Dersin Amacı: |
Klasik yöntemlerle mesleki çizimlerin yapılabilmesi için kullanılan gerekli araç ve gereçlerin öğretilmesi, Ortogonal ve kutupsal alım çizimlerinin ölçekli olarak yapılmasının öğretilmesi, pafta ve pafta üzerindeki bilgilerinin öğretilmesi, pafta açma ve koordinat kavramının verilmesi, eş yükselti eğrilerinin klasik yöntemlerle çizilmesinin kavratılması, paftadan en ve boy kesit alınmasının öğretilmesi,Klasik yöntemlerle yapılan yukarıdaki tüm işlem adımlarının bilgisayar yardımıyla CAD programı kullanarak yapılmasının öğretilmesi.
|
Dersin İçeriği: |
Klasik yöntemlerle mesleki çizimlerin yapılabilmesi için kullanılan gerekli araç ve gereçler, Klasik çizim tekniği ile ortogonal ve kutupsal alım, Pafta kavramı, pafta üzerindeki bilgiler, ölçek ve pafta boyutları, Karelajların koordinatlandırılması ve paftaların isimlendirilmesi, Eş yükselti eğrilerinin klasik yöntemler (kağıt şerit ve doğrusal enterpolasyon) kullanılarak çizimi, Pafta üzerinden boy ve en kesit çıkarılması ve bunların ölçekli olarak çizilmes,Pafta üzerinden boy ve en kesit çıkarılması ve bunların ölçekli olarak çizilmesi, CAD programlarının yapısı ve temel bileşenleri, CAD programı ile koordinatlı nokta oluşturma ve noktalardan doğrulara geçiş. Düzgün geometrik şekillerin çizimi, CAD programında sembol ve karelaj oluşturma ve karelajların koordinatlandırılmas, Ortogonal ve kutupsal koordinatlı çizimlerin CAD programına aktarılması, CAD programında normal ve standart pafta açılması |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Klasik yöntemlerle mesleki çizimlerin yapılabilmesi için kullanılan gerekli araç ve gereçler |
- |
2) |
Klasik çizim tekniği ile ortogonal ve kutupsal alım |
- |
3) |
Pafta kavramı, pafta üzerindeki bilgiler, ölçek ve pafta boyutları |
- |
4) |
Karelajların koordinatlandırılması ve paftaların ismlendirilmesi |
- |
5) |
Eş yükselti eğrilerinin klasik yöntemler (kağıt şerit ve doğrusal enterpolasyon) kullanılarak çizimi |
- |
6) |
Eş yükselti eğrilerinin klasik yöntemler (kağıt şerit ve doğrusal enterpolasyon) kullanılarak çizimi |
- |
7) |
Pafta üzerinden boy ve en kesit çıkarılması ve bunların ölçekli olarak çizilmesi |
-- |
8) |
Yarı yıl sınavı |
- |
9) |
Pafta üzerinden boy ve en kesit çıkarılması ve bunların ölçekli olarak çizilmesi |
- |
10) |
CAD programlarının yapısı ve temel bileşenleri |
- |
11) |
CAD programı ile koordinatlı nokta oluşturma ve noktalardan doğrulara geçiş. Düzgün geometrik şekillerin çizimi |
- |
12) |
CAD programında sembol ve karelaj oluşturma ve karelajların koordinatlandırılması |
- |
13) |
Ortogonal ve kutupsal koordinatlı çizimlerin CAD programına aktarılması |
- |
14) |
CAD programında normal ve standart pafta açılması |
- |
15) |
Final Sınavı |
- |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. |
4 |
2) |
Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. |
4 |
3) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. |
5 |
4) |
Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık. |
5 |
5) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
4 |
7) |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
|
9) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
11) |
Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|