Simopoulos A.P, Ordovas J.M. (2004), NUTRIGENETOCS AND NUTRIGENOMICS World Review of Nutrition and Dietetics Vol. 93 Karger, Switzerland |
Diğer Kaynaklar: | 1. American Dietetic Association.(2009). Nutritional Genomics Series. Retrived from American Dietetic Association Web site: http://www.eatright.org/cps/rde/xchg/ada/hs.xsl/home_20180_ENU_HTML.htm 2. TheEuropeanNutrigenomicsOrganisation.(2009). http://www.nugo.org/everyone 3. http://www.ornl.gov/sci/techresources/Human_Genome/home.shtml 4. Simopoulos A.P, Ordovas J.M. (2004), NUTRIGENETOCS AND NUTRIGENOMICS World Review of Nutrition and Dietetics Vol. 93 Karger, Switzerland |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||||
7) alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |