Beslenme ve Diyetetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | BES409 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi / Seminer | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR-EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK Öğr.Gör. GÜLEYFE BEYZA YILDIRIM Öğr.Gör. BEKİR KÜRŞAT AYDIN Dr.Öğr.Üyesi AYLİN SEYLAM KÜŞÜMLER Dr.Öğr.Üyesi FUNDA ŞENSOY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Beslenme ve diyetetik alanlarında proje hazırlama ve sunmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Beslenme ve diyetetik ile ilgili özel konularda seminer hazırlama ve sunma. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin plani hakkinda detayli bilgi verme, konularin toplanmasi-onerilmesi, program yapma | - |
2) | makale tarama, ozet hazirlama ve seminer hazirlama kriterlerinin belirlenmesi, konularin dagilimi ve belirlenmesi | - |
3) | Giris, ozet ve amac bolumlerinin yazimi ve kotrolu | - |
4) | Giris, ozet ve amac bolumlerinin yazimi ve kotrolu | - |
5) | materyal-metod ve bulgularin yazimi ve kontrolu | - |
6) | materyal-metod ve bulgularin yazimi ve kontrolu | - |
7) | materyal-metod ve bulgularin yazimi ve kontrolu | - |
8) | tartisma ve sonuc bolumlerinin yazimi ve kontrolu | - |
9) | tartisma ve sonuc bolumlerinin yazimi ve kontrolu | - |
10) | tartisma ve sonuc bolumlerinin yazimi ve kontrolu | - |
11) | son hazirliklar ve intihal kontrol | - |
12) | duzeltme-kontrol | - |
13) | duzeltme-kontrol | - |
14) | duzeltme-kontrol | - |
15) | Proje teslimi | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Tüm mesleki kaynaklar (kitap, akademik dergi vs.) |
Diğer Kaynaklar: | All professional resources (books, academic journals etc.) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | ||||||||
2) Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | ||||||||
3) Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||||
5) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||||
6) Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | ||||||||
7) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | ||||||||
8) Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | ||||||||
9) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||||
10) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | 5 |
2) | Sağlık alanında edindiği bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik koruyucu sağlık eğitimi yapar. | 5 |
3) | Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 |
5) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
6) | Mezunlar sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak bilgilerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini aktarır ; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. | 4 |
7) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. | 4 |
8) | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. | 3 |
9) | Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | 3 |
10) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 0 |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Rapor Teslimi | 1 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 107 |