Tıp | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HEM316 | ||||||||
Ders İsmi: | Sağlıkta İnovasyon | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM YAZICI |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sağlık alanında inovasyonun önemi ve uygulama alanlarını öğrenmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Sağlıkta İnovasyona Giriş 2. İnovasyonla İlgili Kavramlar 3. İnovasyon ve Yayılma Süreci 4. İnovasyon Yönetimi 5. Türkiye’de Sağlık İnovasyonu 6. Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon 7. Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik 8. Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması 9. Girişimcilikte İş Fikirleri 10. Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik 11. Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu 12. Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci 13. Açık inovasyon ve Teknoloji transferi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sağlıkta İnovasyona Giriş | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
2) | İnovasyonla İlgili Kavramlar | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
3) | İnovasyon ve Yayılma Süreci | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
4) | İnovasyon Yönetimi | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
5) | Türkiye’de Sağlık İnovasyonu | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
6) | Girişimcilikte Motivasyon, Yaratıcılık ve İnovasyon | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Yaratıcılık ve İnsan Faktörleri: Birey, Takım ve Liderlik | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
9) | Buluş, Marka ve Tasarımların Korunması | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
10) | Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerde Girişimcilik | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
11) | Yeni ürün geliştirme ve hizmet inovasyonu | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
12) | Sağlık için yeni ürün geliştirme ve inovasyon süreci | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
13) | Açık inovasyon ve Teknoloji transferi | Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
14) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Trott, P. (2008) Innovation Management and New Product development , 4th ed. Harlow: Pearson Milson. |
Diğer Kaynaklar: | 1. The Strategy of Managing Innovation and Technology, Prentice Hall Tidd J, and Bessant J. (2009) Managing Innovaiton 4 th Edition. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |||||||||||||||
2) İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |||||||||||||||
3) Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |||||||||||||||
5) Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |||||||||||||||
6) Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |||||||||||||||
7) Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
8) Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |||||||||||||||
9) Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
10) Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |||||||||||||||
11) Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |||||||||||||||
12) Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |||||||||||||||
13) Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |||||||||||||||
15) Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |||||||||||||||
16) Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Molekül, hücre, doku ve sistemler açısından insanın doğal mekanizmasını, gelişimini ve temel yapısını tanımlar. | |
2) | İnsan vücudundaki anormal yapı ve mekanizmaları inceler, bilimsel araştırmalara dayalı bilgi ile açıklayabilir, bireylerin çevreleriyle olan etkileşimini göz önüne alarak hastalıkların nedenini değerlendirir. | |
3) | Temel ve klinik tıp bilgilerine sahiptir. | |
4) | Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği bilgi, beceri ve davranışları uygular. | |
5) | Tanı ve tedavi için gereken mesleksel becerileri uygular. | |
6) | Toplumdaki yaygın hastalıklar için etkili yöntemler kullanarak ve bilimsel veri temelinde ilk aşama tedaviyi sağlar | |
7) | Acil durumlarda hastaların tedavisi ve ihtiyaç durumunda hastanın naklini gerçekleştirir. | |
8) | Koruyucu hekimlik ve adli tıp uygulamalarını bilir ve yapar | |
9) | Çevresel etkenlerin insan sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
10) | Ulusal Sağlık sisteminin yapı ve işleyişi hakkında bilgi sahibi olur, | |
11) | Sağlık sistemleri, politikaları ve uygulamalarının birey ve toplum sağlığı üzerindeki etkilerini değerlendirir. | |
12) | Yasal sorumlulukları ve etik kuralları tanımlar | |
13) | Mesleksel değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır, | |
14) | Yaşam boyu öğrenme sorumluluğunu üstlenir ve özdeğerlendirme yapar. | |
15) | Bilimsel projeler üretir, bilimsel toplantılara katılır ve bu toplantıların organizasyonunu sağlayabilir | |
16) | Güncel tıp literatürüne erişebilmek ve iletişim kurabilmek için en az bir yabancı dili iyi derecede bilir ve bilimsel çalışmaları değerlendirirken istatistik ve çeşitli bilgisayar programlarını kullanır |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 100 | 100 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 108 |